Het grote XJ/XS topic deel 2!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een aanvullend vraagje.

Je ziet op de foto dat ik ook het kapje van de versnellingsbal heb losgedraaid.
Er zit een ring die je er zo af kunt pakken. Betekent dat de 2e versnelling al eens gerepareerd is door de ring achter het tandwiel naar voren te plaatsen?
 
@Nils: je hebt dus Mik I carbs, met de sproeier in de vlotterbak.
Dan zul je moeten vergroten naar #145 ofzo, meestal hou ik 2-3% aan.
bietsje ermee vogelen en pielen..
En ja: beetje veel beurs ja, vandaag nieuw gips en volgende week MRI.
Dan zal blijken of een operatie nodig is of niet..

@Hans: die as kan er inderdaad helemaal uit. Niet doen, want dan rolt aan de andere kant de stuurkogel van de koppeling eruit....
Die keerring kun je verwijderen door er een klein parkertje in te schroeven en hem met een tangetje eruit te trekken.
Dan een nieuw keerringetje erin drukken, kost geen drol.
Als je nu toch het kappie los hebt liggen, voer dan meteen de 'second gear-fix' uit: shim en circlip wegnemen, tandwiel uit blok halen, shim achter tandwiel wegnemen (deze blijft vaak plakken aan het tandwiel, dus kijk goed achterop), dan tandwiel terug,beide shims en de circlip terug...voilá!
 
Nog een vraagje dan.

De keerring bij de versnellingspook lekt ook een heel klein beetje.
Is dat ook zo eenvoudig te verhelpen?
 
Nou ik toch bezig ben.
Hoeveel olie moet er in het blok als er een verdiepte carterpan onder zit?

Hoewel hij goed schakelt ga ik die gearfix ook meteen aanpakken (als het al niet gedaan is). Bedankt voor de tip.
 
Weet iemand waar ik aan het benodigde keerringetje kan komen?
Ik zit al een uur te zoeken en krijg het maar niet gevonden. :(
 
Weet iemand waar ik aan het benodigde keerringetje kan komen?
Ik zit al een uur te zoeken en krijg het maar niet gevonden. :(

loop eens bij de plaatselijke automaterialen zaak binnen. die kunnen het meestal wel bestellen als ze het niet hebben liggen.
 
@ Kornfed; als de kogel niet uit de as is gerold, is er nog niets aan de hand.
Keerring koppelingsstang is 93102-08193-00, maar een gewoon 8x25x6mm keerringetje werkt prima.
Dat geldt ook voor het schakelpedaalkeerringetje (3xwoordwaarde) 93102-12106-00; dat is een 12x22x5mm keerringetje die elke lagerboer heeft.
Oliehoeveelheid lage pan, incluis filter: 3,2 liter
Dito diepe pan: 4,5 ltr.
 
@ Kornfed; als de kogel niet uit de as is gerold, is er nog niets aan de hand.
Keerring koppelingsstang is 93102-08193-00, maar een gewoon 8x25x6mm keerringetje werkt prima.
Dat geldt ook voor het schakelpedaalkeerringetje (3xwoordwaarde) 93102-12106-00; dat is een 12x22x5mm keerringetje die elke lagerboer heeft.
Oliehoeveelheid lage pan, incluis filter: 3,2 liter
Dito diepe pan: 4,5 ltr.

Bedoel je dan dat het kogeltje er ook aan de linkse kant uit zou moeten rollen?
Ik heb mijn motor nl. schuin staan met de gashandle tegen de muur. Omdat ik geen hoofdstandaard heb.
 
Keerring voor de versnellingpook heb ik gevonden (1,20 euro) maar een keerring voor de koppeling is toch een rare maat want die kan je nergens vinden. Of als origineel Yamaha onderdeel maar dan kost het al snel $15 tot $20 zonder verzending!

Gisteren nog een cilinderkop gekocht op marktplaats. Of eigenlijk is het een half blok zoveel zat er nog bij. o.a. een verdiepte carterpan *D Die kan dus mooi op mijn projectje.
 
@H: aan die verdiepte carterpan heb je alleen wat als je ook het verlengstukje hebt voor de oliepomp....
De as is hol: het kogeltje zit achter de koppelingsstang en druk op zijn beurt tegen een een stafje welke de koppeling bedient.
Als je de as verwijdert en de fiets schuin naar links houdt (richting standaard dus) dan kán het kogeltje uit de as vallen...hoeft niet.
Gewoon met stuur/gas tegen de muur kan geen kwaad.
 
Ik heb nog niet goed gekeken maar volgens mij zit die olieleiding er ook bij.

Heb je ook nog een tip om de kleppen te demonteren. Of kan dat alleen maar met een speciale sleutel?
 
Ik heb het echt over een oliepomp-verlengstuk, geen olieleiding.
Je moet de zeef van de pomp demonteren en deels de pomp uit elkaar draaien, dan het tussenstuk ertussen en het spul weer in elkaar zetten.
Hierdoor wordt de pomp langer en zuigt hij dieper uit de carter olie aan, daar waar de olie iets koeler is.

kleppen? Een grote bankklem of U-klem met wat hulpstukjes voldoet prima..
 
Heb je ook nog een tip om de kleppen te demonteren. Of kan dat alleen maar met een speciale sleutel?

Ik heb eens voor je gezocht, daar waar TripleXS het over heeft staat op het XS750 forum, ook onder brikken en klassiekers. (Het grotere topic, opgestart door misteryamaha, let op er zijn er twee met die naam) Zoek naar de berichten van 16 mei 2007.
 
hoi,ben sinds kort eigenaar van een xs 750.
vraag mij echter wel af waar ik onderdelen kan krijgen?
zoals stuurschakelaars links+rechts(startknopje weg)
uitlaatbochten of compleet.
hoop dat mij hier iemand verder kan helpen.
alvast bedankt.
 
hoi,ben sinds kort eigenaar van een xs 750.
vraag mij echter wel af waar ik onderdelen kan krijgen?
zoals stuurschakelaars links+rechts(startknopje weg)
uitlaatbochten of compleet.
hoop dat mij hier iemand verder kan helpen.
alvast bedankt.


www.japparts.nl
www.wemoto.com

startknopje bij japparts kost wel 7,50euro Ik vind het wat prijzig dus heb ik er een zelf gemaakt van een ventieldopje.
Uitlaten zijn nog duurder. Op marktplaats en speurders staan wel wat onderdelen te koop. Ook een complete XS750 voor weinig en daar zit een nieuwe uitlaat op.
http://link.marktplaats.nl/245956129

succes met je prachtige aankoop.
 
hoi,ben sinds kort eigenaar van een xs 750.
vraag mij echter wel af waar ik onderdelen kan krijgen?
zoals stuurschakelaars links+rechts(startknopje weg)
uitlaatbochten of compleet.
hoop dat mij hier iemand verder kan helpen.
alvast bedankt.

Ik heb nog wel een linkerstuurschakelaar voor je liggen.
Uitlaat wordt lastiger...
hou MP of Ebay in de gaten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het echt over een oliepomp-verlengstuk, geen olieleiding.
Je moet de zeef van de pomp demonteren en deels de pomp uit elkaar draaien, dan het tussenstuk ertussen en het spul weer in elkaar zetten.
Hierdoor wordt de pomp langer en zuigt hij dieper uit de carter olie aan, daar waar de olie iets koeler is.

kleppen? Een grote bankklem of U-klem met wat hulpstukjes voldoet prima..

Hoi TripleXS,
Kleppen lukt prima met een lijmklem en een stukje U-ijzer
Bedoel je dit ding met oliepompverlengstuk (doet het ook goed bij scrabble)

full
 
Potver,

Lukt me niet om aan een betrouwbare/goede 2dehandse knipperlichtrelais voor de XJ600 '84 te komen B|

En het lukt me niet om een nieuwe te vinden(vooral voor de prijs ;) )

Iemand:
Iig is het een 9-polige(4 aansluitingen aan elke kant en 1 in het midden) aansluiting met op het relais het volgende opschrift:41R-71
XJ600 1984

Hulp gevraagd met zoeken aub :)
 
Doet jouw knipperrelais het helemaal niet of blijft ie te snel knipperen?
Ik had het laatste euvel gehad. Overal 21 W lampen er in en toch veel te snel knipperen. Heb er toen een paar weerstanden (5ohm, 14watt) parallel over gezet, toen knipperde hij weer normaal.
Van die weerstanden heb ik er trouwens nog wel wat liggen.
 
Potver,

Lukt me niet om aan een betrouwbare/goede 2dehandse knipperlichtrelais voor de XJ600 '84 te komen B|

En het lukt me niet om een nieuwe te vinden(vooral voor de prijs ;) )

Iemand:
Iig is het een 9-polige(4 aansluitingen aan elke kant en 1 in het midden) aansluiting met op het relais het volgende opschrift:41R-71
XJ600 1984

Hulp gevraagd met zoeken aub :)

Ik heb een 47G-41 voor je.....
Ik weet alleen niet of het werkt?
 
Doet jouw knipperrelais het helemaal niet of blijft ie te snel knipperen?
Ik had het laatste euvel gehad. Overal 21 W lampen er in en toch veel te snel knipperen. Heb er toen een paar weerstanden (5ohm, 14watt) parallel over gezet, toen knipperde hij weer normaal.
Van die weerstanden heb ik er trouwens nog wel wat liggen.
Nou de linker kant knippert wel, en de rechterkant, als ik die aanzet met de richtingaanwijzer, krijg je een electrostorend (kortsluiting-gelijkend)geluid uit het knipperrelais.
De knippers anders aansluiten(om te testen), ze doen het alle4 namelijk.

heb de contacten iig al schoongemaakt, maar geen resultaat.


Gewone knippers zitten er op, dus geen ledjes oid.
Die ochtend deden ze het alle 4, maar de rechterkant(vanaf de buddy gezien), gaf al afentoe storinkjes.

Gezien eerder genoemde ligt het dus, volgens mij, niet aan de knipperschakelaar, gezien er wel een signaal naar het relais wordt doorgegeven.
9gkmly.jpg


Dit is het relais:



 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan