Het grote Yamaha Diversion topic deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.
 
Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.
Kan je de bout inboren, draad erin tappen en dan een bout erop vastzetten? Ik weet niet hoe het precies zit maar als ik het zo lees is de kop eraf gebroken en weer gerepareerd maar draait ie toch door dus, met mijn boerenverstand denk ik dan dat de kop weer los ligt. Wellicht moet je gebruik maken van een haakse boormachine.
 
Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.

Ah,dus je hebt waarschijnlijk gevonden waar de trillingen vandaan komen. :)
 
Kees, blok hoeft er niet uit, maar de kop van die bout is ooit afgebroken. Nu trilt de motor best wel op hoge toeren en wel ik alle bevestigings bouten vast zetten. Deze boot zit niet vast, nou ja half, hij draait rond maar ik krijg hem er niet uit.

Is het een bout of een as?
 
Ah,dus je hebt waarschijnlijk gevonden waar de trillingen vandaan komen. :)

Nou ja, dit wist ik al dat de kop er af was, collega had een moer erop gelast maar toen ik hier een sleutel op zette brak de moer weer los.

Dus het kan hieraan liggen. Maar nu wil ik de bout, eigenlijk een as er uit halen en een andere of een draadeind er door heen doen en vast zetten. Het is een lange bout maar met in het midden geen draad, dit gedeelte bevindt zich ook buiten het blok en wordt daardoor dikker door roest.

Het trillen is trouwens toer afhankelijk, maar vreemd genoeg als het frame trilt en je voelt aan het blok dan trilt het blok veel minder.
 
Laatst bewerkt:
Wil motor starten maar geen stroom
Klokje werkt( wel terug naar 1.00 uur) maar als de motor op contact wordt gezet valt alles weg
Alle zekeringen zijn goed als controle lampje op zekering van klokje wordt gezet valt alle stroom weg
Kreeg vorige keer wel de opmerking dat mijn koplamp zwak aan en uit gaat bij stationaire loop
Na 45000 km en 10 jaar zou dus de conclusie kunnen zijn dat de accu de geest heeft gegeven……. Echter

Accu gedemonteerd en aan de oplader gezet: accu vol volgens de lader
Losse 50 watt lamp aangesloten: lamp brand meer dan 10 minuten volop zonder dat er een afname zichtbaar is!!!!!
Dus misschien niet de accu maar wat dan?
 
Iemand nog interesse in eventueel:

Zwarte topkuip
Carburateurset (35kw)
Knippers (4 stks)
Dempers , origineel chrome

Hoor het wel :)
 
Wil motor starten maar geen stroom
Klokje werkt( wel terug naar 1.00 uur) maar als de motor op contact wordt gezet valt alles weg
Alle zekeringen zijn goed als controle lampje op zekering van klokje wordt gezet valt alle stroom weg
Kreeg vorige keer wel de opmerking dat mijn koplamp zwak aan en uit gaat bij stationaire loop
Na 45000 km en 10 jaar zou dus de conclusie kunnen zijn dat de accu de geest heeft gegeven……. Echter

Accu gedemonteerd en aan de oplader gezet: accu vol volgens de lader
Losse 50 watt lamp aangesloten: lamp brand meer dan 10 minuten volop zonder dat er een afname zichtbaar is!!!!!
Dus misschien niet de accu maar wat dan?

Kijk ook eens naar je spanningsregelaar, deze zou stuk kunnen zijn.
Verder zou ik alle stekkerverbindingen eens na lopen, of er niet ergens corrosie zit.
Eventueel inspuiten met contactspray.
 
Hoi allemaal,

ik ben me een beetje aan het orienteren op de volgende stap in mijn project. Namelijk het laten poedercoaten van mijn frame en velgen (spuiten van kuipdelen komt hierna nog een keer).

Mijn doel is om voor 1 van de volgende 2 opties te gaan:
Paint%20job%202%20%28black%20%26%20orange%29.jpg


Paint%20job%202%20%28black%20%26%20green%29.jpg


Aangezien dit de eerste keer is dat zo'n grote klus ga doen wil ik graag van mensen met ervaring weten;
  • Hoeveel werk is het demonteren van alles van het frame en velgen? En is dit te doen door iemand met wel wat technische kennis en geen 2 linker handen, maar weinig praktijk ervaring in sleutelen (mijn ervaring is beperkt tot het ooit vervangen van een zuigerring van mijn 4-takt brommer 15 jaar geleden en recent op mijn Div een andere uitlaat, een andere koplamp en nieuwe kilometer-/toerenteller gemonteerd)?
  • Op mijn frame zitten nu nog wat beugeltjes en steuntjes waar voorheen het kuipwerk op gemonteerd zat (heb van mijn XJ600s een naked bike gemaakt). Waarmee kan ik die het beste afslijpen zonder het frame te beschadigen (ik wil geen zwakke plekken veroorzaken in het frame) maar dat het er nog wel netjes uitziet?
  • Hoe ik het beste te werk kan gaan met het demonteren van mijn blok en wat heb ik nodig aan speciaal gereedschap?
  • Hoe ik het beste te werk kan gaan met het demonteren van mijn velgen (met name de remmen kunnen wat moeilijkheden geven heb ik al eens ergens opgevangen) en wat heb ik nodig aan speciaal gereedschap?
  • Zijn er toevallig mensen met ervaring woonachtig in de buurt van Den Bosch die mij hier eens bij zouden willen/kunnen helpen, wellicht tegen een kleine vergoeding?
  • Kent iemand nog een goed bedrijf wat doet in poedercoaten (omgeving Den Bosch)? Ik had zelf deze al gevonden, maar misschien kent iemand nog een goedkopere of betere in de buurt.
  • Ik heb zelf niet een hele grote garage en een kind van 2,5 jaar oud rondlopen, dus ik zoek nog een plek om een week mijn motor te stallen, uit elkaar te halen en als onderdelen te kunnen laten liggen terwijl ik mijn frame en velgen laat poedercoaten. Om daaran alles weer daar te monteren. Iemand goede tips of suggesties (huurboxen of zoiets)?
  • Wat zijn klussen die ik meteen mooi kan meenemen als ik toch al dingen uit elkaar moet halen (zoals bijvoorbeeld schokbrekers, balhoofd, remmen en blokken nakijken en/of vervangen)?

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Mocht ik namelijk het gevoel krijgen dat het een klus is die te hoog gegrepen is voor mij, dan kan ik nu nog besluiten om het frame zo te laten en wellicht alleen de velgen te laten poedercoaten en alleen de kuipdelen + tank te laten overspuiten. En dan ga ik voor dit:
Paint%20job%202%20%28original%20%26%20black%29.jpg



Dus alle tips, suggesties en waarschuwingen zijn van harte welkom!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Bezin eer je begint. ;)
Ik zou zeggen doe het laatste en ga gewoon er mee rijden? en doe de klus, als je het alsnog wilt gaan doen , in de winter. heb je meer dan tijd genoeg, want rijden doe je dan toch veel minder!
Vind het prachtig wat je allemaal wilt gaan doen, maar de motor er alleen mooi uit laten zien is toch niet de reden waarom je überhaupt de motor hebt aangeschaft?
Tenminste zo denk ik erover.
mocht je het wel allemaal gaan doen maak dan een nieuw topic aan waarin je met foto's het gehele werk laat zien, kunnen we allemaal mee genieten en eventueel je met tips en opmerkingen alsnog een beetje helpen? :W

Succes met wat je ook gaat doen.
 
Dat vind ik vreemd! Ze zijn toch tegelijk gemaakt? Ik dacht juist dat blok en aandrijving als enige verschilden..
Zet ze maar 's naast elkaar en kijk goed, dan krijg je vaag de indruk dat ze uit dezelfde fabriek komen ... maar daar houdt 't dan ook mee op! _O-
 
Laatst bewerkt:
en doe de klus, als je het alsnog wilt gaan doen , in de winter. heb je meer dan tijd genoeg, want rijden doe je dan toch veel minder!

Dat was sowieso het plan. Maar ik wil me alvast een beetje orienteren op wat het gaat betekenen en wat ik allemaal moet gaan regelen voordat ik begin. Wil de motor niet lang uit elkaar hebben liggen omdat ik het niet thuis wil gaan doen en dus óf kosten moet maken voor een werkplek huren óf iemand er lastig mee moet vallen en de garage moet lenen en dan wil ik dat zo snel mogelijk afronden.



heb geleerd dat alles kan .. Als je maar wilt!

Of het mooi is is een tweede

Kwestie van smaak. Ik vind de standaard rode kleur niet geweldig. En ik vind het leuk om mijn eigen custom motor te hebben. Dan wordt ie tenminste écht anders dan anderen.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, dit wist ik al dat de kop er af was, collega had een moer erop gelast maar toen ik hier een sleutel op zette brak de moer weer los.

Dus het kan hieraan liggen. Maar nu wil ik de bout, eigenlijk een as er uit halen en een andere of een draadeind er door heen doen en vast zetten. Het is een lange bout maar met in het midden geen draad, dit gedeelte bevindt zich ook buiten het blok en wordt daardoor dikker door roest.

Het trillen is trouwens toer afhankelijk, maar vreemd genoeg als het frame trilt en je voelt aan het blok dan trilt het blok veel minder.

Niemand ooit zijn blok eruit gehaald en liep tegen hetzelfde euvel aan?
 
Nee Mr. R., ik heb wel vaker blokken verwijderd/geplaatst maar nooit die van een motorfiets ;)

En Max Snelheid: Ik heb mijn 900 nooit naast een 600 gehad, ik ken de 600 alleen van foto's ;)
 
Wil motor starten maar geen stroom
Klokje werkt( wel terug naar 1.00 uur) maar als de motor op contact wordt gezet valt alles weg
Alle zekeringen zijn goed als controle lampje op zekering van klokje wordt gezet valt alle stroom weg
Kreeg vorige keer wel de opmerking dat mijn koplamp zwak aan en uit gaat bij stationaire loop
Na 45000 km en 10 jaar zou dus de conclusie kunnen zijn dat de accu de geest heeft gegeven……. Echter

Accu gedemonteerd en aan de oplader gezet: accu vol volgens de lader
Losse 50 watt lamp aangesloten: lamp brand meer dan 10 minuten volop zonder dat er een afname zichtbaar is!!!!!
Dus misschien niet de accu maar wat dan?


Probleem opgelost

Draad uit AMP- stekker losgeraakt en die lag tegen chassis was van 12v aansluiting maar voor de zekering
Waarom er dan geen vonken waren of waarom de hoofdzekering er niet uit ging is dan nog de vraag mogelijk vanwege de dikke laklaag aan het frame

Iedereen bedankt voor het meedenken
 
Probleem opgelost

Draad uit AMP- stekker losgeraakt en die lag tegen chassis was van 12v aansluiting maar voor de zekering
Waarom er dan geen vonken waren of waarom de hoofdzekering er niet uit ging is dan nog de vraag mogelijk vanwege de dikke laklaag aan het frame

Iedereen bedankt voor het meedenken
soms is het zo eenvoudig........ ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan