Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Mijn Div 600 heeft ook die shimmy, gek genoeg alleen rond de 80km/u. Een nieuwe voorband schijnt wel te helpen, maar mijn huidige is nog niet op. Kan ook niet zeggen dat ik er heel veel hinder van ervaar of er ongerust van word. Gewoon je stuur niet loslaten :+
 
Zo, net weer terug. Nou wat een mooie fiets, ging erg lekker. Had last van het bekende "shimmy". Onderkant zag er goed uit. Achterrem deed niet zo heel veel, maar die trekken we wel eens uit elkaar en dan moet dat ook weer beter worden.
Eens even over na gaan denken :)
Ik weet niet of ik dat exemplaar dan zou nemen. Beide gebreken kunnen wijzen op slecht onderhoud, en dan zal er vast (binnenkort) nog meer aan mankeren. Gewoon ff verder kijken. Pas op voor verliefdheid 😉
 
Zo, net weer terug. Nou wat een mooie fiets, ging erg lekker. Had last van het bekende "shimmy". Onderkant zag er goed uit. Achterrem deed niet zo heel veel, maar die trekken we wel eens uit elkaar en dan moet dat ook weer beter worden.
Eens even over na gaan denken :)

Met Shimmy bedoel je trillen van stuur? Zoja, vaak veroorzaakt door oude banden, even dot-code checken. Veel div's staan op oude banden is mijn ervaring, banden zien er dan wel goed uit, maar zijn soms al 10 jaar of ouder...

Met onderkant bedoel je aansluitingen uitlaat? Dat is idd vaak een slecht punt bij de Div's
Dat achterrem het niet goed doet is vaak het vastzitten van de remklauw. Dit is vaak wat lastig omdat het oud is en vaak helemaal vast zit, ontluchtingsnippels zijn dan vaak helemaal vastgeroest en kans op afbreken is groot. Vervangende remklauw is lastig te verkrijgen...

Succes met je keuze...
 
Ja inderdaad, trillen van het stuur. Voorband zag er wel goed uit, maar heb heb inderdaad niet naar de DOT code gekeken, goed punt, volgende keer even op letten. Nieuwe band kost ook weer 100 euro.
Liep heel mooi en reed en schakelde goed. Voor zover ik kon beoordelen geen speling op balhoofd, wielen en assen.
Motor heeft een jaartje stil gestaan in de garage, nou word ik daar niet zo zenuwachtig van. Heb zelf bij mijn eigen VX'n ook alle remklauwen open gehad.

Even nachtje over slapen!
 
Ja inderdaad, trillen van het stuur. Voorband zag er wel goed uit, maar heb heb inderdaad niet naar de DOT code gekeken, goed punt, volgende keer even op letten. Nieuwe band kost ook weer 100 euro.
Liep heel mooi en reed en schakelde goed. Voor zover ik kon beoordelen geen speling op balhoofd, wielen en assen.
Motor heeft een jaartje stil gestaan in de garage, nou word ik daar niet zo zenuwachtig van. Heb zelf bij mijn eigen VX'n ook alle remklauwen open gehad.

Even nachtje over slapen!

Banden even checken idd, setje banden al snel €200...
Speling op assen zal meestal wel meevallen.
Zadel ook even checken, zitten regelmatig kleine scheurtjes is als hij stil heeft gestaan en scheurt dan snel.
Voorvorkeringen lekvrij en nog voldoende op (olie)druk?
Weet je of recent olie, filter, remvloeistof zijn vervangen en kleppen zijn gecheckt/gesteld, vorkpoot olie?
 
Balhoofd vervangen, wat echt nodig was bij mij, hielp niet tegen de shimmy. Een nieuwe band zeer waarschijnlijk wel. Dat eerste is overigens ook goed te doen, maar dat is voor iedereen anders.
 
Pas op voor verliefdheid 😉

ja, dat is wel een gevaar. Moet zeggen dat ik erg gecharmeerd van de motor ben. Ook van de km stand, prijs, locatie en de algehele staat van de fiets.

Zadel ook even checken, zitten regelmatig kleine scheurtjes is als hij stil heeft gestaan en scheurt dan snel.

Zadel Zag er goed uit, geen gekke dingen.

Voorvorkeringen lekvrij en nog voldoende op (olie)druk?

de keringen zijn niet lek en lijkt goed in te veren.

Weet je of recent olie, filter, remvloeistof zijn vervangen en kleppen zijn gecheckt/gesteld, vorkpoot olie?

2 jaar geleden kleine beurt (olie en filter), daarna is er weinig meer mee gereden.
Tevens zijn toen “de remmen gereinigd”. Dat is een mooi klusje voor de winter, evenals de vorkolie.
 
Ik wil ook op mijn " nieuwe" Honda weer een ketting smeer systeem zetten. Op mijn Divje 600 had ik een OSCO gezet. Nu heb ik gekeken naar een Cobrra Nemo 2.
Het Cobrra Nemo 2 ketting smeer systeem kost hier €97,95.
Ik heb een exact gelijk systeem besteld bij Ali.
Dit is natuurlijk een ander merk, pure Chinese imitatie. Merk: GIDIBII 😳🤔
Dit imitatie spul kost €17,69
Dus mocht het niets zijn, jammer, geen man overboord. 😂
Ben benieuwd, duurt natuurlijk weer een aantal weken voor het binnen is.
 
Ik wil ook op mijn " nieuwe" Honda weer een ketting smeer systeem zetten. Op mijn Divje 600 had ik een OSCO gezet. Nu heb ik gekeken naar een Cobrra Nemo 2.
Het Cobrra Nemo 2 ketting smeer systeem kost hier €97,95.
Ik heb een exact gelijk systeem besteld bij Ali.
Dit is natuurlijk een ander merk, pure Chinese imitatie. Merk: GIDIBII 😳🤔
Dit imitatie spul kost €17,69
Dus mocht het niets zijn, jammer, geen man overboord. 😂
Ben benieuwd, duurt natuurlijk weer een aantal weken voor het binnen is.

Ik verneem graag je bevindingen als je hem hebt ontvangen. Heb je een link?
 
Ik wil ook op mijn " nieuwe" Honda weer een ketting smeer systeem zetten. Op mijn Divje 600 had ik een OSCO gezet. Nu heb ik gekeken naar een Cobrra Nemo 2.
Het Cobrra Nemo 2 ketting smeer systeem kost hier €97,95.
Ik heb een exact gelijk systeem besteld bij Ali.
Dit is natuurlijk een ander merk, pure Chinese imitatie. Merk: GIDIBII 😳🤔
Dit imitatie spul kost €17,69
Dus mocht het niets zijn, jammer, geen man overboord. 😂
Ben benieuwd, duurt natuurlijk weer een aantal weken voor het binnen is.

Zo'n ingewikkelde techniek is het nu ook niet om zo nu en dan een druppeltje olie op de ketting te laten vallen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de chinezen dat kunnen kopiëren.
 
Zo'n ingewikkelde techniek is het nu ook niet om zo nu en dan een druppeltje olie op de ketting te laten vallen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de chinezen dat kunnen kopiëren.
Dat denk ik dus ook, vandaar dat ik er liever even op wacht dan er hier eentje voor €97,95 te kopen 😉
 
Maar je moet dan wel al weten hoe je het moet monteren en gebruiken, want die Nederlandstalige gebruiksaanwijzingen bij spullen uit China zijn om te 😩
Als je op Youtube zoekt op Cobrra Nemo 2 dan vind je de montage video, dat is bij deze precies hetzelfde.

Monteren:

Vullen:
 
Zie dat zon flesje 8 euro kost en ongeveer 20k mee moet kunnen, valt me nog mee!
 
Als je kijkt in de op dan zie je een duidelijke handleiding met foto's, hier moet het zeker mee lukken.
Helaas zijn de foto's die bij de handleiding staan niet meer (voor mij?) beschikbaar. @Bensi (ik weet niet of je die foto's nog ergens hebt liggen) Gelukkig ben ik nog wel in het bezit van een werkplaats handboek en we gaan kijken hoever ik daarmee kom.
 
Helaas zijn de foto's die bij de handleiding staan niet meer (voor mij?) beschikbaar. @Bensi (ik weet niet of je die foto's nog ergens hebt liggen) Gelukkig ben ik nog wel in het bezit van een werkplaats handboek en we gaan kijken hoever ik daarmee kom.
Nee, die foto's zijn helaas niet meer beschikbaar.
Maar zo'n rocket science is het niet, met het WPH erbij moet dat zeker lukken.
 
Hallo mederijders :)

Eerste bericht hierzo, ondanks dat ik al ruim 8 jaar motorrij. Altijd een 600s gehad (eerste motor) reed als een zonnetje! Bijna geen onderhoud aan en overal mee naartoe gereden. Nu is het tijd geworden om iets 'zwaarders' te gaan rijden :) dus de yamaha verkocht ( met pijn in het hart, eerste motor blijft bijzonder hahaha sentimentele dwaas hier) Zit nu te twijfelen tussen een fjr 1300 en een diversion XJ900s (fjr valt eigenlijk buiten mijn budget). Motor gaat volgend jaar mee voor vijf weken Noorwegen. Weet überhaupt niet of ik hier goed zit voor deze vraag, maar ik zag de volgende motor op MP. Mijn oude yammie werd door mijn vader onderhouden (die zwerft ergens rond hier op het Golding forum) en heb er zelf ook lichtelijk aan gesleuteld. Zou iemand eens wat willen/kunnen roepenover de advertentie hieronder in de link? Misschien iemand ook ervaring met de verkoper? Tips waar ik verder op moet letten en wat ik kan vragen?

Mocht ik hier verkeerd zitten verwijs me dan alsjeblieft naar het goede forum :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan