A
Ik heb altijd goede ervaringen gehad bij MFer/Modje Bolski: Yamaha XJ600 DiversionHey, toevallig ben ik ook op zoek naar uitlaatbochten. Zat best een lang gat in, dicht gemaakt met iets, maar dat is er denk ik alweer vanaf. Ik lees ff mee waar de bochten het best besteld kunnen worden.
Nou de div 900 (4km) komt naar huis, ze kunnen er weinig mee bij dealer. Ik zal jullie op de hoogte houden van de onderdelen die nog bruikbaar en verkoopbaar zijn..voor de geïnteresseerden. Je kan natuurlijk roepen wat je wilt "hebben" dan kan ik dat alvast er af schroeven. Ik wil van het moment gebruik maken om eens wat anders te rijden...
Wat is er mis mee? Of wat is ermee gebeurd?
Mijn Diversion 900 is weg, ik heb nog wat spulletjes over:
Originele demper, links (staat nog niet op MP) = weg
Mooi Corbin zadel, die staat al wel op MP
Mocht ik meer tegenkomen dan laat ik het wel weten, groet, Raymond
Ik heb liever een motor die koud ook stationair blijft lopen, als ik hem nu warm op 1100rpm zet loopt-ie koud alleen met de choke er vol op en draait dan 3000rpm, da's voor een koude motor nou niet bepaald gezond. Ben zelf jaren monteur geweest
Dat 1400rpm bij warme motor stationair niet ideaal is klopt helemaal, daarom geef ik ook al aan dat ik liefst de carburateurs eens een ultrasoon bad zou willen laten geven, dan een kleine revisie van de carbs en dan alles opnieuw synchroniseren. Na 23 jaar en 119.000Km zal dat zeker geen kwaad kunnen. Ik ken echter niemand die een ultrasoon reiniger heeft waar een motorcarburateur in kan.
Ik heb sinds twee maanden ook een diversion 900.
Heb hem overgenomen van iemand die hem al twee jaar buiten had staan en er voor de rest niet meer op reed.
Helemaal uit elkaar gehaald en het nodige vervangen aan de motor.
Nieuwe accu, voorvork keerringen vervangen en nieuwe olie, achterrem blokken vervangen, uitlaat kransen waren
verrot dus nieuwe erop gelast en van de uitlaat collector was niet veel meer over.
Ik ben toen daarvoor aan het zoeken gegaan en er een gevonden bij Bolski, van RVS en past prima.
Na een km of 300 gereden te hebben begon hij te stotteren en raar te lopen.
Stationair alleen met de choke erop, dus dacht carburateurs schoonmaken.
Nu blijkt dus dat de inlaatrubbers zijn vergaan en moet ik dus op zoek naar een paar gebruikte.
Als iemand er nog een paar heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden...
Ik verdenk mijne ook van lek zijn. Origineel zijn ze helaas 100 euro per stukIk heb ooit is gelezen dat iemand het rubber van de bestaande afsneed en sleep en daar nieuwe rubbers op plaatste. Lijkt me wel een heel karwei
Heb je al op eBay gekeken, staan er genoeg op... Weet alleen je type niet.
Ik heb sinds twee maanden ook een diversion 900.
Heb hem overgenomen van iemand die hem al twee jaar buiten had staan en er voor de rest niet meer op reed.
Helemaal uit elkaar gehaald en het nodige vervangen aan de motor.
Nieuwe accu, voorvork keerringen vervangen en nieuwe olie, achterrem blokken vervangen, uitlaat kransen waren
verrot dus nieuwe erop gelast en van de uitlaat collector was niet veel meer over.
Ik ben toen daarvoor aan het zoeken gegaan en er een gevonden bij Bolski, van RVS en past prima.
Na een km of 300 gereden te hebben begon hij te stotteren en raar te lopen.
Stationair alleen met de choke erop, dus dacht carburateurs schoonmaken.
Nu blijkt dus dat de inlaatrubbers zijn vergaan en moet ik dus op zoek naar een paar gebruikte.
Als iemand er nog een paar heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Als iemand een stel oude inaalrubbers heeft liggen voor een 900 diversion die lek zijn, zou ik ze graag willen overnemen. Dit om te experimenteren met het verwijderen van de rubbers en er andere op te zetten. Zodat dit probleem voortaan geen 400 euro gaat kosten.
Nou de div 900 (4km) komt naar huis, ze kunnen er weinig mee bij dealer. Ik zal jullie op de hoogte houden van de onderdelen die nog bruikbaar en verkoopbaar zijn..voor de geïnteresseerden. Je kan natuurlijk roepen wat je wilt "hebben" dan kan ik dat alvast er af schroeven. Ik wil van het moment gebruik maken om eens wat anders te rijden...
Dan zou ik, in jou geval, gewoon even bellen met Joost Woesthoff. Die heeft heel veel. Dus misschien heb je geluk.Dit zijn allemaal de verkeerde, deze zijn voor de oude xj900. Op de diversion zit een gietijzeren gedeelte eraan vast gevulkaniseerd. Vandaar dat ze ook 100 euro per stuk kosten nieuw.
Dit zijn allemaal de verkeerde, deze zijn voor de oude xj900. Op de diversion zit een gietijzeren gedeelte eraan vast gevulkaniseerd. Vandaar dat ze ook 100 euro per stuk kosten nieuw.
Neem even contact op met diegene die hem total-loss heeft
Heb hem een bericht gestuurd, ik lees ook wel eens dat mensen ze dichtsmeren met speciale kit. Dit kan ik natuurlijk ook proberen.
Een paar daagjes druk gehad, nu weer even wat tijd. De laatste tijd wanneer ik de eerste 3 minuten rijd gaat ineens mijn oliepeil lampje branden voor 15 seconden ofzo en daarna niet meer. De enige keren dat hij dat niet doet is wanneer er meer olie in zit dan er achter dat glaasje mag staan. Wat zouden jullie doen? Gewoon iets meer olie erin banjeren? Ik kwam er trouwens achter toen ik zag dat er "te veel" olie in zat, na het op peil gebracht te hebben begon dit probleem weer.