Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.

En de sleutel even bij 't baasje brengen :-)
 
Ze waren er binnen drie kwartier en na nog een kwartier Reed ik weer vrolijk op eigen kracht weg. En dat met -7 en enorme drukte. Wat kun je soms toch blij zijn met goede service!

thanks ANWB

Hier nog een footootjen om het te vieren:

 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe accu is niet zo duur, en je bespaart een jumpstarter of wegenwachtperikelen.
 
Een nieuwe accu is niet zo duur,
Dat is waar. Nou was de accu in dit geval nog relatief nieuw (vorig jaar gemonteerd en pas een paar duizend kilometer mee gereden) maar was het probleem gewoon dat ik zelf de motor op contact had laten staan met de lampen aan, dus op zich niets mis met de accu.

en je bespaart een jumpstarter of wegenwachtperikelen.
Hoezo wegenwachtperikelen? Het was gisteravond -7 celcius, en dan had ik dus:
1) eerst met het OV naar huis gemoeten,
2) dan mijn nieuwe accu ophalen die ik dan in voorraad zou hebben (even in de aanname dat ik die opgeladen thuis heb liggen) of ergens een accu halen bij een winkel en die nog (laten) opladen
3) dan met gereedschap en een nieuwe accu met het OV terug naar mijn motor
4) dan met bevroren klauwen mijn accu vervangen
5) dan nog de oude accu ergens naar het KCA moeten brengen (als 'ie stuk was... anders natuurlijk gewoon mee naar huis nemen en als wissel-reserve wegleggen... op zich geen gek idee trouwens.)

Met de "wegenwachtperikelen" was ik binnen een uur 100% klaar.

De jumpstarter had ik gewoon wel eens willen proberen, maar die had in dit geval ook niet gewerkt, want daar kwam de wegenwacht ook mee, maar omdat de motor de hele dag met min zoveel celcius stroom van de accu had lopen trekken ging dat ook niet meer. Hij moest echt even bijgeladen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vanochtend wel m'n jumpstarter nodig. Handvatverwarming stond nog aan, en hoewel die contactgeschakeld is was starten met verlichting en handvatverwarming in deze kou kennelijk te veel van het goede. Was gelijk een test voor die jumpstarter en gelukkig deed het ding het goed.
 
Doe ik normaal gesproken ook als ik thuiskom, maar het was me niet opgevallen. Kennelijk gisteren zó blij dat ik thuis was (koude vingertoppen )
 
Doe ik normaal gesproken ook als ik thuiskom, maar het was me niet opgevallen. Kennelijk gisteren zó blij dat ik thuis was (koude vingertoppen )
Dat was a'k het goed begrijp niet de vraag. Kon je vanmorgen niet eerst de hvv uitzetten en daarna starten?

Bij mijn R is alles wat stroom verbruikt uit tussen het moment van het inschakelen van de startmotor tot het uitschakelen ervan door de startknop los te laten. De startmotor krijgt dan dus zo lang alle stroom.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoelde ik inderdaad. Bij mijn V-Strom is dat trouwens niet zo en heb ik 't licht zelf wel eens uitgezet om te kunnen starten.

Bij mijn ZRX merk ik inderdaad dat 't licht uitgaat zodra ik de startknop indruk.
 
Ik bedoelde op tijd een nieuwe accu monteren, maar dat had je al gedaan.
 

Dat bedoelde ik inderdaad. Bij mijn V-Strom is dat trouwens niet zo en heb ik 't licht zelf wel eens uitgezet om te kunnen starten.

Bij mijn ZRX merk ik inderdaad dat 't licht uitgaat zodra ik de startknop indruk.

Ah, zo. Ik zou niet weten hoe dat op mijn Fazer werkt - iig nooit zoiets gemerkt. Nadat ik merkte dat de hvv aanstond heb ik uiteraard ook geprobeerd te starten zonder hvv en verlichting, maar toen lukte het al niet meer. De accu is een paar maanden oud, dus ik wijt het maar even aan mijn onoplettendheid in combinatie met vrieskou en minder geavanceerde techniek
 
Laatst bewerkt:
Ik rij veel met de motor, maar hang hem deze dagen gewoon aan de optimate als hij stil staat. En aan de lampjes op de optimate te zien kan dat geen kwaad.
 
Alcoholisme?

 
Aanstelleritis?
 
Ik rij veel met de motor, maar hang hem deze dagen gewoon aan de optimate als hij stil staat. En aan de lampjes op de optimate te zien kan dat geen kwaad.
Hier staat de motor al twee weken stil en gisteren nog eens gestart. Aangezien de choke niet werkt moet'ie stevig werken. Geen enkel probleem. In de wintermaanden komt het sowieso wel eens voor dat'ie een maand of langer stilstaat, buiten wel te verstaan. Nog geen enkele keer dat de accu het niet volhield bij duurstarten.
 
Als de choke niet werkt en je wilt of kunt hem niet maken dan is er de volgende tip:
-prop een doek in de opening van het luchtfilter voor het starten.
-als de luchtinlaat slecht bereikbaar is helpt een doek in de uitlaat ook wel.
 
we schopten bij een jager wel eens een biet in de uitlaat van zijn auto lekker met een stok, wat verder drukken zo dat hij uit het zicht was ,nooit starten, nu zal een doek er mischien wat gemakkelijker uit gaan.
 
we schopten bij een jager wel eens een biet in de uitlaat van zijn auto lekker met een stok, wat verder drukken zo dat hij uit het zicht was ,nooit starten, nu zal een doek er mischien wat gemakkelijker uit gaan.
Ik gebruikte daar aardappels voor.
Een doekje in de uitlaat verrijkt echter het mengsel.
 
Bij mij is het denk ik het gebruik van de handvatverwarming dat funest is. Denk dat de dynamo het nét niet trekt. Zit een vrij verse Yuasa accu in, dus dat is het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.