Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Heb geluk dat het op deze manier is gelukt. Met 2 takels de achterbrug omhoog getrokken zover als kon. Ik kon toen net de bout erin krijgen.
20230528_133950.jpg
 
Gisteren een lekke voorpoot geconstateerd, dus de vering update wordt maar wat eerder uitgevoerd. Tenminste als hyperpro snel tijd heeft 🙈
 
Dat zou een oplossing voor de zijkoffers zijn dan.
Van de topkofferdrager zitten de 2 bevestigingspunten vooraan net iets verder. Hierdoor zit ie er net op.
Maar met volle bepakking kans dat ie losraakt(volgens de dealer).
Ik heb dit ook gelezen op een Amerikaans forum.
Diegene had zelf die twee punten aangepast door ze iets te verplaatsen.
Misschien een idee?
Had de Givi bevestigingsplaat voor de topkoffer besteld. Bezig met bevestigen kom ik er achter dat ook dit niet past 🤣
Bevestiging van zijkofferrek Triumph zit net iets verder naar buiten (grotere spacer).

Nu maar de nieuwe plaat als mal gebruikt en ook de gaten verplaatst. Givi plaat maar weer retour.
Wat een gedoe voor een iets grotere koffer..
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    171,5 KB · Weergaven: 19
ik heb de originele Triumph plaat voor de expedition serie op mijn 1200 XCA. Maar meestal gebruik ik een Givi Dolomiti top koffer 30l. Die is mooi laag.
Daar zijn wel 2 extra gaatjes in de grond plaat voor nodig omdat de sleuven bij de Givi monokey series iets dichterbij de sluiting zitten. Sluiting (aan de achterkant) is wel precies hetzelfde als die van de Expedition koffers. Ik heb 2 cm naar achteren en met dezelfde breedte dus 2 extra gaten geboord. Originele bevestingsbouten overgezet en voila; als een huis.
 
Zo net weer terug van een mooie toertocht door België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en via het Zwartewoud en de Eiffel weer terug in Nederland. Al 12 jaar met de Sv op pad en dan nu met de Tiger. Wat een feest om mee te rijden, ook met de koffers erop. Prachtige wegen en de tiger laat zich prima de bochten inbouwen. 😃 Effe 3000 km erbij gezet op de teller. Even gelijk een vraag aan de kenners, kleppen stellen is rond 40.000 km toch 😉
9F65A85E-1085-48BD-A7C7-7CEE401CF80D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Een witte, de mooiste kleur als je mij vraagt 8-).. (eveneens een witte hier O-) )
Maar je hebt gelijk @korby , klepspeling controle om de 12K miles, ofwel 20K in km's. Betekent dus inderdaad bij de ca 40K (km's) een controle van de klepspeling..
 
Een witte, de mooiste kleur als je mij vraagt 8-).. (eveneens een witte hier O-) )
Maar je hebt gelijk @korby , klepspeling controle om de 12K miles, ofwel 20K in km's. Betekent dus inderdaad bij de ca 40K (km's) een controle van de klepspeling..
Ja zeker de witte is zeker het mooist O-) Thank voor je reactie. Sta nu op 37.000 km zal van het voorjaar de afspraak maar maken:]
 
Ik heb net een weekje met 2600 km gereden met mijn tubeless gemaakte achterwiel. Geen enkel probleem. NRG motoren in Groningen heeft het voor me gedaan. De eerste keer toch een lekkage bij een spaak. Opgestuurd en gewoon netjes hersteld zonder kosten.
Samen met de nieuwe Dunlop mission banden een mooie combi.
 
Heren&Dames,

Is er al bekend of Triumph een vervanger van Tiger sport 1050 komt?En dan met de1200 rs motor ofzo iets voor de weg??Rij nu een Speed triple 1050.Maar wil iets relaxter zitten.Ziet al met schuin oog naar een BMW s1000xr te kijken😕Maar ben nog steeds verliefd op de sound van de drie cilinder🥰
 
Ik ga vrijdag proefrijden op de 660 sport. Kreeg een mailtje van Goedhart, was eigenlijk wel nieuwsgierig naar deze Tiger en er was plek om 17.00, dus het kan mooi meteen na mijn werk.

Ik ben heel benieuwd hoe het zich verhoudt tot mijn huidige Speed Triple van 2011. Wel moderner, maar ook iets van 50 pk minder.
 
Kettingvraag.
Tiger 800 xcx 2017. Duidelijk is de ketting aan vervanging toe na 43000 km.
Welke ketting adviseren jullie?
Adviseren doe ik niet maar deel wel mijn ervaring, ik heb na 47000km de originele ketting van mijn 2014 - 800XC vervangen door de originele Triumph kettingset en daar heb ik nu 42000km mee gereden en verwacht dat die ook wel aan de 47000km komt. De nw kettingset van Triumph heb ik alvast weer gekocht vanwege de goede ervaring die ik met die originele kettingset heb.
 
Ik ga vrijdag proefrijden op de 660 sport. Kreeg een mailtje van Goedhart, was eigenlijk wel nieuwsgierig naar deze Tiger en er was plek om 17.00, dus het kan mooi meteen na mijn werk.

Ik ben heel benieuwd hoe het zich verhoudt tot mijn huidige Speed Triple van 2011. Wel moderner, maar ook iets van 50 pk minder.
Heb dit ruim een jaar terug ook gedaan....
Hele proefrit met grote grijns gereden en direkt zo'n ding gekocht.
Rij sinds augustus op de 660 sport en ben er nog steeds blij mee.
Lekker licht en 80 PK is meer als zat.

Bestel hem wel gelijk met Quick shifter, dat is echt een aanvulling die zijn geld waard is.
De originele handvat verwarming valt echter tegen, wordt in de hoogste staand niet warm genoeg.
 
bij de 660 is tot en met eind juni de actie nog steeds óf een gratis quickshifter, óf handvatverwarming gratis bij aankoop van een nieuwe.. (Trident en Tiger, beide)

Voor de rest vind ik het 660 blok (dan in een trident) een machtig fijn machientje.. M'n pa (70) is ook nog op zoek naar zo'n ding, en dan het liefst in het wit (MY 2021 als laatste geloof ik)
 
Kopen wordt 'm nu sowieso niet, maar als ik zo naar de opties kijk zou ik zelf voor de kofferset, onderkuip, quickshifter, Connect en het comfortzadel gaan.
 
Betreft de tiger sport 660, Ik kon er een paar maand geleden eentje proefrijden, maar het waren slechte omstandigheden. Het was een groepsproefrit en het regende pijpestelen. Dus ik erken dat mijn oordeel wat vertroebeld kan zijn.

In herinnering aan mijn 2010 street triple 675 en met het dagelijks gebruik van mijn 2016 tiger sport 1050 in het achterhoofd, schoot voor mij de performantie van het Tiger sport 660 blokje tekort. Soepel genoeg, maar nooit spannend. De motorfiets voelt vederlicht en dat is dan weer heel goed.

Ik zou qua vermogen zo weer teruggaan van mijn huidige 1050 triple naar de 675 triple in mijn oude street triple. ( Ik reed er onlangs nog eens eentje) . Meer nog, die ouwe 675 reageert in zijn geheel gretiger,en sportiever dan mijn huidige 1050 tiger sport.( en dat is toch best wel een sportieve stevige motor met een speed triple blok)

Maar zo voelde die nieuwe 660 tiger sport helemaal niet aan tijdens de testrit. En toen ik aansluitend als volgende proefrit op een nieuwe street triple 765R stapte, kreeg ik ineens dat sportieve gevoel WEL weer terug.
Dus...Als er nu een 765 blok in een Tiger Sport zou worden gelegd, niet gedetuned tov de street triple en even licht als de tiger 660, dan zou ik dat serieus overwegen .
Maar de huidige 660 Tiger Sport is me te tam
 
Laatst bewerkt:
Betreft de tiger sport 660, Ik kon er een paar maand geleden eentje proefrijden, maar het waren slechte omstandigheden. Het was een groepsproefrit en het regende pijpestelen. Dus ik erken dat mijn oordeel wat vertroebeld kan zijn.

In herinnering aan mijn 2010 street triple 675 en met het dagelijks gebruik van mijn 2016 tiger sport 1050 in het achterhoofd, schoot voor mij de performantie van het Tiger sport 660 blokje tekort. Soepel genoeg, maar nooit spannend. De motorfiets voelt vederlicht en dat is dan weer heel goed.

Ik zou qua vermogen zo weer teruggaan van mijn huidige 1050 triple naar de 675 triple in mijn oude street triple. ( Ik reed er onlangs nog eens eentje) . Meer nog, die ouwe 675 reageert in zijn geheel gretiger,en sportiever dan mijn huidige 1050 tiger sport.( en dat is toch best wel een sportieve stevige motor met een speed triple blok)

Maar zo voelde die nieuwe 660 tiger sport helemaal niet aan tijdens de testrit. En toen ik aansluitend als volgende proefrit op een nieuwe street triple 765R stapte, kreeg ik ineens dat sportieve gevoel WEL weer terug.
Dus...Als er nu een 765 blok in een Tiger Sport zou worden gelegd, niet gedetuned tov de street triple en even licht als de tiger 660, dan zou ik dat serieus overwegen .
Maar de huidige 660 Tiger Sport is me te tam
Dat is goed om alvast te weten, ik hou het in gedachten. Ik hoef natuurlijk niet weer voor een nieuwe motor te gaan, ik kan ook naar een gebruikte Tiger 1050 of 800 kijken. Of een 1200 op leeftijd.
 
Over het algemeen meer dan prima. Her en der wat mindere stukken maar het ligt er ook aan waar je rijdt, als in meer doorgaande wegen of juist de achteraf weggetjes.

Ik heb geen routes, die maak ik niet vooraf. Ik kijk waar we heen willen of wat we willen zien en laat de TomTom daar een mooie route voor maken. In ons geval vanaf zijn we ter hoogte van Dresden de grens overgegaan en toen via het grensgebied van Tsjechië/Polen naar Auschwitz.
 
Net terug van een rondje Pyreneeen, heen via de Eifel, terug dwars door Frankrijk. Wat een genot weer. Heerlijk gereden, soms letterlijk tussen de schapen, koeien, paarden en reetjes.

Een hoogtepuntje was wel dit weggetje. De Zumo wilde er eigenlijk niet overheen navigeren, maar ik wel. Op Google Maps zagen de foto's er redelijk uit, maar.... die waren 13 jaar oud. 10 km onverhard bergpad na een behoorlijke bui. Dus lekker glibberen en glijden. Kom je in deze bocht dus een mountainbiker tegen, op een eenwieler _O- Ik was net te laat om er een foto van te maken.


2023-06-09 16.20.01.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan