Het grote Yamaha Diversion topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag mooie rit gemaakt naar Louis Osnabrück en maar even over autobahn terug.
volgens Eega knipperde op de autobahn mijn remlicht steeds; maar ik zit echt niet met mijn vingers op de remhandel. Ik reed ongeveer 150. Op gewone wegen (daar rijd ik niet harder dan 110) niks aan de hand.
Kan het van de wind komen? Is mijn remhandel dan te slap of zo?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mooie rit gemaakt naar Louis Osnabrück en maar even over autobahn terug.
volgens Eega knipperde op de autobahn mijn remlicht steeds; maar ik zit echt niet met mijn vingers op de remhandel. Ik reed ongeveer 150. Op gewone wegen (daar rijd ik niet harder dan 110) niks aan de hand.
Kan het van de wind komen? Is mijn remhandel dan te slap of zo?
Ik denk eerder dat het te maken heeft met een gammele remlicht schakelaar van je achterrem.
 
Ik denk eerder dat het te maken heeft met een gammele remlicht schakelaar van je achterrem.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Test eens hoe ver je die moet indrukken voordat je remlicht aangaat. Er zit een (plastic) moer aan, die je met je vingers of een schroevendraaiertje net iets kan verdraaien om het remlicht-moment in te stellen. Als dit binnen de speling valt is iets verstellen de oplossing. Voor de handrem kan je het op dezelfde manier testen, ik weet alleen niet of je dat ook kan instellen.
De voetremlichtschakelaar heb ik zelf een keer vervangen na kortsluiting. Voor die tijd werkte-ie al slecht, het contactpunt bleef verschuiven.
 
Ander GOEDE maar niet zo makkelijke manier is door luchtventielen in de doppen op de vorkpoten te maken dan kun je door de luchtdruk te verhogen (gewoon met een pomp) de vering instellen. Zo kun je ook de poten mooi gelijk afstellen door de druk exact gelijk te zetten.
Ik weet nog wel een andere, de voorspanning van de veren vergroten. Dop eraf, spacer op de veer en dop er weer op. Ben het van plan te doen, maar is nog niet gedaan. Deze methode komt eigenlijk uit het Bandittopic, daar heeft de standaard voorvork hetzelfde probleem.

Progressieve veren heb ik er al inzitten, maar is alsnog erg soft.
 
Vandaag mooie rit gemaakt naar Louis Osnabrück en maar even over autobahn terug.
volgens Eega knipperde op de autobahn mijn remlicht steeds; maar ik zit echt niet met mijn vingers op de remhandel. Ik reed ongeveer 150. Op gewone wegen (daar rijd ik niet harder dan 110) niks aan de hand.
Kan het van de wind komen? Is mijn remhandel dan te slap of zo?

Bij de motogp maken ze om die reden een gat in.
1893.png


;)
 
Ik weet nog wel een andere, de voorspanning van de veren vergroten. Dop eraf, spacer op de veer en dop er weer op. Ben het van plan te doen, maar is nog niet gedaan. Deze methode komt eigenlijk uit het Bandittopic, daar heeft de standaard voorvork hetzelfde probleem.
Progressieve veren heb ik er al inzitten, maar is alsnog erg soft.
Die "spacer", een stalen bus, zit er standaard al in, je zou er alleen een iets langere in kunnen doen om zo voor wat meer voorspanning te zorgen.
 
Ow yeah, ik heb een is-mn-xenon-aan-of-uit indicator weten te fabriceren. Zal vanavond eens fotoos plaatsen. Simpele oplossing is het geworden, goedkoop ook nog eens!
 
Ik heb dus een optische audiokabel gekocht (50cm, €2,99) en ontdaan van zijn aansluitingen waardoor alleen de kern van de kabel overbleef. Die heb ik vervolgens aan de ene kant via mn stadslichtje mn koplamp ingeleid en laten mikken op de xenonlamp en aan de andere kant tussen mn dashboard en inner fairing gestopt. Nu heb ik dus een heel klein lampje (1mm) dat laat zien of mn xenon het doet of niet.

Xenon uit:
xenonindicator1.jpg


Xenon aan:
xenonindicator2.jpg


Grootlicht aan:
xenonindicator3.jpg


Binnen in de koplamp:
xenonindicator4.jpg
 
Opzich wel een makkelijke oplossing maar wat is de opbrengst overdag? In het donker weet ik wel zeker dat mijn xenon brandt maar als de zon schijnt betwijfel ik of je het op die manier ziet.
 
overdag. Net getest en omdat het puntje in het donker zit, zie je het goed. Het staafje in de koplamp zit recht gemikt op de lamp, dus ook met recht tegenlicht zie je een blauw puntje ipv geel/wit als het alleen zonlicht is.
 
Vala vandaag weer heel de dag rond gereden en enkele uren op een Honda CBF gezeten (rijexamen) en man. Geef mij toch maar mijn Div 600 ze. rijd gewoon soepeler en je zit er niet met zon windsmoel op.

Oooh en PS.: ik ben geslaagd, dus de motorwereld heeft der weer een bij ;-)
 
Ik heb dus een optische audiokabel gekocht (50cm, €2,99) en ontdaan van zijn aansluitingen waardoor alleen de kern van de kabel overbleef. Die heb ik vervolgens aan de ene kant via mn stadslichtje mn koplamp ingeleid en laten mikken op de xenonlamp en aan de andere kant tussen mn dashboard en inner fairing gestopt. Nu heb ik dus een heel klein lampje (1mm) dat laat zien of mn xenon het doet of niet.

Xenon uit:
[afbeelding]

Xenon aan:
[afbeelding]

Grootlicht aan:
[afbeelding]

Binnen in de koplamp:
[afbeelding]

Lang leve de eenvoud. :} :}

Hoe simpel kan het idd zijn.
 
,
Vala vandaag weer heel de dag rond gereden en enkele uren op een Honda CBF gezeten (rijexamen) en man. Geef mij toch maar mijn Div 600 ze. rijd gewoon soepeler en je zit er niet met zon windsmoel op.

Oooh en PS.: ik ben geslaagd, dus de motorwereld heeft der weer een bij ;-)

*O* *O* *O* *O* Gefeliciteerd, en vele veilige kilometers, have fun. *O* *O* *O* *O
 
Vala vandaag weer heel de dag rond gereden en enkele uren op een Honda CBF gezeten (rijexamen) en man. Geef mij toch maar mijn Div 600 ze. rijd gewoon soepeler en je zit er niet met zon windsmoel op.

Oooh en PS.: ik ben geslaagd, dus de motorwereld heeft der weer een bij ;-)

Gefeliciteerd :) lekker rijden maar
 
Ander GOEDE maar niet zo makkelijke manier is door luchtventielen in de doppen op de vorkpoten te maken dan kun je door de luchtdruk te verhogen (gewoon met een pomp) de vering instellen. Zo kun je ook de poten mooi gelijk afstellen door de druk exact gelijk te zetten.

Bensi, Kun je daar nog eens wat over vertellen, want dat had ik nog nooit gehoord.
 
Goedemorgen, vanmorgen mijn div900 weer opgehaald en voorpoten zijn weer gemaakt en progessievere wilbers binnenveren meteen laten inzetten. Zakt nu niet meer zo ver in en voelt meteen een betere feedback met het asfalt. Heb sinds de koop er nu bijna 1000km mee gereden en vreugde met het rijden op deze Div900 stijgt nog met de dag. Wat een enorm fijne motor en mijn Cagiva Raptor zal ondanks dat die veel exotischer is toch plaats moeten gaan maken denk ik. De Div geeft veel meer rust en rijgenot dan de Raptor en merk ook weer dat er toch niets boven een gewone Carburatie motor gaat. Als je bij de Raptor het zadel licht wordt je al beroerd van alle bedrading en regelkastjes die daaronder liggen en wat er fout in zou kunnen gaan. Heb ook al mogen ondervinden dat injectie en alle sensors dooromheen zeker niet zaligmakend is en alleen maar storinggevoellig kan zijn. Blij met de Div en zijn eenvoud en zeker het soepele motorkaraker. Enigste minpunt tot nu toe is de remvertraging, kracht die je daarvoor moet gebruiken en gevoelligheid. Zitten waarschijnlijk nog de eerste fabrieksaf remblokken in na 21000km maar zit niet veel meer op en wil ze dan vervangen door gesintelde remblokken.
Misschien iemand ervaring of tips hier?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan