Bijna jammer dat het alweer bijna afgelopen is met de vrieskou.
Beetje overdreven inschatting denk ik; sure, er zitten lulhannesen tussen, maar de meesten zijn toch echt gewoon serieus met hun vak bezig. Misschien moet je zelf iets meer rekening houden met de situaties van de vrachtwagenchauffeurs en ook anticiperen op de zaken die voor de vrachtwagenchauffeurs belangrijk zijn.Precies dat en ze hebben echt schijt aan andere. Het punt is dat dit alleen steeds erger lijkt te worden.
Terug dwingen moet je ook niet willen proberen. Bij een foutje of onoplettendheid gaan ze direct terug na een lel op de toeter. De mannen die door gaan doen dit bewust omdat jouw leven hun niets interesseert. Raar is alleen dat ze dan ook nog doen of jij degene bent die zich op de weg misdraagt.
Vreemd. Ik heb vanochtend 30 min in winterhandschoenen met drie vingers gereden. Linker hand helemaal niet koud, rechter hand wat koud. Maar ik rij met stuurwanten, zonder handvatverwarming ook.Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen.
Klopt. Het lijkt wel of er sneeuw ligt, zó wit zijn de wegen overalEr ligt ondertussen genoeg pekel voor de komende 2 jaar
Hoe dan ook: ik vind truckers over het algemeen ook heel netjes in het verkeer. Maken netjes ruimte en ook in de file gaat er regelmatig zo'n gevaarte voor me opzij. Ik voel me ook wel een beetje verbonden met truckers. We hebben het toch elke dag weer te stellen met die automobilistenBeetje overdreven inschatting denk ik; sure, er zitten lulhannesen tussen, maar de meesten zijn toch echt gewoon serieus met hun vak bezig. Misschien moet je zelf iets meer rekening houden met de situaties van de vrachtwagenchauffeurs en ook anticiperen op de zaken die voor de vrachtwagenchauffeurs belangrijk zijn.
Ik kom zelden of nooit waggelsjoofs tegen die dwingend(er dan nodig) rijden. Integenteel, ik merk juist vaak dat ze juist best oplettend rijden, lang van tevoren (véél langer dan koekblikkers) bezig zijn met richting aangeven en rijstrook kiezen, en vaak goed in de spiegels kijken, zeker bij manoeuvres. Op lange rechte stukken willen ze nog wel eens de vluchtstrook opdrijven (ik verdenk mobiele telefoons net als bij iedereen) maar over het algemeen ben ik er goed over te spreken. Dit geldt dan wel voor de sjoofs uit west-europa; er is een merkbaar verschil met hun Oost-Europese concullegae.
Ik vind alleen wel dat we als koekblikkers en zeker als motorrijders gewoon ruim baan aan ze moeten geven. Als er een vrachtwagen richting aangeeft maak ik vrijwel altijd de ruimte ook meteen vrij, want wij kunnen er straks met een dotje gas weer vrolijk langs (dus waarom zou je niet), en zij moeten ergens op een schema heen en zijn gebonden aan allerlei regels en problemen waar wij allemaal geen last van hebben. Als je daar een beetje rekening mee houdt en de waggels ook gewoon de ruimte geeft zien ze dat ook meestal meteen en krijg je ook bijna altijd een knipper-bedankje (daaraan kun je ook zien dat ze goed opletten).
/edit: whoops, dat was een reactie op een post van pagina 1
Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen.
Ik moest nog even tanken. Handschoenen uit en in no-time zere klauwen van de kou! Zelfs met de warme Gerbings aan daarna een stel zere vingers, het laatste kwartiertje van m'n rit.
Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen. Ik moest nog even tanken. Handschoenen uit en in no-time zere klauwen van de kou! Zelfs met de warme Gerbings aan daarna een stel zere vingers, het laatste kwartiertje van m'n rit.
Nee... doe mij maar dubbele cijfers... boven nul welteverstaan.
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar nu had ik even niet meer verwacht deze motor nog te pakken voor woon-werk.Daarom altijd tanken als je bijna op je bestemming bent
Graaaaag!Dat is natuurlijk de beste optie. En dan het jaar rond
Ik kom zelden of nooit waggelsjoofs tegen die dwingend(er dan nodig) rijden. Integenteel, ik merk juist vaak dat ze juist best oplettend rijden, lang van tevoren (véél langer dan koekblikkers) bezig zijn met richting aangeven en rijstrook kiezen, en vaak goed in de spiegels kijken, zeker bij manoeuvres.
Helaas naast al het positieve wel vaak degene die inhaalverboden negeren en daarmee juist files veroorzaken in de spits.....
Nagenoeg alleen maar positieve ervaringen van vrachtwaggels. Zijn ook de eersten die even ruimte maken in de file.
Vanochtend extra vroeg naar het werk. Lekker geslapen, fijn comfortabel in mijn dikke jas en helm, vette chiptunes op de helmspeakers, bevroren Amsterdamse grachten, vakantie ook natuurlijk, en alles en iedereen lekker rustig en gemoedelijk, iedereen net ietsje rustiger dan anders. Heerlijk ochtendritje, ik ben helemaal cozy en groovy weetjewel
Bijna jammer dat het alweer bijna afgelopen is met de vrieskou.
Nagenoeg alleen maar positieve ervaringen van vrachtwaggels. Zijn ook de eersten die even ruimte maken in de file.
Vandaag weer een ritje Deventer Arnhem. Heerlijk rij weer, wel een witte zout weg.
Zal aan mij liggen, maar heb het niet koud.
Draag enkel een t-shirt met lange mouwen, motorjas met binnenvoering, en heb de zomer handschoenen nog aan (heb geen winterhandschoenen)
Zal schelen dat het een scoot is, dat schermpje doet ook veel.
Kou vind ik niet erg, zolang het maar droog is, ideaal weer dus.