Het grote xj/xs topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De voorgestelde FJ100 vind ik wel erg mooi, de zwart-gouden vind ik nog iets vetter!
fj1200black.jpg

En het lijkt me een superfijne vakantiemotor.
 
Zoals beloofd de foto ..
Goed de rit heen om deze foto te maken was heerlijk .. op de rit terug kwam ik erachter dat er ECHT iets mis is met de brandstof toevoer .. voor de eerste keer stil gestaan op de snelweg .. maar goed dat er een PRE op de kraan zat anders had ik kunnen lopen .. Woensdag word ie nagekeken .. hoop dat het wat word ..
De foto is in iedergeval naar mijn zin .. Op de achtergrond de SSVC Hermod ( een van de schepen waarop ik welleens mijn werk doe )

full
 
Nou dan zal ik me hier ook maar voorstellen

heb sinds maand of 2 m'n eerste motor, een Xj600 uit '92 (of '91 en dan kenteken '92?).

Had er al aardig wat km's opzitten toen ik hem kocht (84.000) maar na veel gelezen en gevraagd te hebben schijnt dat geen probleem te zijn en heb ik hem vol vertrouwen gekocht.

yamaha_xj600.jpg


Gebruikt wel een beetje olie (nu 1.5 l ingegooid, 3000 km gereden) maar begin het motoren steed leuker te vinden. Had dit al veel eerder moeten doen!

Helaas ook nog een sleutelleek, dus 2 weken geleden 2 uur bezig geweest om het asje van m'n koppelingpedaal te vervangen (zat veel speling op). Hoop hier het een en ander op te steken over sleutelen en onderhoud. Binnenkort m'n eerste gereedschap maar eens aanschaffen.

Las hier dat iemand een stage3 op z'n xj600 wilde zetten? Zou een stage1 het "tamme" tot 6000 toeren er al niet afhalen of wil je puur vermogen (nee heb er geen verstand van maar zat daar toevallig over te praten - meer luisteren - pas).

O en dan eindig ik met een vraag: als de motor nog een beetje koud is en je trekt op (rustig, koud) dan hoor ik een "ratel" en nu vroeg ik me af of dit de nokkenasketting kon wezen en hoe ik kan zien of die nog goed is? Heb het WBH maar kom er niet helemaal uit
 
Ik was degene die een stage 3 kitt wil hebben. Een stage 1 zou ook kunnen, maar omdat ik de motor flink ga verbouwen kan de orginele luchtfilterkast er niet meer op. Vandaar dat het een stage 3 moet worden. Een mooie fiets heb je daar. De mijne is ook uit 1991 met kenteken van 1992 en dezelfde kleurstelling.
 
Ik was degene die een stage 3 kitt wil hebben. Een stage 1 zou ook kunnen, maar omdat ik de motor flink ga verbouwen kan de orginele luchtfilterkast er niet meer op. Vandaar dat het een stage 3 moet worden. Een mooie fiets heb je daar. De mijne is ook uit 1991 met kenteken van 1992 en dezelfde kleurstelling.
dank je vind hem zelf ook wel mooi (ookal kreeg ik van tevoren allemaal commentaar dat ik een saaie xj600 ging kopen). Hij ziet er stukken beter uit dan de Diversions erna 8-)

ik had geinformeerd naar stage1 kit omdat ik de motor niet zo vlot vond (ik leende hiervoor nogal eens een bandit), maar is eigenlijk onzin van me om zoiets na zo weinig km's al te doen. Merk nu dat ik gewoon wat hoger in de toeren ben gaan rijden en dat best bevalt. prijs van stage1 viel me trouwens best mee; alleen het inbouwen/afstellen is ook weer een schep geld. heb verder ook weinig ervaringen kunnen vinden van stage1/3 op een xj600
 
Whoohoo .. die kerel van de motorkelder heeft echt gouwe handjes ..
anderhalf uur istie met mijn brikkie bezig geweest .. stellen van de carbs deed wonderen .. kortom nix meer stotteren / horten en stoten, gewoon weer lekker rijden ..
Kortom ik ben weer een blije Seca rijder ;-)
 
Ja je krijgt als het goed is een orderbevestiging (ik wel iniedergeval)
 
Dit moet mij nu toch van het hart.....ook ik heb een XJ600 van 1986 sinds maart dit jaar.
Er moest het een en ander aan gebeuren, maar hij rijd best.
(Mag ik nou ook mee doen?)
 
Dit moet mij nu toch van het hart.....ook ik heb een XJ600 van 1986 sinds maart dit jaar.
Er moest het een en ander aan gebeuren, maar hij rijd best.
(Mag ik nou ook mee doen?)
Dat is mooi , :] hoe meer hoe mooier en gekkere xj,s .
Het begint al naar een xs -xj meeting te lonken :} .
 
Hallo allemal,

Sinds dinsdag ben ik ook weer in het gelukkige bezit van een XJ.
Deze keer is het een XJ600 van oktober '91 (dezelfde uitvoering als Haga-San)
Ik ben in '95 begonnen met een 750 Seca van '82. Ik heb hier 6 jaar mee gereden totdat de blok een beetje erg olie begon te lekken.
Ik heb vervolgens 3 jaar rondgecrost op een soes GS450E.
Deze heb ik over de weg moeten schuiven om er van af te komen. (niet stuk te krijgen die krengen)
En nu dus weer terug op het nest.
Ik heb meteen maar besloten om te kijken of Haga-San gelijk heeft met zijn kostenplaatje.
Binnenkort zal ik een poging wagen een foto op het forum te krijgen.

Sjeewee :]
 
Volgens mij kunnen we beter een festival terrein gaan afhuren. Jemig de peemig wat een XJ's. Bij de volgende meeting zouden er natuurlijk ook wannabees mee kunnen komen, ik heb nu een XJ en een XS, en die kan ik natuurlijk niet in m'n 1tje beiden rijden ;)
 
Dûûûh!
Ik heb twee XS-sen,Arjan ook....
Bij de laatste twee meetings heppik geen twee halve Arjans en halve moi's gezien... :P
 
de volgende meeting miscchien eens niet sleutelen maar rijden :) met de xj/xs motoren. verzamelen in Hilversum bij een mac :?


datum: laat maar horen!
 
de volgende meeting miscchien eens niet sleutelen maar rijden :) met de xj/xs motoren. verzamelen in Hilversum bij een mac :?


datum: laat maar horen!
Kijk dat is nou eens een leuk idee *D rijden daar gaat het uit eindelijk om :]
Mischien kan een xs-xj topic in (waar is wat tedoen ook ) nog meer liefhebbers
aantrekken om een meeting en een stukje terijden met elkaar .
Dirk een polletje maken , mij kan je er al bijzetten , als leeftijd geen bezwaar is :] want dat komt overeen met oldtimer.
Albert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan