Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Ik heb een Tiger 800 met bandenmaat voor van 100/90 r19. Nu heb ik vorig jaar een nieuw Pirelli scorpion trail 2 achterband gemonteerd en dit jaar was de voorband aan vervanging toe echter die band is nergens te krijgen ( koop ) op dit moment. Heeft iemand nog een tip de band is namelijk op en wil graag een setje van dezelfde banden...
 
Ik heb een Tiger 800 met bandenmaat voor van 100/90 r19. Nu heb ik vorig jaar een nieuw Pirelli scorpion trail 2 achterband gemonteerd en dit jaar was de voorband aan vervanging toe echter die band is nergens te krijgen ( koop ) op dit moment. Heeft iemand nog een tip de band is namelijk op en wil graag een setje van dezelfde banden...
Ik wacht ook al bijna een half jaar, achterband bevalt in elk geval goed :D
 
Weet je zeker dat er R19 op je band staat?

Ik weet niet uit welk jaar die van jou is, maar volgens mij maakt dat niet uit voor de wegmodellen.

Voor mijn 2015 schrijft Triumph een 100/90-19 of een 110/80R19 voor.

Als je graag een radiaal band wilt kun je kijken of die tweede wel te krijgen is.
 
De 100/90 zit er vanuit de fabriek standaard op.
Ik heb nu mijn tweede tiger 800 en altijd de 110/80 erop gehad vanaf de eerste bandenwissel en dat bevalt prima.
 
Laatst bewerkt:
Hallo tijgertemmers!

Ik heb een Tiger 800xc uit 2011 met inmiddels bijna 90k op de teller. Nu viel het mij afgelopen weekend op dat er wat scheurtjes zitten in de uitlaat, rond de plek waar de 3 stukken samenkomen. Ik ben van plan om de uitlaat te vervangen door een zo nieuw mogelijk exemplaar van Boonstra, daar had ik een vraag over.

Ookal zijn de part numbers verschillend, weet iemand of de uitlaat van een nieuwer model (bijv. >2017 XRX ) past op mijn 2011Xc? Ik kan er op internet helaas weinig over vinden, en ook Triumph Amersfoort weet het niet.
 
Hallo tijgertemmers!

Ik heb een Tiger 800xc uit 2011 met inmiddels bijna 90k op de teller. Nu viel het mij afgelopen weekend op dat er wat scheurtjes zitten in de uitlaat, rond de plek waar de 3 stukken samenkomen. Ik ben van plan om de uitlaat te vervangen door een zo nieuw mogelijk exemplaar van Boonstra, daar had ik een vraag over.

Ookal zijn de part numbers verschillend, weet iemand of de uitlaat van een nieuwer model (bijv. >2017 XRX ) past op mijn 2011Xc? Ik kan er op internet helaas weinig over vinden, en ook Triumph Amersfoort weet het niet.

Blom Leusden even bellen.
 
vers rubber op de tijger!
samen met de geheel verbeterde vering (zeeeeer tevreden mee)....rijdt hij weer als een scheermes.
klaar voor zandvoort en assen !
1650662251057.png
 
Welke banden zijn dat?
En wat is er aan de vering gedaan?
En heb jij de kentekenplaathouder ingekort?

Verder ben ik niet nieuwsgierig hoor.. :+
 
Welke banden zijn dat?
En wat is er aan de vering gedaan?
En heb jij de kentekenplaathouder ingekort?

Verder ben ik niet nieuwsgierig hoor.. :+
pireli diablo rosso 4. ik wilde eerste de corsa rosso, maar dit zou voldoende moeten zijn voor deze zwaardere fiets dan die ik gewend was op het circuit (vtr sp1)
vering....er was wat gas ontsnapt uit de ohlins shock en is hoger gezet (beter sturen).
de poten zijn na gelopen, gespoeld en gereinigd en andere soort olie in gedaan , compressie en rebound hebben nu verschillende olieen om rust te creëren in de fiets.
lang doordraaiers kon ik bijna niet door schakelen zonder onrustig te worden, er zaten al juiste hyperpro veren in.
kentekenplaathouder....geen idee, zo gekocht, dus het zou best kunnen.
de banden hoeven bij mij maar 1 jaar mee te gaan, voor elke vakantie gaan er sowiezo nieuwe op.
 
Hallo tijgertemmers!

Ik heb een Tiger 800xc uit 2011 met inmiddels bijna 90k op de teller. Nu viel het mij afgelopen weekend op dat er wat scheurtjes zitten in de uitlaat, rond de plek waar de 3 stukken samenkomen. Ik ben van plan om de uitlaat te vervangen door een zo nieuw mogelijk exemplaar van Boonstra, daar had ik een vraag over.

Ookal zijn de part numbers verschillend, weet iemand of de uitlaat van een nieuwer model (bijv. >2017 XRX ) past op mijn 2011Xc? Ik kan er op internet helaas weinig over vinden, en ook Triumph Amersfoort weet het niet.
Hi Matthijs,

Ik heb thuis nog een originele uitlaat van een tiger 800 (bouwjaar 2013) liggen. (M'n tiger is inmiddels al verkocht) dus als je wil kun je die voor een zacht prijsje overnemen. (Ervanuitgaande dat het past natuurlijk)
 
Vandaag gekeken bij een Tiger 1050 sport 2013. Helaas nogal verotte remzuigers ad voorkant. Rechter binnenpoot had veel pitting, lekte ook serieus vorkolie. Onderhousboekje was bijgehouden tot 2 jaar, Klepspeling was nog steeds niet uitgevoerd bij 28k. T stuk vh balhoofd leek wel nieuw, evenals de oliekoeler en de radiateur. Bedrijf kon enkel de service aanbieden om remzuigers en vorkpoot opnieuw te polijsten, vervangen (ook voor een meerprijs) wilden ze niet aan. Aantrekkelijke prijs maar toch maar laten staan. Zoektocht gaat verder.

@basman180
Ben je nog opzoek naar een Tiger?
Ik heb toevallig gister een nieuwere gekocht, en vandaar komt mijn oude te koop.
 
Hi Matthijs,

Ik heb thuis nog een originele uitlaat van een tiger 800 (bouwjaar 2013) liggen. (M'n tiger is inmiddels al verkocht) dus als je wil kun je die voor een zacht prijsje overnemen. (Ervanuitgaande dat het past natuurlijk)
Hallo Paul,

Bedankt voor je aanbod. Zou je mij een privébericht kunnen sturen zodat we dit kunnen bespreken?
 
zit er een waterdichte regenhoes bij?...
dan heb ik misschien wel intresse.
hoeveel liter is het?

Er zit een regenhoes bij maar of die waterdicht is weet ik niet…. Nooit gebruikt namelijk 😉

Inhoud is 16L en doormiddel van een rits te vergroten naar 22L.
 
Ik was net een beetje aan het rondsnuffelen op Google en nu las ik in een review dat er onder het zadel van een 1050 Sport haken zouden zitten om je bagage met een spin vast te maken. Het enige wat ik zie zijn 4 M8 gaten :/

Heeft iemand toevallig een foto van die haken? Misschien dat ik dan zelf in elkaar kan lijmen.
 
Rijden hier toevallig mensen met een andere demper dan de standaard uitlaat? Ik heb een Remus hypercone (de lage versie) maar zit er aan te twijfelen om een hoog geplaatste demper te kopen. Vraag me alleen af hoe zit dat met de warmte afgifte en een evt passagier? Wordt dat warme benen en een verbrande broek of valt dat wel mee?
 
Rijden hier toevallig mensen met een andere demper dan de standaard uitlaat? Ik heb een Remus hypercone (de lage versie) maar zit er aan te twijfelen om een hoog geplaatste demper te kopen. Vraag me alleen af hoe zit dat met de warmte afgifte en een evt passagier? Wordt dat warme benen en een verbrande broek of valt dat wel mee?
Ik heb een hoog geplaatste Leovince en orginele demper. Beide zijn wisslend gemonteerd. Inzake vervellende warmte afgifte van de uitlaat krijg ik geen klachten. Wel de warmte van het blok zelf!! Das zweten op hete dagen.
 
Zoals ik een paar posts geleden al zei gleed de motor af en toe een beetje in de bochten. Vandaag even bij SO products in Bornerbroek geweest, omdat het glijden en deinen in de bochten nou niet bepaald minder werd en met duopassagier toch echt wel gevaarlijk werd.

Even 10 minuten hier en daar wat afstellen en ik ken de motor niet weer. Het feest is weer compleet en het vertrouwen terug 🥳
 
Ik was net een beetje aan het rondsnuffelen op Google en nu las ik in een review dat er onder het zadel van een 1050 Sport haken zouden zitten om je bagage met een spin vast te maken. Het enige wat ik zie zijn 4 M8 gaten :/

Heeft iemand toevallig een foto van die haken? Misschien dat ik dan zelf in elkaar kan lijmen.
Dit is mijn originele Triumph comfort zadel
 

Bijlagen

  • IMG20220429195523.jpg
    IMG20220429195523.jpg
    236,3 KB · Weergaven: 25
  • IMG20220429195536.jpg
    IMG20220429195536.jpg
    206,9 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan