Het grote Yamaha Diversion topic deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knippelichten er af
Windscherm er af
Zwarte omlijsting er af
En de topkuip er af

Cockpit zelf kan wel blijven zitten denk ik.
Ik zou direct alle lampjes vervangen...

:X
Ik maar denken dat het bij de Thundercatje al vervelend was...
Om de halve binnenkuip de slopen...

Tja, als de top er toch af moet...
Daar zitten toch die 'tril mijn kuip niet meer zo' dingen....
(effe helemaal de weg kwijt hoe ze heetten)

Die dan ook maar meteen vervangen dan?
Wat kosten ze eigenlijk en hoeveel moet je er van hebben?
 
Welnuts, die kunnen als het goed is gewoon blijven zitten.
Kom op! Met dat je dit bericht typte had je de kuip er al af kunnen hebben. *O*
 
Knippelichten er af
Windscherm er af
Zwarte omlijsting er af
En de topkuip er af

Cockpit zelf kan wel blijven zitten denk ik.
Ik zou direct alle lampjes vervangen...

Euhhhh..... was t niet zo dat als je je ruitje demonteerd en het kapje wat onderaan je ruitje binnenin verwijderd je al bij de lampjes kon komen?
T is alweer een paar dagen gelee voor mij maar ik weet wel dat ik mn cockpit de/monteerde zonder de kuip e.d. te verwijderen alleen weet ik niet of je de lampjes zo kon verwisselen zoals t bij de Thundercat wel kan.
 
Laatst bewerkt:
Euhhhh..... was t niet zo dat als je je ruitje demonteerd en het kapje wat onderaan je ruitje binnenin verwijderd je al bij de lampjes kon komen?
T is alweer een paar dagen gelee voor mij maar ik weet wel dat ik mn cockpit de/monteerde zonder de kuip e.d. te verwijderen alleen weet ik niet of je de lampjes zo kon verwisselen zoals t bij de Thundercat wel kan.

Als je al de lampjes wilt vervangen zal de kuip eraf moeten, een aantal kom je op jouw manier net niet bij, ook niet met smalle handjes.
 
Relais met geschakelde plus naar zekeringdoosje, Handschoenverwarming en zumo aangesloten en een vaste aansluiting gemaakt voor de druppellader. De accu kan verstopt blijven zo :)


2013-12-08%2015.37.34.jpg

2013-12-08%2015.37.40.jpg

2013-12-08%2015.37.49.jpg
 
Gisteren tijdens een onhandige actie, uitglijden met voetje op de grond op een nat stuk wegdek, de motor op de grond moeten laten glijden. Knipperlicht stuk en olieverlies! Iemand ervaring met olieverlies na omvallen en wat de mogelijke consequenties kunnen zijn en hoe die te herkennen! Ik denk aan vervuild luchtfilter, doordat de olie uit de overloop komt. Moet ik nog meer nakijken en zo ja wat? alvast bedankt.
 
Gisteren tijdens een onhandige actie, uitglijden met voetje op de grond op een nat stuk wegdek, de motor op de grond moeten laten glijden. Knipperlicht stuk en olieverlies! Iemand ervaring met olieverlies na omvallen en wat de mogelijke consequenties kunnen zijn en hoe die te herkennen! Ik denk aan vervuild luchtfilter, doordat de olie uit de overloop komt. Moet ik nog meer nakijken en zo ja wat? alvast bedankt.

Ik denk ook uit de overloop....
 
Even een heel andere vraag: Bij mijn Diversion XJ900S is de chokehendel vaak niet van zijn plek te krijgen. Vaak lukt he pas na heel veel geduw en getrek om hem in beweging te krijgen, maar daarna schuift hij wel soepel. Iemand dit ook al eens aan de hand gehad en een oplossing gevonden?
 
Betekend dit dan automatisch dat het luchtfilter vervangen moet worden? is natuurlijk het werk niet maar toch......

*O* *O* Was zeker schrikken geblazen. })
Moet ik hier voor mijn garage ook goed voor oppassen, ligt hier namelijk bergen bladafval.
Als je de motor laat om-vallen, komt inderdaad de olie via het luchtfilterhuis naar buiten.
Zou toch even het filterhuis schoonmaken en zo nodig het luchtfilter vervangen.
Ging het opnieuw starten na de val wel ok? Verder geen schade?
 
Even een heel andere vraag: Bij mijn Diversion XJ900S is de chokehendel vaak niet van zijn plek te krijgen. Vaak lukt he pas na heel veel geduw en getrek om hem in beweging te krijgen, maar daarna schuift hij wel soepel. Iemand dit ook al eens aan de hand gehad en een oplossing gevonden?

Choke handel en kabelinvoer en de 4 schuiven van de carbs goed smeren wil zeker helpen.
 
*O* *O* Was zeker schrikken geblazen. })
Moet ik hier voor mijn garage ook goed voor oppassen, ligt hier namelijk bergen bladafval.
Als je de motor laat om-vallen, komt inderdaad de olie via het luchtfilterhuis naar buiten.
Zou toch even het filterhuis schoonmaken en zo nodig het luchtfilter vervangen.
Ging het opnieuw starten na de val wel ok? Verder geen schade?
Dank. Buiten de knipper die aan gruzels is verder geen schade gelukkig (alleen ego!). Knipper is besteld en komt hopelijk deze week nog binnen. Dan ga ik deze week nog even luchtfilter ophalen om die ook maar te vervangen als het nodig blijkt te zijn.
Na het rechtopzetten (HULK) meteen weer gestart en hij liep meteen weer mooi ook weer een stuk mee gereden en geen problemen behalve een druppende slang (dit gaat reacties opleveren :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan