zooo iemand moest even 17 berichten multi-quoten om alles weer recht te zetten!
Maar wat ik vandaag meegemaakt heb!?!
14 auto's waarin de bestuurder aan het appen was.
19 auto's met defecte verlichting
1 auto zelfs zonder zn lampen aan terwijl het alweer donker was
8 auto's die onnodig gingen remmen
471 auto's die onnodig links bleven rijden
daarna nog 763 auto's die vergaten naar rechts te gaan terwijl het wel kon
en één motor die ze bijna allemaal rechts inhaalde
2 auto's die door rood reden
3 auto's die met 80 gingen invoegen op een 130km weg
41 auto's die geen richting aangaven bij verlaten rotonde
1 politieauto met zwaailicht maar zonder sirene (VOA busje)
2 auto's die zonder te kijken of richting aan te geven even mijn baan op kwamen schuiven
1 auto die zn spiegels nog ingeklapt had zitten
en 2 auto's met pech langs de weg.
En dan op de terugweg nog regen ook.
Nou niets meegemaakt vandaag dus, doorsnee donderdag.
(en highking een smiley betekent dat je me niet helemaal serieus moet nemen, wat sowieso verstandig is)
Geen zin ? Of vanwege hun werkzaamheden op dat moment geen tijd ?
Zij hebben geen zwaailicht en sirene nodig om door rood te rijden, daar hebben ze al vrijstelling voor, ook zonder "O&G"
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.
Was vanmorgen in de spits, waarschijnlijk rijdt ze daar elke dag.Niet goed opgelet hoe hardhijzij mocht
Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik bij Waardenburg reed. De file was alweer vaart aan het maken terwijl ik er nog tussen door crosste zeg maar. Ik zag een politie auto verderop rijden en twijfelde even of ik mijn cross-beleid door zou zetten. Maar nog geen seconde later begon die politie auto ruimte voor me te maken!
Nou... dank u meneer/mevrouw van de politie... !
Vrachtwagen chauffeur dacht mogelik: hee die motorrijder snapt ook niet waarom dat busje niet sneller gaat, laat ik even met mijn lichten gaan seinen (naar dat busje dus). Zich niet bewust van hoe het op jou overkomt. Dit is tenminste een mogelijkheid. Als je een melding wil maken naar dat bedrijf, zou ik het doen vanuit deze gedachtegang. Wie weet leert hij er iets van.Gisteren weg naar huis, rijdt er een busje met een oudere meneer voor me 60 km op een weg waar je 80 km mag met een inhaalverbod.
Ik kan dus niet harder en mag en kan ook niet inhalen i.v.m. de drukte op de tegenliggende baan.
Achter me nadert een vrachtwagen welke 2 meter achter me komt rijden, ik neem aan dat hij toch ook wel ziet dat ik niet harder kan door die meneer voor me…
Ik gebaar met mijn linkerkant zo van “waarom?” waarop de chauffeur met zijn groot licht begint te seinen.
Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.
Ik vraag me af waarom zo’n lulhannes zo dicht op een motorrijder welke niet harder kan rijden, wilt gaan kleven.
Ik heb bij het eerder afslaan dan hem nog wel een gedeelte van het kenteken gelezen en de bedrijfsnaam, heeft het zin om melding te maken bij het bedrijf?
Het is wel een uiterst gevaarlijke positie voor de motorrijder. Klem tussen een busje en een vrachtwagen. Je zou denken dat de vrachtwagenchauffeur beter zou moeten weten..
Gisteren weg naar huis, rijdt er een busje met een oudere meneer voor me 60 km op een weg waar je 80 km mag met een inhaalverbod.
Ik kan dus niet harder en mag en kan ook niet inhalen i.v.m. de drukte op de tegenliggende baan.
Achter me nadert een vrachtwagen welke 2 meter achter me komt rijden, ik neem aan dat hij toch ook wel ziet dat ik niet harder kan door die meneer voor me…
Ik gebaar met mijn linkerkant zo van “waarom?” waarop de chauffeur met zijn groot licht begint te seinen.
Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.
Ik vraag me af waarom zo’n lulhannes zo dicht op een motorrijder welke niet harder kan rijden, wilt gaan kleven.
Ik heb bij het eerder afslaan dan hem nog wel een gedeelte van het kenteken gelezen en de bedrijfsnaam, heeft het zin om melding te maken bij het bedrijf?
Wat ik meestal doe als iemand op mij geen afstand houdt, dan ga ik afstand houden voor twee. Als er dan iets gebeurt heb ik in ieder geval tijd om iets te doen.
Dus niet extra langzaam rijden om te pesten, maar gewoon marge maken voor mijn veiligheid.
Ook gedaan maar toen kwam hij nog dichter erop rijden
Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.
Wat een hufter zeg! Als vrachtwagen chauffeur zou je juist moeten weten dat motorrorrijders meestal vlot weg zijn als het even kan.
Ik had laatst precies zo’n situatie waarbij mijn voorganger amper 60 reedt op een 80 weg met dubbel doorgetrokken streep. Ik ben er toen wel langs gegaan zodra het kon. Waarom? Veiligheid! Degene die achter op komt verwacht niet dat het zo langzaam gaat en wie is dan de sjaak bij een aanrijding? Moi! Weet het, het mag niet, maar wel vanuit mijn eigen veiligheid de beslissing genomen.
Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.
Heb ik ook wel eens gehad en er voor gekozen om die rotonde helemaal rond te gaan om vervolgens mijn weg te vervolgen. Zo kwam ik niet meer voor die klever te zitten maar er achter. Waarom? Mijn eigen veiligheid. Ik wil op de motor niet zo'nop mijn kofferrek hebben. Dan maar 10 seconden later.
Net het bedrijf gebeld en het kenteken doorgegeven, ze wisten al wie het was, leek er een beetje op dat ik de man aan de lijn hoorde denken van "o hij weer...." Telefoonnummer doorgegeven en ze zouden me terugbellen.
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel...Maar ja, het is een vrachtwagenchauffeur. Zie daar je antwoord.
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel...
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel...
Laten we van het goede uit gaan en dat het voor het werk is.
Ze zijn alleen door op het laatste moment het licht en de toeters en bellen aan te zetten ineens een voorrangsvoertuig geworden.
Door het op het allerlaatste moment te doen, soms zelfs voorbij de stopstreep, kan je daar als weggebruiker nauwelijks nog op anticiperen en is het dus een bezopen actie.
Wellicht zullen niet alle mannen en vrouwen in het blauw dit zo doen en het kan wellicht ook een keer een foutje zijn, maar het gebeurd i.i.g. nog steeds zo vaak dat je er genoeg mensen over hoort klagen. Het afdoen als iets dat niet kan of niet gebeurd is dan ook onzin.
Als je er als burger over klacht wordt er gedaan dat het niet kan of niet bestaat. Als de reactie zou zijn dat er wellicht een keer een foutje gemaakt wordt maar dat er over deze zaken met regelmaat gesproken wordt en er instructies worden gegeven om dit te voorkomen, dan zou dat heel wat meer vertrouwen geven.
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.
Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik bij Waardenburg reed. De file was alweer vaart aan het maken terwijl ik er nog tussen door crosste zeg maar. Ik zag een politie auto verderop rijden en twijfelde even of ik mijn cross-beleid door zou zetten. Maar nog geen seconde later begon die politie auto ruimte voor me te maken!
Nou... dank u meneer/mevrouw van de politie... !
Vaak trap ik in de tunnel eventjes 2 versnelling naar beneden om even lekker te brullen.Maar vandaar reed die politie-polo direct naast me dus maar eventjes rustig aan gedaan
Politie agent was trouwens wel een van de weinig die direct naar rechts ging als er ruimte was dus hij gaf wel het goede voorbeeld
Zat ik ook aan te denken, om als er een gaatje was toch maar de wet te overtreden...Was idd ook een optie geweest, volgende keer dat maar doen.
Net het bedrijf gebeld en het kenteken doorgegeven, ze wisten al wie het was, leek er een beetje op dat ik de man aan de lijn hoorde denken van "o hij weer...." Telefoonnummer doorgegeven en ze zouden me terugbellen.