Het grote Vespa GTS topic

De remvloeistof moest echt worden gedaan en daar waag ik.mij niet aan bij de vespa...bij onze gs'en en vstrom wel omdat je daar zo makkelijk bij kan....
Ach doe gelijk de oliewissel ook maar...
Volgende x doe ik die sowieso zelf
 
Nope.
Helaas ook niet naar de Vroege Lente Rit van de VSCB aanstaande zondag 😢
Keek er naar uit, maar er is een andere afspraak tussen gekomen die belangrijker is en ik niet kan verzetten.
 
Laatst bewerkt:
Deze zomer ben ik op Tenerife met de GTS en mijn vriendin zal van tijd tot tijd zeker achterop zitten en wel een langere tijd.
Hoe kan dit voor haar zo comfortabel/leuk mogelijk zijn?

Ik dacht aan:
1) de topkoffer, kan ze met haar rug tegenaan leunen
2) extended footpegs
3) en hier hoor ik graag jullie ervaringen over, helmcommunicatie....waar moet ik voor gaan? Cardo? Tips?!
4) ......?

Tips, tricks?!
 
Deze zomer ben ik op Tenerife met de GTS en mijn vriendin zal van tijd tot tijd zeker achterop zitten en wel een langere tijd.
Hoe kan dit voor haar zo comfortabel/leuk mogelijk zijn?

Ik dacht aan:
1) de topkoffer, kan ze met haar rug tegenaan leunen
2) extended footpegs
3) en hier hoor ik graag jullie ervaringen over, helmcommunicatie....waar moet ik voor gaan? Cardo? Tips?!
4) ......?

Tips, tricks?!
Topkoffer sowieso, kun je heerlijk tegenaan zitten en spullen mee nemen. Extended steunen nog niet nodig gehad, kan geen kwaad maar mooi is anders.
 
Ik heb idd een topkoffer met rugsteun...dat gaat zeker helpen.
Via Alie ooit ook die footsteps gekocht. Zeer makkelijk te bevestigen. De voeten komen iets meer naar buiten en ook naar voren. Zeker comfortabeler maar nog niet 100%. Ze houdt het zeker langer uit zo...
Wij hebben zelf een com.systeem van interphone. Type tour. Werkt op zich goed en zelfs in open gebied zoals bv de autobahn tot wel plm 1 km uit elkaar......een ding kan wel vervelend zijn....de BT verbinding geeft wel eens problemen omdat ook de gsm en garmins ermee zijn verbonden...
 
Via Alie ooit ook die footsteps gekocht.
Toevallig gisteren inderdaad via Alie gekocht.
Andere vraag voor jullie. Ik wil wel een beetje beschermd rijden op Tenerife maar het is daar natuurlijk in de zomer 30 graden.
Aanraders voor type kleding? Vooral handschoenen...
Dank!
 
Nou laat ik dan maar gelijk de aftrap doen.
Ik ben Patrick en gebruik mijn Vespa voor woon/werk verkeer.
Ik rij elke dag ongeveer 40 km en het bevalt prima !

Het is een GTS 250 IE ABS uit 2006 met 300 velgen en zadel

gts2.jpg

gts.jpg
Mag ik vragen waarom je zoveel velgen hebt? 😏
 
Toevallig gisteren inderdaad via Alie gekocht.
Andere vraag voor jullie. Ik wil wel een beetje beschermd rijden op Tenerife maar het is daar natuurlijk in de zomer 30 graden.
Aanraders voor type kleding? Vooral handschoenen...
Welke heb je gekocht (linkje)?

Ik heb voor warme omstandigheden een Rocker Jeans (geweven stof gaat beetje open staan bij warmte voor ventilatie), doorwaai jack met delen gaas en bescherming op elleboog & schouders en handschoenen met lederen handvlak en gaas aan bovenkant.

Communicatieset hebben wij nog niet als nodig ervaren op ritten samen. Snelheid is laag en je zit dicht bij elkaar.
 
Gebruikt iemand hier navigatie op de vespa ??
Op de motor gebruik ik een zumo xt. Op mn vespa een gsm van samsung met daarop de tomtom app. Bevestigd aan de linkerspiegel omdat ik in het zwarte kapje eronder een usb aansluiting heb gemaakt.
Voor een abo betaal ik 0,99 per maand. De app werkt op zich prima. Ik weet niet hoe ik een gpx file in deze TT app krijg en er een route van kan maken zoals wel lukt op de zumo xt.
 
Je kan met TomTom via de website Plan.TomTom.com inloggen in jouw account. In het menu naar mijn items > routes > import GPX file. Dit GPX file aanklikken en “sync this route as a track with my devices” aan schuiven. Dan synchroniseert hij met jouw TomTomGo en TomTomGoRide zodat je ze daarin kunt gebruiken. Je vind ze terug in > mijn routes
 
Terug
Bovenaan Onderaan