Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je brandstofkraantje werkt dus niet zoals het zou moeten. Of wellicht zit de "ON" vulopening ni de tank niet hoog genoeg meer o.i.d.
Bij leegrijden en daarna volledig vullen de kraan even op PRI(me) zetten zorgt ervoor dat je zonder elektrische brandstoftank toch kan starten voor de accu leeg is. Tenzij ook dat niet werkt aan je brandstofkraantje, of tenzij je accu aan z'n einde komt.

Over accu's:
M'n nieuwe Yuasa heeft net weer wat meer power dan de oude had. Voor die 4 tientjes hoef ik niet meer te klooien met niet willen starten na een tijdje stilstaan :)

Dank.
Er moet iets mis zijn met de kraan. Ook die middenstand hielp niet toen ik na tanken wilde starten.
gelukkig heb een zo goed als nieuwe accu van 50euri. Die doet het goed.
 
Dank.
Er moet iets mis zijn met de kraan. Ook die middenstand hielp niet toen ik na tanken wilde starten.
gelukkig heb een zo goed als nieuwe accu van 50euri. Die doet het goed.
Wellicht is het kunststof pijpje in je tank losgeschoten: er zitten op de benzinekraan twee pijpjes: een korte en een lange. De lange bepaalt je normale tankinhoud de korte je reserve. Het kan zijn dat de lange pijp in je tank zwemt en dat je dus altijd al op reserve rijdt!! Als dan de motor hapert maakt het geen verschil of je de kraan op reserve zet of niet. Even goed in de tank kijken met een lampje of je een stukje pijp ziet zwemmen.
 
Ik ga zo beginnen met het vervangen van de olie van mijn XJ600S.
Nu zie ik, dat de drain plug ook een kruiskopschroef heeft, wat voor functie heeft deze:

drainplug.jpg


Moet deze er eerst uit gedraaid worden?
 
Nee, kruiskop nooit gebruiken, ik weet ook niet waarom die erin zit.
Plug gewoon met een dopsleutel losdraaien, kruiskop ongemoeid laten.
 
Met ketting uit eindelijk filter los gekregen. Volgende wissel, eerst juist gereedschap bij halen!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dank.
Er moet iets mis zijn met de kraan. Ook die middenstand hielp niet toen ik na tanken wilde starten.
gelukkig heb een zo goed als nieuwe accu van 50euri. Die doet het goed.

Denk eerder dat je het membraan van de benzinekraan stuk hebt, deze scheid de ruimtes achter het membraan.
 
De opknap Diversion 900 begint ook op te schieten, inmiddels gedaan:
- Banden voor en achter vervangen (nu Bridgestone BT23's)
- Buddy vervangen
- Benzinemeter (eigenlijk de opnemer) vervangen zodat de benzinemeter weer werkt
- Krauser K2 rack gemonteerd, inclusief twee zijkoffers
- Zijkappen vervangen
- Topkuip vervangen (en daarbij kwam ik erachter dat het kuipframe krom en niet goed was en ook vervangen moest worden)
- Het vervangende kuipframe is opgeknapt en gespoten (hangt nu te drogen)
- Diversion 900 tanktas gescoord

ToDo:
- Kuipframe vervangen
- Handvatverwarming installeren (is besteld bij Louis)
- Electra van het kofferrek naar eigen standaard maken (ik vind het nu niet goed genoeg)

En dan eens een flinke tocht erop rijden! :] :9~
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ketting en tandwielen vervangen en handvatverwarming geplaatst. Ketting en tandwielen viel erg mee. Alleen kwam ik er achter dat het voortandwiel niet meer geborgd werd. De borgring zat er gewoon niet op. Hetzelfde dat de reactiestang van de achterrem niet geborgd was (zaten geen splitpennen meer in). Begin ik toch te twijfelen aan de kwaliteit van sommige motor dealers. Die hebben de vorige set geplaatst.

De handvat verwarming plaatsen was echt makkelijk. Had niet verwacht dat het zo makkelijk kon zijn.

Bedankt voor de goede handleidingen in de OP!
 
Afgelopen weekend ketting en tandwielen vervangen en handvatverwarming geplaatst. Ketting en tandwielen viel erg mee. Alleen kwam ik er achter dat het voortandwiel niet meer geborgd werd. De borgring zat er gewoon niet op. Hetzelfde dat de reactiestang van de achterrem niet geborgd was (zaten geen splitpennen meer in). Begin ik toch te twijfelen aan de kwaliteit van sommige motor dealers. Die hebben de vorige set geplaatst.

De handvat verwarming plaatsen was echt makkelijk. Had niet verwacht dat het zo makkelijk kon zijn.

Bedankt voor de goede handleidingen in de OP!


Ben even benieuwd naar welke verwarming je hebt ?
 
Lekker goedkope :X Deze. Had geen zin om op mijn oude beestje veel geld uit te geven voor handvat verwarming. En op de stand LOW word ie warm, op HI word ie heet, op start brand je je handen.
 
Ik heb die handvatverwarming ook gehad maar vond het niet zo best gaat vrij snel kapot. Heb nou die van.oxford en ben daar zeer over te spreken.
 
Naar het behalen gisteren van het rijbewijs vandaag de eerste tocht gemaakt.
Wat mij opvalt is dat er een redelijk grote vrije slag zit in het gas geven. Dus ik draai een stuk en daarna begint het gas pas.
Is dit nog in te stellen?
 
Hey allemaal,

ik ben sinds kort eigenaar van een Diversion 600 uit 1997. De motor bevalt mij prima en zal ik voor veel kilometers gaan gebruiken. Het enige waar ik aan moet wennen is het trillen tussen met name 3500 en 4500 rpm. Ik las dat als je dit wil verhelpen je onder andere met de "Well Nuts" van het windscherm kan beginnen. Ik zag dat de maat hiervoor M5 was. Nu kan ik op Ebay kiezen tussen verschillende M5 Well Nuts, van 8mm, 14mm, 20mm en nog verder. Heeft iemand misschien een idee welke geschikt zijn voor mijn Diversion? Ik kon dit niet vinden in het Yamaha Topic. En zijn er verder nog tips om het trillen uit het blok te reduceren? Alvast bedankt

Gr,
Bas
 
Ik had een wobble tijdens het rijden wat volgens mij door een vervormd karkas kwam, dus een nieuw bandje (bt45) en vandaag maar eens vervangen. Eerste keer dat ik dit doe dus de WPHB bij de hand, maar was eigenlijk zo gepiept. Band en wiel liggen nu bij de dealer en kan ik einde van de middag ophalen.

full
 
Ik heb vorige week ook een Nederlandse Diversion 600 gezien in Cochem, stond een paar dagen tegen de vangrail aan....wss niet gered...iemand van hier?

Btw wat een prachtige omgeving om te rijden daar. Ga er nog wel een keer heen op de motor, voor een dagje...meer mensen interesse?
 
Ik heb vorige week ook een Nederlandse Diversion 600 gezien in Cochem, stond een paar dagen tegen de vangrail aan....wss niet gered...iemand van hier?

Btw wat een prachtige omgeving om te rijden daar. Ga er nog wel een keer heen op de motor, voor een dagje...meer mensen interesse?
Voor een dagje wel veel km, s ong 400 heen 400 terug + je rit +_ 100 150 km.maar zeker mooie streek.al een aantal maal geweest en cochem altij gezellig een trefpunt voor motoren.maar heb zelf ook nog niet op de motor gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan