Het grote xj/xs topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas is het niet gelukt om de raask voetsteunen te bemachtigen :( Moest motorrijden en iemand had me stiekem overboden. Ben uit droevenis maar begonnen met mijn homemade gereedschapswagentje.
 
mcvdmvs, is het nog gelukt om clip-ons/m-stuur te bemachtigen op hardenberg?
En hoe heb je in hemelsnaam dat luchtfilterhuis eruit gepeuterd zonder het motorblok eruit te halen?
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilter huis kan er idd uit zonder knippen. Je haalt de carbs eruit en je demonteerd de startmotor. Haal voor de zekerheid ook de inlaatrubbers eraf. Dan kan het huis eruit. Gewoon wrikken, past net niet. Je komt een halve cm tekort. Maar het huis is van plastic en dat veert wat mee, dus wat brute kracht en hij is los.

Ik heb een nieuw setje clip-ons gevonden. Ik heb wel een M-stuur zien liggen maar die mocht ik van Pascal niet voor je kopen ;) Je moet ook maar aan de clip-ons. Mijn eigenbouw clip-ons kan je wel overnemen als je dat wilt.
 
Luchtfilter huis kan er idd uit zonder knippen. Je haalt de carbs eruit en je demonteerd de startmotor. Haal voor de zekerheid ook de inlaatrubbers eraf. Dan kan het huis eruit. Gewoon wrikken, past net niet. Je komt een halve cm tekort. Maar het huis is van plastic en dat veert wat mee, dus wat brute kracht en hij is los.
Ah, vandaar. Ik dacht dat het net wel pastte, heb zelfs dat beugeltje eraf geboort en toen pastte het nog niet :( Ik neem aan dat je hem aan de kant van de startmotor eruit hebt gefrut?
Ik heb een nieuw setje clip-ons gevonden. Ik heb wel een M-stuur zien liggen maar die mocht ik van Pascal niet voor je kopen ;) Je moet ook maar aan de clip-ons. Mijn eigenbouw clip-ons kan je wel overnemen als je dat wilt.
Graag.
 
Laatst bewerkt:
kan ik deze uitlaatdempers zo op mijn XJ600 schroeven?

full


Iemand een idee welke het kunnen zijn? Als ik op http://www.laser-jama.nl/ afga moeten het haast wel de jama's zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam op marktplaats een fzr 600 tegen, voor een leuk prijsje. Ik vind de fzr toch een wat leuker model, dus ga ik die de komende winter aanpakken. Ik deel de garage met 3 personen, dus de xj en alle onderdelen staan in de weg.
 
Ik ben al twee jaar in het bezit van een prachtige xj900f uit 1993. Ooit gekocht als tijdelijke woon/werkbrommer, en steeds meer gaan waarderen om de all-round eigenschappen voor die zeer schappelijke prijs.
Maar.... die van mij gebruikt nogal wat olie. Het is 1 liter zijn op de 5 tot 6 duizend kilometer. Is het te verhelpen of moet ik er mee leven?

Groet,

Canari
 
Ik ben al twee jaar in het bezit van een prachtige xj900f uit 1993. Ooit gekocht als tijdelijke woon/werkbrommer, en steeds meer gaan waarderen om de all-round eigenschappen voor die zeer schappelijke prijs.
Maar.... die van mij gebruikt nogal wat olie. Het is 1 liter zijn op de 5 tot 6 duizend kilometer. Is het te verhelpen of moet ik er mee leven?

Groet,

Canari

Denk dat het olieverbruik wel mee valt voor een brik, zijn er hier genoeg(op MF) die meer verbruiken :)

Maar als je het olieverbruik wil stoppen of wil verminderen zal je waarschijndelijk niet ontkomen aan een blok revisie. De hoeveelheid werk en de hoeveelheid te vervangen onderdelen is afhankelijk van wat je tegen komt tijdens het demonteren en controleren van het blok en de toleranties hier van.
 
Voor XJ900F vragen kan dit je het beste aan de XJ900Club vragen. 8-) Hier weet men echt alles van een xj900 O-) de club heeft ook een eigen monteur die de machine kan dromen. :z Op het web heeft de club ook een eigen forum die ook weer is terug te vinden op mijn website. :}

Groetjes,SECA27 8-)
 
Weet iemand misschien waar ik een chrom of soortgelijke kleur besturingsunit kan krijgen voor links besturing knipperlicht, toeter, licht en voor rechts de starter en dodemansknop?. Voor op een 22mm stuur (Yamaha XJ 650)
 
Denk dat het olieverbruik wel mee valt voor een brik, zijn er hier genoeg(op MF) die meer verbruiken

Maar als je het olieverbruik wil stoppen of wil verminderen zal je waarschijndelijk niet ontkomen aan een blok revisie. De hoeveelheid werk en de hoeveelheid te vervangen onderdelen is afhankelijk van wat je tegen komt tijdens het demonteren en controleren van het blok en de toleranties hier van.


Voor XJ900F vragen kan dit je het beste aan de XJ900Club vragen. Hier weet men echt alles van een xj900 de club heeft ook een eigen monteur die de machine kan dromen. Op het web heeft de club ook een eigen forum die ook weer is terug te vinden op mijn website.

Groetjes,SECA27

Dank hiervoor. Ik heb je advies opgevolgd en de vraag ook bij het forum van de xj-club gepost. Via via heb ik vernomen dat Yamaha Nederland een liter olie op tienduizend kilometer binnen de tolerantiegrens beschouwt. Of dat ook juist is, weet ik niet. Goed beschouwd betekent dat wel, dat je voor een vakantietje Oostenrijk ook een litertje olie mee kunt nemen.
Ik ben benieuwd wat ik er nog op te horen krijg.
 
Weet iemand misschien waar ik een chrom of soortgelijke kleur besturingsunit kan krijgen voor links besturing knipperlicht, toeter, licht en voor rechts de starter en dodemansknop?. Voor op een 22mm stuur (Yamaha XJ 650)
't is alu.
uit elkaar halen, stickertjes met tekst lospeuteren, blank polijsten, stickertjes weer plakken, in elkaar zetten.
 
Dank hiervoor. Ik heb je advies opgevolgd en de vraag ook bij het forum van de xj-club gepost. Via via heb ik vernomen dat Yamaha Nederland een liter olie op tienduizend kilometer binnen de tolerantiegrens beschouwt. Of dat ook juist is, weet ik niet. Goed beschouwd betekent dat wel, dat je voor een vakantietje Oostenrijk ook een litertje olie mee kunt nemen.
Ik ben benieuwd wat ik er nog op te horen krijg.
Er zijn collega brikkers die een liter op 500km gebruiken. Ik zou pas gaan reviseren als je meer dan 1l op 1000km gebruikt. 5kkm is heel erg netjes.
 
Even een vraagje, hoeveel is een xs1100 achterbrug met haakse overbrenging naar het wiel ongeveer waard?

't is alu.
uit elkaar halen, stickertjes met tekst lospeuteren, blank polijsten, stickertjes weer plakken, in elkaar zetten.

Daarmee was ik ook begonnen, nog niet afgemaakt want het is kutwerk maar het kan wel heel mooi worden.
 
Ik heb deze FJ600 sinds 19 juni 2004
Anno 1985 (grijsimport)

a>


Zo zag hij eruit, ben er direkt vanaf Amsterdam mee naar huis (Hoofddorp)gereden.
Motorisch is hij in orde, verder is er wel het een en ander aan geknutselt.
- Deuk boven in de tank die slecht is geplamuurd en gespoten
- Handremlichtschakelaar werkt niet
- Claxon werkt niet
- Olielek in voorvork
- Topkuip is afgesneden na schade
- Zijstandaard schakelaar werkt niet
- Gaat niet altijd makkelijk in z'n neutrale versnellingsstand
- Een verbrande draad die naar de massa gaat van de akku
- Scheur in zadel die met tape is dichtgeplakt.
- Accu leeg, maar wel nieuw
- Zekering houder is niet goed meer.

Tijdens de eerste dagen ben ik gelijk aan de slag gegaan
om de allerbelangrijkste dingen te maken.

Accu opgeladen,want starten met een autobatterij is ook niet de van het.
Verbrande massadraad vervangen .
Handremlicht schakelaar aangesloten en werkend gemaakt.(was geblokkerd in "aan" stand)
Claxon aangesloten (snoertjes waren te kort...)
Achter knipperlichten verder naar voren gemonteerd, niet meer aan het kenteken
Zijstandaard schakelaar op goede afstand gezet .
Voorvorkkeringen gewisselt (makkelijk door de how-to's op het forum)
en met lucht opgevuld (0.5 bar)
Olie ververst, en toen wilde hij wel lekker terug in de neutrale
stand schakelen.
Een paar kroonsteentjes vervangen door aan elkaar solderen en krimpkous eromheen.
De "korte" topkuip is vervangen door een kompleet model.

Gedurende de komende maanden wil ik het volgende doen
Zadel vervangen (is onderweg)
Hele voorvork vervangen ,want die zwabbert toch best wel in de bochten.
Tank schuren, plamuren en spuiten.
Logo en text erop plakken ,d'r staat helemaal niets meer op...
Motorblok enz. eronderuit en dan het hele frame opnieuw spuiten.

En verder er lekker op rijden,bijna elke dag woon-werkverkeer.
Naar de 2de MF Megameeting geweest en toen was de eerste foto van mijn al op de web
zie mijn icoontje...

Zijn er volgens jullie nog erg belangrijke dingen die ik gemist heb...
Ik lees het wel van jullie


--Blacks-- :]
 
Even een vraagje, hoeveel is een xs1100 achterbrug met haakse overbrenging naar het wiel ongeveer waard?Daarmee was ik ook begonnen, nog niet afgemaakt want het is kutwerk maar het kan wel heel mooi worden.
Precies, ik heb het ook gedaan bij mijn XJ 8-)
 
Er zijn collega brikkers die een liter op 500km gebruiken. Ik zou pas gaan reviseren als je meer dan 1l op 1000km gebruikt. 5kkm is heel erg netjes.

Wat ik nu zo'n beetje van de meesten heb gehoord is dat er niet zo bar veel aan te doen valt. Op vakantie naar de Eiffel is het misschien een beetje lastig, maar er is mee te leven.
 
Welk spul is goed voor polijsten dan. Heeft iemand goede suggesties betreffend soort schuur en/of polijstmiddel en dergelijke?

Idem ook voor het blok. Hoort het blok van de XJ eigenlijk alu of zwart te zijn. Het is nu zwart maar hier en daar een beetje lak weg.

Let me hear,
Greetz,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan