A
Ken jij die reclame slogan "niet omdat het moet...maar omdat het kan"
Deze mentaliteit wordt dus ook steeds vaker in het verkeer toegepast
Men moet voorrang verlenen, maar doet dit niet, omdat men vindt, er nog wel voor te kunnen, en door kan douwen, met gevaarlijke situaties tot gevolg
Deze instelling wordt uiteraard op vele verkeerssituaties toegepast
Grappig dat je het zegt. Een aantal jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald bij een (naar mijn idee) hele goede instructeur die constant bezig was met veiligheid. Ik heb naar mijn idee erg veilig aangeleerd om te rijden op de motor.
Dit beeld van mij wordt nu bevestigd. Ik ben nu bezig met mijn autorijbewijs en ik ben echt geschrokken met hoe slecht mijn instructeur is. Oke hij kan uiteraard veel beter autorijden dan ik en hij zal vast ook wel meer inzicht hebben gezien hij veel in de auto zit. Enkel, het is al meerdere keren gebeurt dat hij vroeg waarom ik een bepaalde handeling niet doe, waarbij ik uitleg waarom niet, en dat hij dan met zijn bek vol tanden staat.
Klein voorbeeld was dat ik op de 3e baan reed en ondertussen de baan rechts van me leeg was. Hij wilde dat ik opzij ging, maar op de eerste baan was ik nog iemand aan het inhalen, maar ik zat nog in die persoon zijn dode hoek. Ik heb geleerd meerdere banen in de gaten te houden bij een wissel. Dus ik wilde pas een paar seconde later opschuiven.
als dit zo doorgaat ben ik bang dat het op den duur voor ons rijders, toch écht te link word op de weg..
En dan ga ik midden op de weg fietsen. Dan stoppen ze allemaal, van hier tot Tokyo.Ben maar niet bang. De zelfrijdende auto komt eraan
A2 richting eindhoven.
4 voertuigen bij elkaar. (En wat trager spul op rechter baan)
Verderop haalt 1 bestelbusje een auto in.
Op de linkerbaan reed ik al een tijdje achter een ander busje die er flink de vaart in had.
Zag de inhaal manouevre van het bestelbusje en liet het gas alvast wat los.
Werkbus voor me ging genadeloos door zodat'ie lekker kon kleven/opjagen.
En moest dus op het laatste moment remmen.
Bestelbusje snijd de auto af en remt vervolgens want moest ook nog de afrit hebben.
Werkbus die de hele tijd >135 heeft gereden en zonodig moest kleven heeft de baan voor zich volledig vrij maar besluit ook maar mee te remmen. (blijft ter hoogte van de auto)
Bestelbus is ondertussen op de afrit, auto heeft de baan vrij en geeft gas.
Werkbus voor me heeft nog steeds zijn poot op de rem en reed uiteindelijk nog maar 70.
WTF?!
En ineens zit het heilige vuur er weer in en gaat'ie als een malle er weer vandoor.
Hij moest en zou die auto inhalen en voor blijven.
Na een paar km was ik die spastische rempoot van'm zat en ben toen maar wat langzamer op de rechterbaan blijven rijden.
In eindhoven stond ik een eindje achter'm bij het stoplicht. Nada opgeschoten en ettelijke km bestuurders voor hem zitten opjagen en achter hem zitten ergeren.
Stond net op de van Woustraat voor het stoplicht om de Ceintuurbaan over te steken. Rechts van mij stond het fietspad helemaal vol met fietsers die voor het stoplicht stonden te wachten. Kwam een fietser op een fixie iedereen links inhalend naar voren gekropen toen het licht op groen ging. Meneer de fietser was net naast mijn motor toen ik wegreed en wou klaarblijkelijk voor mijn bewegende motor langs weer naar recht door zijn stuur voor mijn spiegel te duwen terwijl wij beide in beweging waren. Had er echt geen zin in om midden op een kruispunt stil te gaan staan om zijn probleem op te lossen, dus keek hem aan en schreewde: da fuck dude! Pleur op! (of iets in die trend) om mijn ruimte te krijgen. Volgende keer ga ik gewoon weer op de trapfiets naar werk. Als ik dan dat soort mensen van hun fiets rij is het wettelijk wel hun eigen schuld.
Typisch dat het met een fixie is. Zelf ook een tijd op gereden. In die tijd heb ik niet veel vrienden in het verkeer gemaakt. Zo'n fiets vraagt er gewoon om om als een idioot bereden te worden.
Typisch dat het met een fixie is. Zelf ook een tijd op gereden. In die tijd heb ik niet veel vrienden in het verkeer gemaakt. Zo'n fiets vraagt er gewoon om om als een idioot bereden te worden.
Is eenzelfde opmerking als "Ik een motorrijbewijs? Nee hoor, ik zou mij hardstikke doodrijden."
Zag er eergisteren een die een "Trackstand" voor het stoplicht deed, deed hij nog best netjes.
Wat is een fixie????
Fixie (fixed gear) is een sportieve fiets, vaak gemaakt met een oud stalen frame als basis, waar maar 1 versnelling op zit en geen vrijloop. Rijdt de fiets, moet je blijven trappen dus. Meestal gezien met mensen erop die een baard hebben en thuis een platenspeler (ik heb geen baard, wel een platenspeler).
[afbeelding]
^ dit was de mijne.
Een trackstand is niet specifiek iets voor een fixie, maar het is de kunst om met je fiets op exact dezelfde plek stil te blijven staan, zonder de grond te raken met je voeten of zijwieltjes te gebruiken. Met een fixie kun je in principe ook achteruit fietsen, dus dat maakt het balanceren makkelijker. Stukje vooruit... Stukje achteruit...
Topic over fixies maken?
Als je ‘ouderwetse racefiets’ had gezegd, was het duidelijk geweest.
Een vuilniszak die uit de vuilniswagen is gevallen die vlak hiervoor naar rechts is gegaan.Waar reed ie nou overheen dan? Bijna bewust op ingereden leek het wel.