Het grote Vespa GTS topic

Echt harde cijfers of gegevens kom je niet te weten, maar het lijkt me een eerlijk relaas te zijn, dat geen verrassingen inhoudt, behalve dan voor mij dat de Vespa tot 50 km/u ongeveer even snel optrekt als de BMW.... die indruk had ik zelf niet...
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Ik ga dus volgende week de GTS 300 in het Grigio Delicato Matt ophalen. Dit wordt mijn eerste voertuig met een matte laklaag. Hebben jullie tips en trucs en wat voor een producten (merken) worden er gebruikt?
 
Goedenavond allemaal,

Ik ga dus volgende week de GTS 300 in het Grigio Delicato Matt ophalen. Dit wordt mijn eerste voertuig met een matte laklaag. Hebben jullie tips en trucs en wat voor een producten (merken) worden er gebruikt?
Ik heb een mat-grijze Vespa S50 gehad. Vooral veel water gebruiken om ‘m stofvrij te maken en dan even met een droogdoek de boel weer strak droog maken.
 

Dit jaar weer mee gereden met de Dutch 1000en nu ook uit gereden :+
Heb me goed vermaakt op de Vespa.

Natuurlijk wat pech onderweg, uitlaat compleet afgebroken, beide ophangbeugels doormidden.
Wie verzint dat nou :?

Wat knutsel werk onderweg verder bleef het ding redelijk zitten. Nog 2 keer voor moeten stoppen waarbij ik de laatste keer wat ijzerdraad wat ik gevonden had er bij omgedraaid heb.
Dat is wel blijven zitten.

Verste punt in de route: Eemshaven.
Wat een winderige gods verlaten plek is dat zeg.

Wat verder een stop met wat te eten bij een boer op het erf in de buurt van Klazienaveen.

En toen de schemer in gereden.
In de buurt van Arnhem liep ik nog compleet vast in de verkeer chaos van een of ander festival.
Maar na wat vloeken en omrijden toch de route terug op kunnen pakken.

Om 0:15 uur was ik terug op de camping.

1051km in 14:30 uur rijtijd, net geen 17 uur uit en thuis van de camping.
72km/u gemiddeld.. }) ik heb de stof er wel vanaf gereden zeg maar *O*

5 keer getankt, 3 gestopt op een stempel/foto punten en helaas ook 3 keer moeten stoppen voor die afgebroken uitlaat.
Volgend jaar weer.. Maar dan misschien met mijn Guzzi??

Reactie op de Facebook groep van de Dutch 1000
Screenshot_20220711-172843_Facebook.jpg
 
Dit jaar weer mee gereden met de Dutch 1000en nu ook uit gereden :+

Om 0:15 uur was ik terug op de camping.

1051km in 14:30 uur rijtijd, net geen 17 uur uit en thuis van de camping.
72km/u gemiddeld.. }) ik heb de stof er wel vanaf gereden zeg maar *O*

Gaaf! :t
Dat wil ik ook nog wel een keer doen, op Vespa uiteraard :Y
 
Nou ja dat valt reuze mee op de Vespa vind ik.
Van alle motoren die ik heb gehad en heb is de Vespa eigenlijk de meest comfortabele.
Zadelpijn heb ik echt nooit op dat ding, in mijn schouders en nek wel maar dat heb ik wel vaker bij lang in de zelfde houding zitten.
 
Dat kan ik bevestigen. Nog geen 1000 km op een dag, maar wel laatst ruim 600 km op een dag. Geen centje pijn. Dezelfde route heb ik meerdere malen op mijn Kawasaki Versys 1000 (een grote toermotor) gereden, daar had ik áltijd last van zadelpijn op de tweede helft.

Die Vespa zou mijn keuze zijn voor 1000 km op een dag!
 
10 jaar na het afscheid van mijn rode 250 GTX heb ik eindelijk weer een Vespa, een matgrijze GTS 300 SUPERSPORT HPE RST en hij wordt afgeleverd op 5 augustus, kanniewachten!

Begin ik gelijk met een vraag: wie kan uitleggen wat "SUPERSPORT HPE RST" inhoudt? Ik heb me laten vertellen dat alle 300-motoren gelijk zijn en dat de types alleen aankleding en kleur betreffen. Ik vond wel HPE=High Performance Engine maar als alle motoren gelijk gelijk zijn waarom de ene motor dan anders noemen dan het andere?

IMG_6049.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en succes met wachten, zeker in deze zomerse tijd!

Alle 300-motoren zijn inderdaad gelijk en GTS'en verschillen alleen in kleur en velgen. De 300 is sinds 2019 (dacht ik) een HPE motor, die dus ook iedere GTS vanaf dat jaar heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan