Kees Den Haag
MF veteraan
Wie heeft tips voor het verwijderen van de achterste blokbout?
Zorg dat het blok ondersteunt wordt door een krik of iets dergelijks. Dan is de druk er af.
Vooraf inspuiten met kruipolie.
Moet het blok er uit??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wie heeft tips voor het verwijderen van de achterste blokbout?
Kan je de bout inboren, draad erin tappen en dan een bout erop vastzetten? Ik weet niet hoe het precies zit maar als ik het zo lees is de kop eraf gebroken en weer gerepareerd maar draait ie toch door dus, met mijn boerenverstand denk ik dan dat de kop weer los ligt. Wellicht moet je gebruik maken van een haakse boormachine.Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.
Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.
Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.
Ah,dus je hebt waarschijnlijk gevonden waar de trillingen vandaan komen.
aanvulling: diversion 900 2003
Hoooo, zwarte topkuip? Past die op een 900?
Wil motor starten maar geen stroom
Klokje werkt( wel terug naar 1.00 uur) maar als de motor op contact wordt gezet valt alles weg
Alle zekeringen zijn goed als controle lampje op zekering van klokje wordt gezet valt alle stroom weg
Kreeg vorige keer wel de opmerking dat mijn koplamp zwak aan en uit gaat bij stationaire loop
Na 45000 km en 10 jaar zou dus de conclusie kunnen zijn dat de accu de geest heeft gegeven……. Echter
Accu gedemonteerd en aan de oplader gezet: accu vol volgens de lader
Losse 50 watt lamp aangesloten: lamp brand meer dan 10 minuten volop zonder dat er een afname zichtbaar is!!!!!
Dus misschien niet de accu maar wat dan?
heb geleerd dat alles kan .. Als je maar wilt!De onderdelen die tussen de 600 en de 900 uitwisselbaar zijn blijven beperkt tot de ventieldopjes....
De onderdelen die tussen de 600 en de 900 uitwisselbaar zijn blijven beperkt tot de ventieldopjes....
Zet ze maar 's naast elkaar en kijk goed, dan krijg je vaag de indruk dat ze uit dezelfde fabriek komen ... maar daar houdt 't dan ook mee op!Dat vind ik vreemd! Ze zijn toch tegelijk gemaakt? Ik dacht juist dat blok en aandrijving als enige verschilden..
en doe de klus, als je het alsnog wilt gaan doen , in de winter. heb je meer dan tijd genoeg, want rijden doe je dan toch veel minder!
heb geleerd dat alles kan .. Als je maar wilt!
Of het mooi is is een tweede
Nou ja, dit wist ik al dat de kop er af was, collega had een moer erop gelast maar toen ik hier een sleutel op zette brak de moer weer los.
Dus het kan hieraan liggen. Maar nu wil ik de bout, eigenlijk een as er uit halen en een andere of een draadeind er door heen doen en vast zetten. Het is een lange bout maar met in het midden geen draad, dit gedeelte bevindt zich ook buiten het blok en wordt daardoor dikker door roest.
Het trillen is trouwens toer afhankelijk, maar vreemd genoeg als het frame trilt en je voelt aan het blok dan trilt het blok veel minder.
Wil motor starten maar geen stroom
Klokje werkt( wel terug naar 1.00 uur) maar als de motor op contact wordt gezet valt alles weg
Alle zekeringen zijn goed als controle lampje op zekering van klokje wordt gezet valt alle stroom weg
Kreeg vorige keer wel de opmerking dat mijn koplamp zwak aan en uit gaat bij stationaire loop
Na 45000 km en 10 jaar zou dus de conclusie kunnen zijn dat de accu de geest heeft gegeven……. Echter
Accu gedemonteerd en aan de oplader gezet: accu vol volgens de lader
Losse 50 watt lamp aangesloten: lamp brand meer dan 10 minuten volop zonder dat er een afname zichtbaar is!!!!!
Dus misschien niet de accu maar wat dan?
soms is het zo eenvoudig........Probleem opgelost
Draad uit AMP- stekker losgeraakt en die lag tegen chassis was van 12v aansluiting maar voor de zekering
Waarom er dan geen vonken waren of waarom de hoofdzekering er niet uit ging is dan nog de vraag mogelijk vanwege de dikke laklaag aan het frame
Iedereen bedankt voor het meedenken
@Yke, Motormuissie, Bensi, Legalstar nooit blok gewisseld?