Heb jij niet zo'n systeem waarbij zowel bij het gashandvat de verkeerde kant op doordraaien (dus zeg maar nog een kwartslag over het nulpunt heen dichtdraaien) of je voorrem naar achteren duwen (dus ook net over het nulpunt van je af) de CC uitzet? Dat is na een paar van deze schrikmomentjes helemaal in mijn systeem gekropen - als ik voor meer dan alleen een microcorrectie gas wil terugnemen (flitspalen, remmend verkeer, andere Vmax, bochten etc.) dan duw ik reflexmatig het remhendeltje even naar achteren, zodat ALS de CC aan staat, hij dan i.i.g. uitstaat. Het gaat allang niet meer bewust.Anyway bij Den Bosch draai ik de A59 richting Nijmegen op en ik wil iets vertragen want bocht en in die bocht zit wat ook verkeer etc etc.... maar maar maar HIJ GAAT NIET LANGZAMER! Fuck, die cruise control! Natuurlijk snel uit enzo maar toch; je schrikt je een hoedje!
Cruise control; ik vind het heerlijk dat ik het heb maar nog preciezer dan met de auto zorg ik ervoor dat ik het niet gebruik in druk verkeer of als er bochten zijn. Maar neem nou dat stuk A2 Utrecht<-->Amsterdam.... heerlijk; dat 100 aanhouden vind ik anders heel lastig.
Anyway, ik rij op een redelijk vrije A2 Utrecht --> Den Bosch en ik heb de cruise control aan staan. Niet al te hard, 135 ofzo dus uiteindelijk moet ik een keer inhalen en dan versnel ik wat en als ik er voorbij ben laat ik het gas weer los.
Kennelijk echter was ik dit keer heel die cruise control vergeten en reed ik op het handje iets harder dan die 135 km/h.
Anyway bij Den Bosch draai ik de A59 richting Nijmegen op en ik wil iets vertragen want bocht en in die bocht zit wat ook verkeer etc etc.... maar maar maar HIJ GAAT NIET LANGZAMER! Fuck, die cruise control! Natuurlijk snel uit enzo maar toch; je schrikt je een hoedje!
Dus.
Spannend allemaal he?
Paar weken geleden ook gehad. Op de automatische piloot rijden en pas na een tijd bedenken dat je echt akelig slecht aan het opletten bent.Met griep op de motor gestapt, was geen goed plan je bent dan toch niet zo scherp.
Bocht iets ruimer nemen?Nou, ik heb ook mijn eerste whuuuuut momentje gehad... Ik sta bij het verkeerslicht voor rechtsaf, meteen na dat verkeerslicht moet ik linksaf. Verse voorband én regen, dus bij groen trek ik voorzichtig op. Terwijl ik nog in de bocht ben begin ik me voor te bereiden op linksaf slaan, dus ik kijk in mijn spiegels en over mijn schouder, rijdt daar ineens de auto die twee seconden geleden nog achter me stond. Hij was me gewoon aan het inhalen via de buitenbocht op een enkelbaans weg. Mafklapper.
Die bocht is irritant idd. Ik rijd er elke dag langs, maar pak een afslag later, richting Veghel.
Het is ALTIJD druk daar op dat stuk.
Kan me voorstellen dat je schrok, maar geen ongelukken toch?
Heb jij niet zo'n systeem waarbij zowel bij het gashandvat de verkeerde kant op doordraaien (dus zeg maar nog een kwartslag over het nulpunt heen dichtdraaien) of je voorrem naar achteren duwen (dus ook net over het nulpunt van je af) de CC uitzet? Dat is na een paar van deze schrikmomentjes helemaal in mijn systeem gekropen - als ik voor meer dan alleen een microcorrectie gas wil terugnemen (flitspalen, remmend verkeer, andere Vmax, bochten etc.) dan duw ik reflexmatig het remhendeltje even naar achteren, zodat ALS de CC aan staat, hij dan i.i.g. uitstaat. Het gaat allang niet meer bewust.
Ik zat op het puntje van mijn stoel met het lezen van jouw verhaal.
Ik heb een r1200gsa en de cruise ontrolt is gewoon de originele en die gaat alleen uit als je het knopje, de rem of de koppeling bedient. Dat met de gashendel lijkt me veel natuurlijker. Ik zal het tegen meneer bmw zeggen als ik 'm zie
Bocht iets ruimer nemen?
Zegt al genoeg...Hopeloos
Waarom Poolse vrachtwagen chauffeurs ?Middenvakrijders, linkshangers en poolse vrachtwagens.
Typische dag op de ring van Antwerpen.
Nou, ik heb ook mijn eerste whuuuuut momentje gehad... Ik sta bij het verkeerslicht voor rechtsaf, meteen na dat verkeerslicht moet ik linksaf. Verse voorband én regen, dus bij groen trek ik voorzichtig op. Terwijl ik nog in de bocht ben begin ik me voor te bereiden op linksaf slaan, dus ik kijk in mijn spiegels en over mijn schouder, rijdt daar ineens de auto die twee seconden geleden nog achter me stond. Hij was me gewoon aan het inhalen via de buitenbocht op een enkelbaans weg. Mafklapper.
Wat fijn om dat woord weer eens tegen te komenWat een koekwaus joh! Of om jouw woorden te gebruiken; mafklapper.
Ik heb zo'n hekel aan die jagers.
Vanochtend ook zo'n 'jager' meegemaakt. Hij was al steeds van baan aan het wisselen om maar een beetje voor te raken. Zit ik naast hem, rijdt hij ineens mijn baan op!! Ik had hem gelukkig al in de gaten, anders was het fout gegaan. Ik heb getoeterd, gebaren gemaakt en: JONGUH!!! KOEKWAUS!!! KIJK TOCH UIT!!!! ---- geroepen, maar weet niet of hij me gehoord heeft.
Hij ging daarna rustig verder met jagen, denk dat ik ik hem bij de volgende opstopping weer voorbij gecrosst ben
Gisterochtend ook zo'n jager in dat ene of andere Duitse auto... Ik hoorde 'm steeds optrekken over het geluid van mijn blok, zag 'm in mijn spiegels steeds van baan wisselen en super agressief doen, toen kwam ie nog achter plakken en pushen (want eh, ik reed al maar 10 of 15 km/u te snel eigenlijk op dat stuk... Toen ging hij pushend steeds van links naar rechts alsof ik dan op zij zou gaan om hem langs te laten... Uiteindelijk heeft ie mij op een rotonde rechts ingehaald...Wat een koekwaus joh! Of om jouw woorden te gebruiken; mafklapper.
Ik heb zo'n hekel aan die jagers.
Vanochtend ook zo'n 'jager' meegemaakt. Hij was al steeds van baan aan het wisselen om maar een beetje voor te raken. Zit ik naast hem, rijdt hij ineens mijn baan op!! Ik had hem gelukkig al in de gaten, anders was het fout gegaan. Ik heb getoeterd, gebaren gemaakt en: JONGUH!!! KOEKWAUS!!! KIJK TOCH UIT!!!! ---- geroepen, maar weet niet of hij me gehoord heeft.
Hij ging daarna rustig verder met jagen, denk dat ik ik hem bij de volgende opstopping weer voorbij gecrosst ben
Ben je nou kalm gebleven of niet?Ik heb toen besloten om heel kalm te blijven... Soms lukt het mij! Een paar honderd meter verder zat hij vast bij een stoplicht, ben lekker gaan filteren met even lekker extra gas geven toen ik hem voorbij reed...
Ben je nou kalm gebleven of niet?
Gisterochtend ook zo'n jager in dat ene of andere Duitse auto... Ik hoorde 'm steeds optrekken over het geluid van mijn blok, zag 'm in mijn spiegels steeds van baan wisselen en super agressief doen, toen kwam ie nog achter plakken en pushen (want eh, ik reed al maar 10 of 15 km/u te snel eigenlijk op dat stuk... Toen ging hij pushend steeds van links naar rechts alsof ik dan op zij zou gaan om hem langs te laten... Uiteindelijk heeft ie mij op een rotonde rechts ingehaald...
Ik heb toen besloten om heel kalm te blijven... Soms lukt het mij! Een paar honderd meter verder zat hij vast bij een stoplicht, ben lekker gaan filteren met even lekker extra gas geven toen ik hem voorbij reed...
Hij heeft vervolgens wel geprobeerd om flashend en pushend tussen de file naar mij toe te kruipen, maar ik was te ver, en ik kon te makkelijk tussen de file door...