Het grote Vespa GTS topic

De nieuwe 300... zadel is stuk beter
20221007_125717.jpg
20221007_125821.jpg
 
En de losse knee-pads, en de oude remhandels... en de honingraat-ventilatiesleuven. Nee hoor, dit is zéker de 2022 en niet de nieuwe 2023.
 
Ik denk dat jij en ik dan niet hetzelfde zadel hebben.....
Ik vond het een duidelijke verbetering tov mijn zadel...Die heeft een kleine verhoging achter mijn derriere waar ik eigenlijk tegenaan zit.....
Kennelijk met doel om een plek voor een passagier te garanderen....:)
 
Het is stil hier 🤔

Ik ben zo stil omdat ik de route naar de Vespa Alp Days voor 2023 aan het uitstippelen ben:

Schermafbeelding 2022-10-18 om 11.12.26.png


Lekker voorpret. Plan is nu om via de Eifel en het Moeseldal naar het Zwarte Woud te rijden (geweldig asfalt daar!). Dan doorsteken naar Zwitserland, Italië en Oostenrijk. Met de volgende passen:

Grimsel, Furka, de oude Gotthard (lang leve kinderkopjes), San Bernardino, Bernina, Gavia, Stelvio, Reschen (voor zo ver je dat een pas kunt noemen), Timmelsjoch, Jaufen, Brenner en via Gerlos. En misschien vergeet ik er nu nog een...

1.800 km, 29 uur. Bijna alles binnendoor, op Nederland, een klein stukje Duitsland en kleine stukjes snelweg in Zwitserland en Oostenrijk na. Een dag of 5-6. Tentje achterop, gereedschapsset, extra brandstof en (zelfs al heb ik geen HPE) wat olie mee en gaan. Ben benieuwd of het werkelijkheid gaat worden, maar ik heb zo'n vermoeden van wel :-).
 
Ga je ook naar de World Days in Zwitserland?

Dat was oorspronkelijk het plan. Alleen vallen die samen met Pinkpop (ik dacht eerst dat PP een week eerder was...) en daarvoor heb ik al een afspraakje gemaakt met mijn vrouw :-). Dus nee, de World Days laat ik schieten.
 
Inmiddels ook de Sustenpas aan het plannetje toegevoegd. Het krijgt steeds meer vorm en de benodigde dagen zijn al ingepland in de agenda. Misschien maar eens een topic gaan maken in Reizen & Toeren...
 
Zag gisteren op Facebook dat mijn lokale Vespa dealer (OTR in Geldrop) de GTS 2023 had staan, 3 stuks op het fotootje.
 
Toen stond hij alweer 2 uurtjes stil.......
Denk dus dat bij de montage van het kijkglas en het vullen van de olie er maar iets van 0,1 liter teveel is ingegaan....
Dat zou genoeg kunnen zijn om dat kijkglas helemaal vol te krijgen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan