wes1985
Die hard MF'er
- 5 okt 2016
- 314
- 47
Hoi Kevinnl,Hi iedereen,
Even een korte voorstelronde lijkt me op zijn plaats. Ik ben Kevin, en sinds afgelopen zaterdag ben ik in het trotse bezit van een Triumph Tiger 1050 Sport uit 2018. Hiervoor heb ik twee jaar op een '98 CB500 gereden (A2) en drie jaar op een '11 GSX 650F.
Tot op heden lijkt de Triumph de perfecte motor voor mij te zijn, echter heb ik, net als bijna elke eigenaar als ik hier even rondkijk, last van turbulentie van de voorruit. Er zit een Puig Touring ruit op, de originele zat er helaas niet meer bij. Op de laagste stand heb ik vanaf 80 al hinderlijk geklapper, in de hoogste stand is dat ongeveer bij 100. Ik ben dus aan het rondkijken wat mijn opties zijn, maar die lijken helaas beperkt.
Ik ben in eerste instantie op zoek naar ervaringen met de originele ruit, hoe vonden jullie die? Ik ben zelf 1,82m trouwens. Mocht iemand nog een originele ruit voor een '18 Sport te koop hebben hou ik me warm aanbevolen.
Alternatief zou nog kunnen zijn om een MRA Sport screen erop te zetten. Volgens het Tiger1050 forum kunnen ruiten van de oudere modellen ook op het nieuwe model als je de verstelbeugel eraf haalt. Heeft iemand hier ervaring met deze ruit?
Alvast dank!
Ik heb orgineel gehad en mra dat vond ik allebei niet fijn nog steeds gebulder.
Ik heb een fabbri ruit er op gehad en ingekort dat was het beste tot voorkort, nu heb ik een tinitus waar het geluid in mijn helm versterkt wordt in dat oor.
Dus ben ik verder gaan gokken, ik heb nu een puig touring met een flip screen er op.
Zo'n klein ding boven op het scherm, die heb ik nu horizontaal gezet en dat breekt de wind perfect af.
Voor nu blijft deze zitten, ik zit redelijk uit dewind en geen herrie in de helm.