motormuisie
MF veteraan
- 18 aug 2011
- 2.477
- 330
In Zeeland ligt er zeker geen vuil op de weg zeg. Wat is íe schoon. Lijkt wel in nieuw staat!
Heel veel plezier er mee Ben!
Ikke niet, heb beide Diversion nog. En ben er nog steeds helemaal weg van.Maar klopt een tijdje niet op MF geweest.Misschien de diva verkocht ?
Ha @motormuisie, fijn weer iets van je te lezen! Hoe gaat het? Geregeld op de moto?Ikke niet, heb beide Diversion nog. En ben er nog steeds helemaal weg van.Maar klopt een tijdje niet op MF geweest.
Groetjes aan allen hiero. Drive safe.🏍
Heey lieve MF'ers
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over het aan vervangen van mijn oude versleten motortassen die ik bij de aankoop van mijn motor gekregen heb van de vorige eigenaar. Ik zit echter enorm te dubben tussen het nemen van een nieuwe tassen set of de overstap te maken naar koffers. Dus ik ben benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn en wat jullie voorkeur heeft.
Voor zover ik begrijp zijn tassen ten opzichte van koffers
flexibeler (tassen passen zich beter naar de vorm van de dingen die je wilt vervoeren en zijn vaak vergrootbaar)
goedkoper
minder stevig (ze bewegen meer mee in de wind)
lastiger om even eraf te halen (koffers klik je vast tassen moet je vastbinden)
lastiger om af te sluiten voor "nieuwsgierige" mensen
Goede bronnen om me in te kunnen lezen worden ook gewardeerd.
Cheers
Koffers zijn veel duurder. Maar daar geef ik als dagelijkse motorrijder absoluut de voorkeur aan. Door de vorm heb je wel eens een probleem, maar kleding prop je overal wel effe tussen. En tassen blijven meestal niet waterdicht. Ook kan je de motor met een gerust hart ergens achterlaten. Het zijn uiteraard geen kluizen, maar de inhoud ligt niet zo voor het oprapen.
Bovendien beschermen je koffers de motor mocht je 'em onverhoopt een keer op de zijkant laten vallen.
Maar daar staat weer tegenover dat je met koffers flink ruimte hebt om wat extra flessen benzine mee te nemenJa, koffers moet je zo viavia aankomen, anders is het al snel duurder dan je div. Ik heb trouwens wel een paar keer met de koffer aan de grond gezeten op een rotonde, daar moet je wel even aan denken. Oh, en je motor verbruikt een stuk meer met koffers. Mijn div ging van 1:21-22 naar 1:16
Hoi Karzos,Heey MM
Hoe is de vervanging van je keerringen en ketting gegaan.
Wil daar zelf ook de komende week aan beginnen en was benieuwd of je nog tips en adviezen hebt overgehouden aan je avontuur waar ik dankbaar gebruik van kan maken
Gefeliciteerd! Mooie fiets, ga je vast veel plezier aan beleven. Veel veilige en vrolijke kms gewenst!Hoooi!
Sinds vorige week in het bezit van een xj6f uit 2010, 32.900km. Vandaag nieuw pak gekocht en morgen dan maar eens de eerste echt km's pakken!
Bekijk bijlage 1503942
Gefeliciteerd! Mooie fiets, ga je vast veel plezier aan beleven. Veel veilige en vrolijke kms gewenst!
Prima hier. De Div XJ900S staat er weer in volle glorie bij. Nieuwe banden erop, alle oliën ververst, filters etc. Gepoetst. Weer spik en span. Blijven genieten.Ha @motormuisie, fijn weer iets van je te lezen! Hoe gaat het? Geregeld op de moto?
Als je kijkt in de op dan zie je een duidelijke handleiding met foto's, hier moet het zeker mee lukken.Heey MM
Hoe is de vervanging van je keerringen en ketting gegaan.
Wil daar zelf ook de komende week aan beginnen en was benieuwd of je nog tips en adviezen hebt overgehouden aan je avontuur waar ik dankbaar gebruik van kan maken
Kijk goed naar de uitlaten, dempers, ketting en roest onderaan de tank.Hey allemaal,
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een nieuwe motor. Rijd nu al jaren een VX800, maar wil van het 2 cilinder V blok af en een 4 in lijn gaan rijden.
Tevens vind ik de Diversion een mooie fiets. Heb nog getwijfeld tussen een 600 en een 900, maar ik denk dat die eerste voldoende is voor mij.
Ga morgenochtend kijken bij een XJ600S, ben benieuwd hoe dat een beetje rijdt. Kan wel aardig beoordelen of de slijtage onderdelen aan vervanging toe zijn, maar zijn er nog zaken die specifiek voor dit model (uit 1999) enige aandacht verdienen? Ik zag iets staan in de OP over trillingen in het stuur?
Ik houd jullie op de hoogte!
Ik heb ook nog wel een nette XJ600 voor je in de aanbieding.
Nieuwe kettingset heb ik liggen die er alleen nog op moet
Heerlijke fiets, makkelijk in onderhoud
Mag weg voor rond de €950
staat nog niet online omdat kettingset er nog op moet...Heb je daar een advertentie van? Of is dat die ombouw fiets
Staat maar 1 foto in de poststaat nog niet online omdat kettingset er nog op moet...
Is niet die ombouwfiets
topkoffer zit er overigens niet meer op, zit op fiets van mijn maatje (ook een div)
Wilde hem online zetten, maar bedacht me eerst set te vervangen:
Bekijk bijlage 1504550
- motor is netjes onderhouden, In mei 2018 grote beurt gehad, kleppen gesteld, olie ververst, filters vervangen en carbs gesynchroniseerd. In mei 2019 wederom filters, oliepomp en olie vervangen.
- nieuwe banden (Bridgestone BT45, nog geen 2000km oud)
- uitlaatspruitstuk, uitlaatcollectors en dempers netjes en niet verrot (zoals meestal)
- motor heeft NIET de beruchte XJ600 rattel/tik in het blok, loopt mooi stil (filmpje beschikbaar)
- lichte gebruikssporen, en lichte schaafschade op kuip (zie laatste twee fotos)
- kortom een zeer leuke fiets voor nog veel jaar plezier
eerst foto's van de motor, dan antwoordHeb XJ600 1994 omgebouwd naar scrambler en voorzien van openluchtfilters.
Nu wil ik de hoofdsproeiers vervangen door grotere maar weet niet zo goed welke stap ik moet maken, iemand suggesties?
Of weet iemand hoe ik dit kan berekenen?
Er zitten nu sproeiers 102,5 en 105 in, de volgende maten zijn beschikbaar;
- 105
- 107,5
- 110
- 112,5
- 115
- 120
en nog groter...
Bekijk bijlage 1504485Bekijk bijlage 1504486Bekijk bijlage 1504487
Ga morgenochtend kijken bij een XJ600S, ben benieuwd hoe dat een beetje rijdt. Kan wel aardig beoordelen of de slijtage onderdelen aan vervanging toe zijn, maar zijn er nog zaken die specifiek voor dit model (uit 1999) enige aandacht verdienen? Ik zag iets staan in de OP over trillingen in het stuur?