Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels een nette diversion aangeschaft welke ik gaar even wil delen, echter kom ik even geen upload optie tegen?
tinypic.com werkt goed :)
Sorry hoor maar wie bespaard er nou op een koperen ringetje van ~2 euro?
Luiheid O-)
Even een gasbrander op het ringetje tot-ie gloeit, dan in een glas koud water laten vallen, en hij is weer als nieuw.

Zal dan gewoon een nieuwe carter plug bestellen bij Louis, weet ik straks zeker dat die daar niet kan gaan lekken.
Zetten jullie deze vast met een moment sleutel of gewoon vast is vast?
Ik zet de olieplug met 24 Nm vast. Minder dan het werkplaatshandboek zegt, vanwege de olie op de schroefdraad.

Bougies zou ik ook bij Louis bestellen, want als je die bij een andere toko op Ebay besteld betaal je weer verzendkosten.
Ik was op eBay (UK) aanzienlijk goedkoper uit dan Louis voor bougies.

Ketting nog niet vervangen. Versleten tandwiel merk je echt wel (slipt hij door)
Als de ketting doorslipt ben je rijkelijk laat... WPHB zegt dat je aan de achterkant aan de ketting moet trekken, komt-ie meer dan een half tandje om hoog dan moet je hem vervangen.

Ow en zeggen dat het voor een restauratie motor is dan nemen ze echt veel tijd voor je ;)

Gast hier een half uur van zijn werk gehouden en mooi dat hij het vond dat ik voor plaatjes bij toyota langs kwam :)
:} :}
 
bedankt voor de tip!

Dit is hem dus!


el9q50.jpg



http://nl.tinypic.com/r/el9q50/8
 
Laatst bewerkt:
Mn diversion xj-600, heb ik zelf een beetje voor elkaar geprutst, hij had nl bijna 10 jaar stil gestaan. Nu ik weer een aantal kilometers erop heb gereden heb ik het gevoel dat hij erg tam is, ik mis vermogen (denk ik). Als ik mn 600 vergelijk met de motor van een vriend (honda 750 vfr) is mijn yamaha een brommertje bij vergeleken. Weet iemand waar dit aan ligt? Er is 150cc verschil weliswaar, maar het vermogen is buiten proportioneel meer.
Kleppen stellen, of carb synchroniseren? Of zijn dit type motors niet met elkaar vergelijkbaar?
 
haha verwacht geen wonderen van de DIV 600.. een VFR is echt een heel stuk sneller dan de xj600.
Ga maar eens kijken naar de vermogensafgifte van een VFR en dan die van de DIV.

Ik zal niet zeggen dat er niets met jou divje aan de hand is maar hoe jij dit ervaar kan ik natuurlijk niet zeggen :+
 
Hallo,

Komen jullie wel eens een volle kuip voor een div 600 te koop tegen?
Liefst natuurlijk alleen het onderste deel maar dat zal nog moeilijker zijn.
Heeft er iemand ervaring met het verschil in rijden met een normale en volle kuip?
 
Hallo,

Komen jullie wel eens een volle kuip voor een div 600 te koop tegen?
Liefst natuurlijk alleen het onderste deel maar dat zal nog moeilijker zijn.
Heeft er iemand ervaring met het verschil in rijden met een normale en volle kuip?
Heb zelf een onderkuip op de DIV maar het enige wat je merkt is dat je meer warmte bij de benen krijgt met kuip :+
 
Heb zelf een onderkuip op de DIV maar het enige wat je merkt is dat je meer warmte bij de benen krijgt met kuip :+

zeeeeer merkwaardig mijn beste. :+

Net een lekker avondritje gemaakt, even uitwaaien;
Rotterdam , Oud Beijerland, Nieuw Beijerland Goudswaard.
Dan over de dijkies door de polder naar Numansdorp en weer over de A29 weer naar Rotterdam Zuid.
Lekker frips.
En die Philips H4 Extreme Vision.....GEWELDIG!!!!

Ik had eigenlijk nog nooit uitgeprobeerd hoeveel km ik kan rijden en tankte steeds na een langere periode. 150km, 170 km, 190 km etc.
Nu zat ik in de middle of nowhere en zat op 240km.
Op de A29 lekker niet tanken natuurlijk en op 260km thuisgeraakt.
haha, lijkt wel mijn studententijd toen ik met mijn Fiatje 600 ook soms voor de gein zoveel mogelijk pompen voorbij reed.
wat een avontuur, living on the edge! _O-

Maar nou weet ik nog steeds niet hoever ik kom op een tank.
Ik rij maar een keer tot op reserve denk ik.
Hoe ver kom je op reserve dan nog? O-)
 
Laatst bewerkt:
Benzinecapaciteit Diversion 600: 17 liter waarvan 3,5 liter reserve.

Wanneer dat dus is moet je zelf even uitrekenen aan de hand van je gemiddelde verbruik.
Bij mij was dat gister na 295 km
Met hetzelfde verbruik zou ik dus nog 60 km kunnen.
 
Best allemaal.
Ik zit erover te denken om een 900 diversion aan te schaffen.
Nu zit ik nog met mijn 600 Diversion ;) Ik wou hem erop gaan inruilen of gewoon ruilen tegen een 900 Diversion.
Weet iemand nog een mooie Diversion 900 te koop?
De benzine meter werkt ook goed?
 
Ik ben op zoek naar een (gebruikt)bagage rekje voor mijn 900 , iemand misschien een idee.
Bvd
Paul
 
Best allemaal.
Ik zit erover te denken om een 900 diversion aan te schaffen.
Nu zit ik nog met mijn 600 Diversion ;) Ik wou hem erop gaan inruilen of gewoon ruilen tegen een 900 Diversion.
Weet iemand nog een mooie Diversion 900 te koop?
De benzine meter werkt ook goed?

Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar bij Langenberg in Coevorden staat een mooie uit 2000 of 2001, geloof ik. Een groene. Hij heeft hem zowat een jaar staan inmiddels. Bij deze dealer is het natuurlijk wel wat duurder, maar dan is inruilen ook mogelijk.
 
Heb nu ook een nieuwe linkerdemper op de kop getikt. De voorbocht bleek rotter dan ik dacht. Nu ook gezien waar de pakkingringen zaten en hier nieuwe gemonteerd. Ik beb nog streeds niet helemaal in de gaten hoe stil ie nu is. Hoor je weer alle resonanties in de kuip.
 
Best allemaal.
Ik zit erover te denken om een 900 diversion aan te schaffen.
Nu zit ik nog met mijn 600 Diversion ;) Ik wou hem erop gaan inruilen of gewoon ruilen tegen een 900 Diversion.
Weet iemand nog een mooie Diversion 900 te koop?
De benzine meter werkt ook goed?
Ik ben nog wel even bezig met mijn 900. Wrs nog wel een week of twee. Ik wacht nog op een paar dingen en dan doe ik alles in één keer :Y
Benzine meter is inderdaad een bekende kwaal. Ook de motor die ik nu ga opknappen heeft dat euvel, uiteraard fix ik dat. Als je googled vind je de oorzaak en oplossing om dit te verhelpen. Reserve lampje blijft het altijd doen, maar een werkende benzinemeter is toch wel handig.

Een 600 ruilen tegen een 900? Dat lijkt me alleen bij een motorzaak te kunnen lukken en als je dat dan met gesloten beurs kan doen... dan doe je het heel erg goed! :Y
Ik zou de 600 proberen te verkopen voor een redelijke prijs, daarna ben je namelijk 'vrij' en kan je elke 900 kopen en heb je de discussie over de 600 niet. Vraagprijs afdingen kan altijd ;)
 
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties ;)
Ik denk ook dat het beste is om hem te koop te gaan zetten.
@Badslipper: Ik woon in Veendam maar ben ook vaak in Berghem (Brabant) Daar woont mijn vriendin.
 
O oo drama hier in Lelystad. Na een intensieve avondrit in de omgeving van Rijssen afgelopen vrijdag reed ik naar huis via de A1. Ik sloeg de snelweg af en begon vaart te minderen toen ik opeens de achterkant wild heen en weer voelde schudden. Wanhopig probeerde ik de koppeling in te trekken maar dit was niet mogelijk, de hendel zit muur en muur vast. Gelukkig heb ik de motor zonder kleerscheuren aan de kant van de weg gekregen en na een belletje met de ANWB ben ik met de sleepwagen naar huis gebracht. Het achterwiel zit nog steeds geen beweging in en de koppelingshendel zit ook nogsteeds vast. Iemand die een idee heeft wat mij kan zijn overkomen?
 
Klinkt als een hele ouderwetse vastloper... iets wat ik bij een Diversion nog nooit gehoord heb.
Maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.

:( :( :(

Vanaf afstand valt er eigenlijk weinig over te zeggen, maar de beschrijving klinkt vrij dramatisch.
 
O oo drama hier in Lelystad. Na een intensieve avondrit in de omgeving van Rijssen afgelopen vrijdag reed ik naar huis via de A1. Ik sloeg de snelweg af en begon vaart te minderen toen ik opeens de achterkant wild heen en weer voelde schudden. Wanhopig probeerde ik de koppeling in te trekken maar dit was niet mogelijk, de hendel zit muur en muur vast. Gelukkig heb ik de motor zonder kleerscheuren aan de kant van de weg gekregen en na een belletje met de ANWB ben ik met de sleepwagen naar huis gebracht. Het achterwiel zit nog steeds geen beweging in en de koppelingshendel zit ook nogsteeds vast. Iemand die een idee heeft wat mij kan zijn overkomen?
Bob , gelukkig heb jij het er wel goed afgebracht.de koppeling zou nog het minst erge zijn misschien daar kan je wel redenlijk makkelijk bij komen. We horen wel succes!
 
bedankt voor de reacties. Ik zit zelf ook aan de koppeling te denken omdat ik al het idee had dat deze een beetje slipte. Ik ga er zelf niet aan beginnen omdat ik hier het gereedschap en nog belangrijker de ruimte er niet voor heb om er "groots" aan te sleutelen. Dinsdag maar eens kijken hoe ik hem naar de motorzaak toe krijg. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Even terugkomen op een vraag van mij die ik vorige eeuw heb gesteld waar ik van jullie nuttige reacties op heb gehad. Ik wilde even laten weten wat ik met jullie adviezen heb gedaan.

Tom_G schreef op 20 juli 2014:
Leute! Als ik met mijn div600 rij voel ik de voorkant ritmisch hobbelen. Dit gaat naar mijn idee gepaard met de draaisnelheid van het voorwiel. Ik heb het idee dat er een kleine hoogteslag in de velg zit, de band niet helemaal goed zit of het balanceerlood niet klopt. Maar kan het op het oog niet echt zien. Hoe kan ik de genoemde oorzaken controleren? En mocht het in de velg zitten, heeft iemand nog een voorvelg model dubbele schijf liggen :P ?

Had vandaag eindelijk tijd om alles na te lopen. Schijfen zijn recht, velg is recht, alleen de band zit niet helemaal goed in de velg wat hem niet helemaal rond maakt. Ik ga morgen even de band helemaal leeg laten lopen en weer opnieuw oppompen, hopende dat hij er dan wel goed in valt. Anders even naar een motorzaak om de band er opnieuw op te laten zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan