Het grote XT topic

Ik thump op een XT...

  • 500

    Stemmen: 14 14,9%
  • 550

    Stemmen: 10 10,6%
  • 600

    Stemmen: 36 38,3%
  • 660

    Stemmen: 14 14,9%
  • 400

    Stemmen: 3 3,2%
  • 350

    Stemmen: 10 10,6%
  • 250

    Stemmen: 5 5,3%
  • 125

    Stemmen: 2 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Even OT. Nog een paar bijdragen en dit topic zit vol. Wie wil de volgende openen?
 
Waarom zou je een gesmede zuiger in een 550 zetten ? Standaard zuiger is niks mis mee.

Pisbakken giet aluminimum nix mis mee? Net zo duur als een super elegante gesmeden en cnc gefreezde zuiger die beter tegen warmte kan, langer meegaat, lichter is (en dus makkelijker op en neer te bewegen dus beter is voor small- en big-end) en indien nodig met meer compressiekop te leveren. Enigste nadeel is when koud ietsiepietsie meer olieverbruik want zet ook flinker uit en dus zuiger/cilinder speling (boring) ietsjes groter. Nah, daar doe ik t wel voor hoor...
 
Pisbakken giet aluminimum nix mis mee? Net zo duur als een super elegante gesmeden en cnc gefreezde zuiger die beter tegen warmte kan, langer meegaat, lichter is (en dus makkelijker op en neer te bewegen dus beter is voor small- en big-end) en indien nodig met meer compressiekop te leveren. Enigste nadeel is when koud ietsiepietsie meer olieverbruik want zet ook flinker uit en dus zuiger/cilinder speling (boring) ietsjes groter. Nah, daar doe ik t wel voor hoor...

Meer speling dus meer kans op kantelen, 2 keer zo duur en wiseco heeft niet de beste naam....gegoten zuigers gaan ook lang erg lang mee, een 550 met 40 pk ofzo heeft echt geen gesmede nodig, standaard voldoet prima })
 
Meer speling dus meer kans op kantelen, 2 keer zo duur en wiseco heeft niet de beste naam....gegoten zuigers gaan ook lang erg lang mee, een 550 met 40 pk ofzo heeft echt geen gesmede nodig, standaard voldoet prima })

Pff ik had m zelfs in mn XT350, meteen 5cc meer ook nog. Enne doe maar URL van die niet zo beste naam. En ook 2x zo duur was bij mij niet zo, hooguit 30€ meer, da's nog geen 20%



en ook http://fotoboek.luiemotorfiets.net/fotos/Sleutelen/a_day_in_the_life
 
Laatst bewerkt:
Och, een std is goed zat.
Anyway, alleen de koppeling hoeft los om het blok te splitsen heb ik gehoord (van Dick). Maar hoe blokkeren jullie het zaakje om die moer van de koppeling los te krijgen? Vandaag speciaal dop 30 voor gekocht.
 
Luchtsleutel.
Maar er is een speciale tool voor.
Ga niet lopen kutten want er breken zomaar stukken van je koppelingskorf af.
 
Och, een std is goed zat.
Anyway, alleen de koppeling hoeft los om het blok te splitsen heb ik gehoord (van Dick). Maar hoe blokkeren jullie het zaakje om die moer van de koppeling los te krijgen? Vandaag speciaal dop 30 voor gekocht.

5ct muntje tussen tandwielen (krukas/balansas)... en van 2 oude gevoerde en stalen platen een korf tegenhouder gemaakt (plaatje gevonden)
Hier mist idd 1 vd kantelen vd korf door oneigenlijk gesleutel
 
Laatst bewerkt:
5ct muntje tussen tandwielen (krukas/balansas)... en van 2 oude gevoerde en stalen platen een korf tegenhouder gemaakt (plaatje gevonden)
Hier mist idd 1 vd kantelen vd korf door oneigenlijk gesleutel
[~[url="http://westerbaen.tweakdsl.nl/XT600/105-0575_imgT.jpg"]afbeelding~][/url]

Ik heb onderweg eens een stuk touw door mijn bougiegat gepropt om zo de zuiger te blokkeren, ook een paardemiddel, maar het werkt wel. ( je moet wat als je boven de poolcirkel zit).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan