Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hakken en breken denk ik zo
Ah, vandaar. Ik dacht dat het net wel pastte, heb zelfs dat beugeltje eraf geboort en toen pastte het nog niet Ik neem aan dat je hem aan de kant van de startmotor eruit hebt gefrut?Luchtfilter huis kan er idd uit zonder knippen. Je haalt de carbs eruit en je demonteerd de startmotor. Haal voor de zekerheid ook de inlaatrubbers eraf. Dan kan het huis eruit. Gewoon wrikken, past net niet. Je komt een halve cm tekort. Maar het huis is van plastic en dat veert wat mee, dus wat brute kracht en hij is los.
Graag.Ik heb een nieuw setje clip-ons gevonden. Ik heb wel een M-stuur zien liggen maar die mocht ik van Pascal niet voor je kopen Je moet ook maar aan de clip-ons. Mijn eigenbouw clip-ons kan je wel overnemen als je dat wilt.
Helaas mijn XJ 600 is niet meer. En hij is dus te koop met een groot aantal onderdelen.
Voor de liefhebbers kijk in dit onderwerp.
Voor de pruts en prutelaars onder u is het waarschijnlijk een kleine moeite om hem weer goed lopend te krijgen
XJ 600 1992 + onderdelen te koop
Ik ben al twee jaar in het bezit van een prachtige xj900f uit 1993. Ooit gekocht als tijdelijke woon/werkbrommer, en steeds meer gaan waarderen om de all-round eigenschappen voor die zeer schappelijke prijs.
Maar.... die van mij gebruikt nogal wat olie. Het is 1 liter zijn op de 5 tot 6 duizend kilometer. Is het te verhelpen of moet ik er mee leven?
Groet,
Canari
Denk dat het olieverbruik wel mee valt voor een brik, zijn er hier genoeg(op MF) die meer verbruiken
Maar als je het olieverbruik wil stoppen of wil verminderen zal je waarschijndelijk niet ontkomen aan een blok revisie. De hoeveelheid werk en de hoeveelheid te vervangen onderdelen is afhankelijk van wat je tegen komt tijdens het demonteren en controleren van het blok en de toleranties hier van.
Voor XJ900F vragen kan dit je het beste aan de XJ900Club vragen. Hier weet men echt alles van een xj900 de club heeft ook een eigen monteur die de machine kan dromen. Op het web heeft de club ook een eigen forum die ook weer is terug te vinden op mijn website.
Groetjes,SECA27
't is alu.Weet iemand misschien waar ik een chrom of soortgelijke kleur besturingsunit kan krijgen voor links besturing knipperlicht, toeter, licht en voor rechts de starter en dodemansknop?. Voor op een 22mm stuur (Yamaha XJ 650)
Er zijn collega brikkers die een liter op 500km gebruiken. Ik zou pas gaan reviseren als je meer dan 1l op 1000km gebruikt. 5kkm is heel erg netjes.Dank hiervoor. Ik heb je advies opgevolgd en de vraag ook bij het forum van de xj-club gepost. Via via heb ik vernomen dat Yamaha Nederland een liter olie op tienduizend kilometer binnen de tolerantiegrens beschouwt. Of dat ook juist is, weet ik niet. Goed beschouwd betekent dat wel, dat je voor een vakantietje Oostenrijk ook een litertje olie mee kunt nemen.
Ik ben benieuwd wat ik er nog op te horen krijg.
't is alu.
uit elkaar halen, stickertjes met tekst lospeuteren, blank polijsten, stickertjes weer plakken, in elkaar zetten.
Precies, ik heb het ook gedaan bij mijn XJEven een vraagje, hoeveel is een xs1100 achterbrug met haakse overbrenging naar het wiel ongeveer waard?Daarmee was ik ook begonnen, nog niet afgemaakt want het is kutwerk maar het kan wel heel mooi worden.
Er zijn collega brikkers die een liter op 500km gebruiken. Ik zou pas gaan reviseren als je meer dan 1l op 1000km gebruikt. 5kkm is heel erg netjes.