Het grote xj/xs topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand met een xj 650 de lengte van zijn voorvork op meten en hier neer zetten. En tevens de hart afstand van de remklauw; bevestigingsbouten :)
 
Mick een brace is eenvoudig zelf te maken (als je tenminste over een freesbank kunt beschikken,anders moet je het laten doen).
Zo'n dingesten helpt het meest bij fietsen die slechts van één schijfrem zijn voorzien,zover ik weet heeft de XJ/XS er twee in't vooronder...
Doordat er met één schijfrem een moment ontstaat op de geremde kant van het voorwiel (hè???),krijg je een wringmoment op je voorvork.
En da's duidelijk te voelen (wel eens op een ouwe CB gereden?)
Ik betwijfel of zo'n dingesten dus zin heeft op een XS/XJ....


die remmen gewoon goed,zeker met staalomvlochten leidingwerk...
 
dit weekend weigerde mijn XJ voor het eerst grof. Altijd een keertje startknop en draaien.

Maargoed, vrijdag even naar Safe zoetermeer geweest om wat rond te struinen en naar huis gereden. Helmaal geen problemen, ritje van 2x 30 km ofzo.

Zaterdagochtend maar met de motor naar het werk, want wilde daarna door gaan om een stukje te toeren. Helemaal geen probleem. Dus toen ik na de dienst om een uur of 15 de startknop in drukte ging nog een keer de startmotor rond en zag ik alle lampjes doven B|

Vloekend de motor van het winkelcentrum afduwend stopte er nog een automobilist om te vragen of ik gereedschap of andere hulp nodig gehad. Ik bedankte hem vriendelijk, want verwachte zo thuis te zijn. Lang recht pad voor me, lampen uit, contact aan, in z'n een, koppeling in en al zittend rennen op dat ding. De 3e sprint sloeg ie aan.

Ik denk ik ga even een stukje rijden, dan is de accu weer bijgeladen, dus vol goede moed richting een andere motorzaak om nog even een pakking te halen en een blikkie wd40.

Pakking gekocht, WD40 vergeten en gloeiende gloeiende weer dat ding aan moeten duwen op het parkeer terrein. Zweet liep in straaltjes van m'n hoofd af, zo mijn "ademende" pak in :(

Resoluut besloten op huis aan te sturen nu ie weer draaide. Uiteraard begon het kreng een km voor de thuisbasis de stotteren en te stoten en hoewel het me helemaal niet nodig leek, meteen de reservekraan omgegooid. Helaas, dat hielp niets en ik kreeg hem nog net de bocht om voordat ie doodviel.

Een 200 meter en tiental sprintjes later besloot ik maar met het ding aan de hand naar huis te lopen. Jullie begrijpen natuurlijk, dat het inmiddels lekker was gaan regenen :X

Morgen pas weer tijd om de accu uit te bouwen (want dat WPH kan nu wel zeggen dat ie er zo uitgetild kan worden na wat los temaken, maar dan zit toch echt een stuk frame en de voetjes van de fusebox in de weg).

Hoop dat een avondje laden de oplossing is of een nieuwe accu. Anders is er echt iets fout in het laadcircuit en dat zie ik niet echt zitten.

Iemand hier nog goede tips waar naar te gaan kijken?
 
Iemand hier nog goede tips waar naar te gaan kijken?

Laad je accu op en als je motor loopt even meten op je accupolen, als er bij 5000rpm 14,4 volt opstaat is je laadcircuit waarschijnlijk in orde en dan raad ik je een nieuwe accu aan.

Losgetrilde accupolen kunnen ook voor problemen zorgen btw :X
 
Laad je accu op en als je motor loopt even meten op je accupolen, als er bij 5000rpm 14,4 volt opstaat is je laadcircuit waarschijnlijk in orde en dan raad ik je een nieuwe accu aan.

Losgetrilde accupolen kunnen ook voor problemen zorgen btw :X

thanks ga ik doen. Alles leek trouwens gewoon goed vast te zitten
 
Zo'n dingesten helpt het meest bij fietsen die slechts van één schijfrem zijn voorzien,zover ik weet heeft de XJ/XS er twee in't vooronder...
[...]
Ik betwijfel of zo'n dingesten dus zin heeft op een XS/XJ....
Zou het alleen dan helpen? Ik zocht eigenlijk naar een iets strakkere wegligging omdat ik het gevoel heb dat de voorkant beweegt onder het sturen. Maar dat zou volgens jou hiermee niet (deels) op te lossen zijn?

@clitho: ziet er strak en simpel uit.
 
Zou het alleen dan helpen? Ik zocht eigenlijk naar een iets strakkere wegligging omdat ik het gevoel heb dat de voorkant beweegt onder het sturen. Maar dat zou volgens jou hiermee niet (deels) op te lossen zijn?

@clitho: ziet er strak en simpel uit.
Vork al eens gecontroleerd? olie / veren =oké of ?
En je wiellagers? (zelfs je steekas kan kapot zijn)

bdw had op'm (oude)xs 1100 dit wel, is merkbaar, wel of geen erop......

ff chekken ............suc6 *D
 
Hallo Rolf

Ik heb jouw verhaal gelezen, en ik denk dat het de spanningsregelaar is, die stuk kan zijn ,die zit links aan de zijkant ,achter het schermtje,je accu laadt niet meer bij , makkelijk er aftehalen stekkertje los en een paar schroeven, even laten doormeten dat doet elke motorzaak wel voor je.

Als het de spannigsregelaar blijkt tezijn, smeer dan wat warmtegeleidings pasta er achter ,bij het monteren, bij een elektrozaak kan je wel een likje krijgen,
dan kan de regelaar beter zijn warmte kwijt en gaat dan langer mee.
 
Dat is een oplossing,maar hoe lang werkt dat?
Beter is de REC/REG te verhuizen naar een plek waar ze vol in de rijwind hangt.
Bovendien zorgen voor goede aarde,een extra aardedraad onder een bevestigingsbout naar het frame-aardepunt doet ook wonderen...
En altijd met verlichting rijden,dan krijgt ze lang niet zoveel voor haar kiezen.

@Mick: zoals al geopperd,ik zou je voorwielas/-lagers maar eens aan een grondig onderzoek onderwerpen...

@Dunc: Joost (in Brummen,die ja) heeft ook RVS remleidingen van sloperts.
Die zijn vaak nog in prima staat en kosten een drol(letje) :P
 
Is die 113mm de afstand van hart bevestigingsbout tot hart bevestigingsbout :? of de totale lengte van de klauw. Heb eigenlijk de eerste nodig O-)

Is van hart tot hart van de bevestigingsbouten, kan misschien een paar mm afwijken want het was even snel gemeten.
 
@Mick: zoals al geopperd,ik zou je voorwielas/-lagers maar eens aan een grondig onderzoek onderwerpen...
Anderhalf jaar geleden heb ik de voorwielaslagers vernieuwd, en de balhoofdlagers. Dus dat zou het eigenlijk niet mogen zijn. Verder moet ik de voorpoten weer opnieuw keren (twee jaar geleden voor het laatst gedaan, mogelijk een leuke P&P klus). Dat helpt natuurlijk ook heel veel. Tevens heb ik poep banden (Maxxis).

De prijs voor die dingen die stonden gelink is $92,- en dat vind ik nogal veel.
En als het toch niet helpt... Eerst dan de keeringen en lagers maar en Battleaxe's.
 
Mijn 2h9 van '78

full
 
Dat is een oplossing,maar hoe lang werkt dat?
Beter is de REC/REG te verhuizen naar een plek waar ze vol in de rijwind hangt.
Bovendien zorgen voor goede aarde,een extra aardedraad onder een bevestigingsbout naar het frame-aardepunt doet ook wonderen...
En altijd met verlichting rijden,dan krijgt ze lang niet zoveel voor haar kiezen.

@Mick: zoals al geopperd,ik zou je voorwielas/-lagers maar eens aan een grondig onderzoek onderwerpen...

@Dunc: Joost (in Brummen,die ja) heeft ook RVS remleidingen van sloperts.
Die zijn vaak nog in prima staat en kosten een drol(letje) :P
Misschien moeten we eens bij Joost voor de deur afspreken, jouw aanblik schijnt op 1 of andere onverklarbare manier te zorgen voor een signifikante daling van de prijzen aldaar.
 
Ik heb jouw verhaal gelezen, en ik denk dat het de spanningsregelaar is, die stuk kan zijn ,die zit links aan de zijkant ,achter het schermtje,je accu laadt niet meer bij
zo ik had vandaag eindelijk middagje tijd en droog weer :)

nieuwe pakking voor alternator was maar 2 euri, dus die ertussen gezet. Oude was keihard. Was inmiddels wel wat oranjige afzetting op de randen te vinden, dus ben bang dat er toch beetje vocht door is gekomen sinds de oude pakking was gebroken.

accu opgeladen maar deed nog steeds niets. toen maar eens gemeten en er staat maar 10V op ipv 12V, dus ik denk dat één van de 6 cellen de geest heeft gegeven (?)

morgen uhm dinsdag dus maar accuutje halen
 
heb je al in techniek bij het centrale werkplaatshandboek topic II gekeken ? Daar staan de inloggegevens voor de ftp van Bikevouwer met daarop een heleboel wph's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan