Nee, die zijn niet stoer.
Hoe komt het dat jou gedachten richting 'stoer' gaan ??
Verder snap ik de discussie niet. Van oudsher heeft bikkel de betekenis van een dier/mens met 1 testikel ipv 2.
Testikels vind men over het algemeen niet bij vrouwen, hooguit in bruikleen.
Hoe je 'bikkel' dan vrouwelijk zou willen gaan interpreteren ??
Prima hoor, gelijkheid enz maar sommige dingen moet je niet willen forceren om genderneutraal te laten zijn, slaat gewoon nergens op.
Normaal gesproken zou ik er langs sjezen, maar ivm bouwactiviteiten ligt er veel drek en rommel op de weg. Loop het risico liever niet om op mn plaat te gaan.
Heb je daar een bron van? In de gangbare woordenboeken- en encyclopediewebsites, bijvoorbeeld hier, kan ik het niet vinden. Wel vind ik "persoon met heel veel doorzettingsvermogen" en "stukje bot waarmee het bikkelspel wordt gespeeld." Graag dus een vindplaats, zo mogelijk met iets wat jouw bewering dat het "van oudsher" die betekenis heeft ondersteunt.Van oudsher heeft bikkel de betekenis van een dier/mens met 1 testikel ipv 2.
Omdat mijn gedachten altijd alle richtingen op gaan.. je kon met jouw opmerking natuurlijk verschillende kanten op, maar ook omdat we het over stoere wezens hadden maakte ik die link.. en spreekwoordelijk bestaan er vrouwen met ballen, toch?Dat valt me de laatste dagen ook op, veel troep op de weg..
Moet je mijn trapfiets eens zien... Volgens mij zijn ze nog niet eens begonnen met stoppen... Overal zijn kanten kapotgereden, uitgereden plakken modder van het land, na een zoveelste regenbui ligt het tot halverwege de weg vol met zand, grind en zooi... Ik heb er inmiddels al een nieuw setje banden op liggen na de zoveelste keer lek te hebben gereden.En dan moet het ‘mest’ seizoen met de trekkers ed nog beginnen...
Het was idd frisjes vanmorgen. De stoplichtpauzes gebruikt om de handen te warmen aan de cilindersIJskoude remvingers... ook niet prettig, want remmen is soms best belangrijk
Wegenverkeersreglement
Heb ik nietHet was idd frisjes vanmorgen. De stoplichtpauzes gebruikt om de handen te warmen aan de cilinders
Elektrische of helemaal geen motor?Heb ik niet
ElektrischElektrische of helemaal geen motor?
Als je geen handjes hebt hoef je ze ook niet te warmen!Heb ik nietHet was idd frisjes vanmorgen. De stoplichtpauzes gebruikt om de handen te warmen aan de cilinders
Het was idd frisjes vanmorgen. De stoplichtpauzes gebruikt om de handen te warmen aan de cilinders
Jaja, bestuurders van elektrische voertuigen doen alles om hun actieradius te vergroten.ElektrischHeb wel verwarmde handvatten hoor, dus dat scheelt. Maar die had ik te laat aangezet.
Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?Jaja, bestuurders van elektrische voertuigen doen alles om hun actieradius te vergroten.
Tuurlijk: een extra accu voor de handvatverwarming.Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
Lijkt me meer een vraag voor in het elektrische motoren subforum.Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
Tuurlijk: een extra accu voor de handvatverwarming.
Ik heb dat natuurlijk getest, de handvatverwarming verbruikt amper stroom en ik kan hem gemakkelijk op de heen- en terugreis aanzettenDat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
Welke je in een zijspan kan zetten.
Vervolgens kan je dat zijspan volplempen met accu's. Wel allemaal van dezelfde capaciteit nemen!
Actieradius jonguh.
Je hebt gelijk, maar ik ben nog niet echt geïnteresseerd.Lijkt me meer een vraag voor in het elektrische motoren subforum.
Ik dus nog nietIk voel de omschakeling naar elektrisch rijden voor mijzelf korterbij komen!
En dan zorgen dat het wat makkelijk stuurt met een extra wiel aan de voorkant.