Heeft er iemand tips om te controleren of de CDI nog goed werkt? Ik lees op internet dat deze vaak kapot gaan. Maar de enige manier om te controleren of die nog goed is, wat ik kan vinden, is om die om te wisselen met eentje waarvan je 100% zeker bent dat die wel goed werkt. Die heb ik natuurlijk geen en een nieuwe is enorm prijzig, weet iemand een andere manier om het te controleren?
Of heeft er toevallig iemand nog eentje liggen die goed werkt welke ik eens keer mag uitproberen?
Bedankt voor de tip. Ik ga morgen mijn motor wegbrengen om de remmen te laten ontluchten, als ik hem weer terug heb dan zal ik dat eens proberen.Ik post hier eigenlijk nooit maar toch even mijn ervaring:
Heb ik ook gehad destijds met mijn 550. Haal de CDI eraf, leg hem een dag in de vriezer (ja echt waar). Volgende dag eruit en snel monteren. Als je motor het een minuut of 5 goed doet en het daarna weer begint weet je dat het de CDI is. Niet 100% maar meestal werkt het wel. Hij moet wel bevroren op je motor zitten dus niet te langzaam aan doen.
Hoor graag je bevindingen als je het hebt geprobeerd.
Ik woon zelf in Deurne dus dat is een uurtje rijden. Durf ik in de huidige staat met de XT niet aan maar mocht het bevriezen geen effect hebben dan zou ik die graag een dagje willen lenen als dat mag.Ik heb hier een CDI liggen van de 550. Die mag je uitproberen, maar ik woon in Tiel, weet niet waar jij woont?
Bedankt voor de tip. Ik ga morgen mijn motor wegbrengen om de remmen te laten ontluchten, als ik hem weer terug heb dan zal ik dat eens proberen.Ik woon zelf in Deurne dus dat is een uurtje rijden. Durf ik in de huidige staat met de XT niet aan maar mocht het bevriezen geen effect hebben dan zou ik die graag een dagje willen lenen als dat mag.
Wel grappig dat ik weer in Tiel uitkom voor mijn XT, daar komt de voorpartij ook vandaan.
Al getest?
Dank je wel !