Zit jij wel eens op de (trap)fiets ?
Ja ik fiets meestal 5 dagen per week naar mijn werk. Mijn grootste ergernis zijn mensen met mobieltjes in hun handen maar verder vind ik het wel meevallen.
Om nou een max snelheid van 25 in te stellen op de fietspaden vind ik niet nodig en trajectcontroles binnen de bebouwde kom al helemaal niet.
Dat dus. Het enige wat Den Haag doet is de boetes maar verhogen. Maar handhaven ho maar...Who cares, toch niemand die het controleert
Ja ik fiets meestal 5 dagen per week naar mijn werk. Mijn grootste ergernis zijn mensen met mobieltjes in hun handen maar verder vind ik het wel meevallen.
Om nou een max snelheid van 25 in te stellen op de fietspaden vind ik niet nodig en trajectcontroles binnen de bebouwde kom al helemaal niet.
Was een batik-muts. Zou dus zomaar kunnen.die fietser was van haar eigen milieu natuurlijk.
Helemaal niet. Ik was alleen nieuwsgierig naar haar beweegredenen.Jezus wat een zeiksnor ben je dan.
Nee hoor. De fietser was net aan komen rijden en voordat hij aan ons voorrang moest verlenen, had hij voorrang verleend aan (voor ons) tegemoetkomend verkeer. Als wij met zijn allen waren doorgereden had het hem misschien 30 seconden gekost.Die vrouw die even een fietser voorlaat kost jou helemaal geen tijd ( hooguit 30 seconde ) en die fietser stond er waarschijnlijk al 3 eeuwen te wachten.
Zoals gezegd, ik was alleen benieuwd naar haar beweegredenen, maar kon me alleen niet vinden in haar argumenten.Die vrouw denkt gewoon aardig te zijn en dan ga jij lopen zeuren..
Doe ik nooit als het niet noodzakelijk is, dus heb ik ook nu niet gedaan.Had je zeker ook al je grootlicht aan gezet en getoeterd?
Jezus wat een zeiksnor ben je dan.
Die vrouw die even een fietser voorlaat kost jou helemaal geen tijd ( hooguit 30 seconde ) en die fietser stond er waarschijnlijk al 3 eeuwen te wachten. Die vrouw denkt gewoon aardig te zijn en dan ga jij lopen zeuren.. Had je zeker ook al je grootlicht aan gezet en getoeterd?
Ik snap jouw reactie wel, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het principe dat mensen op eigen houtje hun eigen verkeersregels verzinnen. Want dat is feitelijk wat er gebeurd.Jezus wat een zeiksnor ben je dan.
Die vrouw die even een fietser voorlaat kost jou helemaal geen tijd ( hooguit 30 seconde ) en die fietser stond er waarschijnlijk al 3 eeuwen te wachten. Die vrouw denkt gewoon aardig te zijn en dan ga jij lopen zeuren.. Had je zeker ook al je grootlicht aan gezet en getoeterd?
Dank je. Daar doe ik het ook voor.ik ben er sowieso geen voorstander van, houd je gewoon aan de verkeersregels!
Probeer je je jonge kinderen (al samen fietsend) de verkeersregels bij te brengen, gaat er weer zo'n muts in een koekblik je voor lopen laten waar je geen voorrang hebt....
Probeer dat maar eens uit te leggen, dat je geen voorrang hebt, maar dat je het dan soms wel krijgt maar dat het ook treuzelen kan zijn van die automobilist en dat als je dan (blijkbaar) voorrang krijgt dat die automobilist ook ineens een prop gas kan gaan geven als je zelf te lang treuzelt op de fiets, omdat je (als kind) moeite hebt om te bepalen of je nu voorrang krijgt of omdat de automobilist treuzelt....
Houd je gewoon aan de regels.....
...
Volgens mij begrijp je de strekking van het verhaal niet helemaal. Als dat soort sufgerukten telkens van dat soort akties uit gaan voeren terwijl ze gewoon door moeten rijden omdat de verkeersborden aangeven dat je dat moet doen, krijg je eerder ongelukken. Niemand verwacht dat iemand even nobel voorrang gaat verlenen waar dat niet moet, gewoon simpel de verkeersregels aanhouden en dan is er niets aan de hand.Jezus wat een zeiksnor ben je dan.
Die vrouw die even een fietser voorlaat kost jou helemaal geen tijd ( hooguit 30 seconde ) en die fietser stond er waarschijnlijk al 3 eeuwen te wachten. Die vrouw denkt gewoon aardig te zijn en dan ga jij lopen zeuren.. Had je zeker ook al je grootlicht aan gezet en getoeterd?
Volgens mij begrijp je de strekking van het verhaal niet helemaal. Als dat soort sufgerukten telkens van dat soort akties uit gaan voeren terwijl ze gewoon door moeten rijden omdat de verkeersborden aangeven dat je dat moet doen, krijg je eerder ongelukken. Niemand verwacht dat iemand even nobel voorrang gaat verlenen waar dat niet moet, gewoon simpel de verkeersregels aanhouden en dan is er niets aan de hand.
En dit is precies waar het verwachtingspatroon om de hoek komt kijken. Jij verwacht niet dat er gestopt wordt en de fietsers verwachten de volgende keer dat er wél gestopt wordt.< uit beleefdheid onnodig voorrang verlenen>Ik snap jouw reactie wel, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het principe dat mensen op eigen houtje hun eigen verkeersregels verzinnen. Want dat is feitelijk wat er gebeurd.
Ik zie het ook veel bij rotondes waar fietsers niet in de voorrang zitten. Automobilisten stoppen dan vrij abrupt om zo'n fietser - ondanks de verkeersregels - voor te laten. Degenen die daar achter rijden verwachten dat niet en een klassiek kop-staart ongeval komt al makkelijk om de hoek kijken. Oók voor de fietser veranderd er iets: als dit een paar keer gebeurd ga je er op een gegeven moment op rekenen dat je voorrang krijgt. Dat heb ik zelf ook ondervonden.Het is heel vriendelijk bedoeld maar echt niet handig.
Dat dus.En dit is precies waar het verwachtingspatroon om de hoek komt kijken. Jij verwacht niet dat er gestopt wordt en de fietsers verwachten de volgende keer dat er wél gestopt wordt.
Ook wel eens voorrang gekregen waar ik het niet had, maar dan blijf ik gewoon staan. Zo klote als je op de fiets je snelheid zo aanpast zodat je mooi achter de auto die voorrang heeft kunt oversteken. Gaan ze op de rem staan om je voor te laten en sta je beide stil.