Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Dag, Mijn Xj600s heeft na zijn winterslaap last van slecht starten. Vaak moet ik wel 3 á 4 keer proberen om de motor draaiend te krijgen. Als ik daarna direct gas geeft slaat de motor ook af. Als ik 'm een tijdje (5min) stationair laat lopen en daarna ga rijden, is er eigenlijk niks aan de hand. Voor zijn winterslaap had de Xj600s hier geen last van. Wat kan dit zijn?
Lijkt mij een gevalletje carburateurs kuisen,maar het kan ook zijn dat je accuspanning te laag is,controleer dat ook even,moet minimaal boven de 12,5 volt zijn.
 
Lijkt mij een gevalletje carburateurs kuisen,maar het kan ook zijn dat je accuspanning te laag is,controleer dat ook even,moet minimaal boven de 12,5 volt zijn.
Accu is goed en heeft voldoende spanning! Carburateurs dienen schoongemaakt worden dus?
 
Accu is goed en heeft voldoende spanning! Carburateurs dienen schoongemaakt worden dus?
Waarschijnlijk,het kan zijn dat de stationair sproeiers dicht of bijna dicht zitten.
Met wat voor benzine in de tank heeft de motor stilgestaan,E10 of E5 98 en met volle tank?
 
Ik heb nog een halve 900 in onderdelen in de schuur liggen, dus mocht je gebreken tegenkomen heb ik misschien wat liggen
Nee, gaat 'm niet worden.

We gaan de Diversion verkopen. Het wordt voor ons lastig dit onderzoek + klusje zelf te klaren, en daar zelf voor betalen bij de garage vind ik te duur voor het beestje. De wil is er wel (om te leren), maar de kennis en tijd ontbreekt.

De Diversion 600 uit 2002 heeft het afgelopen jaar het nodige onderhoud gehad dus veel zaken zijn voor de komende 50k of meer weer in orde, maar dit olieprobleem moet dan nog aangepakt worden.
 
Weggezet met E5 98.
Controleer ook of je choke goed werkt en niet blijft hangen.
Het kan ook nog gewoon door het weer komen,mijn motor reageerd anders bij warm weer dan met de kou,bij warm weer
kan ik met een klein beetje choke al starten bij kou weer vertikt hij het dan en moet ik de choke verder open trekken,maar
ook weer niet vol open anders start hij niet of met veel moeite.
 
Controleer ook of je choke goed werkt en niet blijft hangen.
Het kan ook nog gewoon door het weer komen,mijn motor reageerd anders bij warm weer dan met de kou,bij warm weer
kan ik met een klein beetje choke al starten bij kou weer vertikt hij het dan en moet ik de choke verder open trekken,maar
ook weer niet vol open anders start hij niet of met veel moeite.
Oke! Heb de choke alleen nog vol open of helemaal dicht geprobeerd. Ga deze week wel eens proberen met choke op 50%.
 
Vanmorgen onderweg naar het werk ging het terugschakelen wat lastig. Maar goed, was net 600 meter van huis af dus dacht dat de boel nog wat koud was. Daarna ging het eigenlijk wel. Op de terugweg stoppen om te tanken ging het schakelen ook al niet lekker en daarna bijna helemaal niet meer. Had het gevoel dat de kabel een cm langer was geworden en kon de koppeling tot tegen het handvat intrekken. De kabelverstellers staan beide op maximale stand en het schakelen (met name terugschakelen) gaat niet lekker.
Waar moet aan denken? drukgroep, koppelingsplaten of iets anders?
Morgenochtend de boel maar eens open maken om de boel te controleren...
 
niet gewoon de kabel op knappen staan ? anders vast de koppeling zelf .
Kosten zijn het niet als je die zelf erin kan zetten.
Dacht dat mijne ook gaar was maar met kabel verstellen tot nu toe al bijna een jaar ermee aan het rijden *knock on wood.
Heb toen gekeken en was geloof ik een 100eur zoiets
 
Vanmorgen onderweg naar het werk ging het terugschakelen wat lastig. Maar goed, was net 600 meter van huis af dus dacht dat de boel nog wat koud was. Daarna ging het eigenlijk wel. Op de terugweg stoppen om te tanken ging het schakelen ook al niet lekker en daarna bijna helemaal niet meer. Had het gevoel dat de kabel een cm langer was geworden en kon de koppeling tot tegen het handvat intrekken. De kabelverstellers staan beide op maximale stand en het schakelen (met name terugschakelen) gaat niet lekker.
Waar moet aan denken? drukgroep, koppelingsplaten of iets anders?
Morgenochtend de boel maar eens open maken om de boel te controleren...
Ik denk je druklager of idd je kabel.

Mochten het je platen zijn, laat maar weten ik heb nog 4 goede sets liggen.
 
Ik heb vanmorgen het blok open gemaakt en idd het druklager weer kapot. Zaten nog 3 flinterdunne ringetjes om de as heen. De platen neem ik vanmiddag mee naar het werk om ze met een schuifmaat te kunnen meten.
Is dit een zwak onderdeel van een diva, want dit lager zat er pas een jaar in...
 
Ik heb vanmorgen het blok open gemaakt en idd het druklager weer kapot. Zaten nog 3 flinterdunne ringetjes om de as heen. De platen neem ik vanmiddag mee naar het werk om ze met een schuifmaat te kunnen meten.
Is dit een zwak onderdeel van een diva, want dit lager zat er pas een jaar in...
Mijn laatste ging ook maar een jaar mee inderdaad. Ik had bij het bestellen gelijk een 2e gekocht en die had ik ook nodig.
 
Ik heb vanmorgen het blok open gemaakt en idd het druklager weer kapot. Zaten nog 3 flinterdunne ringetjes om de as heen. De platen neem ik vanmiddag mee naar het werk om ze met een schuifmaat te kunnen meten.
Is dit een zwak onderdeel van een diva, want dit lager zat er pas een jaar in...

Klopt zwakste deel van de diversion....eigenlijk gewoon ene probleem van luchtgekoelde motoren denk ik.

Waar je ook naar moet kijken is de "paddestoel" waar de naaldlager om heen zit.
 
Iemand toevallig nog 2 (of 1) stuurgewichten te koop? Ben er één verloren... :(:$
Of,
 
Of,
Dus Boonstra Parts heeft in ieder geval nog drie setjes liggen? _O-
 
Nadat ik vorige week het druklager van mijn Diva heb vervangen ben ik onderweg een boutje verloren. Ik heb hem op onderstaande tekening rood omcirkelt. Het boutje zat al niet heel vast en was ook niet op moment aan te draaien. Ik vermoed dat het schroefdraad in het koppelingsdeksel naar zijn grootje is.
Kan ik hier een willekeurig boutje indraaien?

koppeling.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan