Giuseppe S
Die hard MF'er
- 25 apr 2018
- 304
- 48
Aan t eind van de week sta ik waarschijnlijk voor dezelfde uitdaging. Het zou kunnen dat hij miss langs de schroef lekt? Ik heb het bij de mijne niet gezien maar misschien helpt het om vloeistoftape(teflontape) om de schroef heen te doen?Mijn benzinekraan lekte bij de aanhechting met de tank.
Welk 'type' is het, die van mij is een 4BR en bestel die onderdelen vaak. Al zijn er dingen van nieuwere modellen die wel passen. Voorvorkkeerringen heb ik besteld bij Roukama, van Tourmax. Maar er zijn, mocht je willen, goedkopere te vinden van een ander merk meen ik.Deze komt ui 1991
Ik heb sinds het weekend deze bike aangeschaft :
Bekijk bijlage 1391910
Deze komt ui 1991 ( een van de eerste diversions heb ik mij laten vertellen in een ander topic )
Nu mijn vraag , waar kan ik het best terecht voor onderdelen ..
Ik ben opzoek naar :
Remblokken voor en achter
Uitlaat ?!
Voorvork keringen
Onderhouds onderdelen .
Ik vind heel veel voor 1992 en nieuwer ?
Alvast bedankt
Groetjes
Ja, dat is een goeie, want hij lekt ook bij de schroef. Maar de pakking dicht ook niet helemaal goed af lijkt het. Ik ga eind van de week naar de motorzaak omdat er een nieuwe achterband omheen moet, dan laat ik hem meteen ook even naar de kraan kijken. Hoop dat het bij jou in één keer goed gaat!Aan t eind van de week sta ik waarschijnlijk voor dezelfde uitdaging. Het zou kunnen dat hij miss langs de schroef lekt? Ik heb het bij de mijne niet gezien maar misschien helpt het om vloeistoftape(teflontape) om de schroef heen te doen?
Type 4BR???
Kijk even onder je zadel op de framebuis. Zit waarschijnlijk een sticker met het modelnummer.Dat weet ik niet zeker , volgens de vorige eigenaar zat er wel normaal een voorkap op etc
Top , ik ga vanmiddag gelijk even kijkenKijk even onder je zadel op de framebuis. Zit waarschijnlijk een sticker met het modelnummer.Bekijk bijlage 1391933
Ik ook! De mijne is ook helemaal gaar.Hoop dat het bij jou in één keer goed gaat!
Ik heb een 4 in 1 laten maken, met een Laser Duotech, super geluid en volledig RVS.het is dus een 4br zo te zien
Edit:
Iemand nog ideeën of locaties voor een andere uitlaat ? Of de huidige laten lassen?
Alvast bedankt
Gaaf! Waar heb je dat laten doen ? En heb je een indicatie voor kosten ?Ik heb een 4 in 1 laten maken, met een Laser Duotech, super geluid en volledig RVS.
Laad probleem opgelost btw, netjes 14,5 volt met hvw op hoogste stand en licht aan!
Gaaf! Waar heb je dat laten doen ? En heb je een indicatie voor kosten ?
Mss heb ik nog een kraantje voor je.Ondertussen de motor in elkaar, op 1 ding na. De benzinekraan blijft brandstof geven op "on", zonder vacuum. Revisie setje, de boel aanpassen, allemaal geprobeerd en nu ten einde raad. Ik overweeg er een inline bezinekraantje tussen te proppen, ik vind t alleen jammer dat ik de originele functie niet kan behouden. Iemand tips? De benzinekraan is sowieso verrot ondertussen.
Dat zou helemaal fantastisch zijn. Ik zag ze al op internet staan voor 8 of 16 dollar, maar was daar nog niet over uit.Mss heb ik nog een kraantje voor je.
Mss heb ik nog een kraantje voor je.
Ik heb daar een vraagje over , mijn kraantje is als volgt :
Naar beneden staan een 0 of O ?
- dan start en rijd de motor gewoon
Naar rechts is RES ( ik meen reserve )
Naar boven is PRI ( Primary??? )
Klopt dit ?
Ik zal even zoeken.Dat zou helemaal fantastisch zijn. Ik zag ze al op internet staan voor 8 of 16 dollar, maar was daar nog niet over uit.
PRI is PRIME hierbij gebruikte kraan geen vacuum en loopt gewoon door, dit is voor als de motor iets langer heeft stilgestaan dan lopen de carbs vol zonder dat de motor draait en er dus geen vacuum is. De motor zorgt voor het vacuum niet de pomp. Ik heb een elektrische en deze blijft pompen met contact aan motor uit als de kraan niet op PRI staat, draai ik de kraan naar PRI dan stopt hij na een x aantal seconden.
Ik lees even mee. Zit met dezelfde twijfel. Opzetruitje of nieuw hoger ruitje. Vraag me ook af of zo'n opzetruitje past op een origineel 600 ruitje.Iemand trouwens ervaring met een flip up ruitje boven op je windscherm van een 600? Als ik in stokstaartmodus ga is t er wel meer wind, maar dat gebulder is dan weg. Ik vind t al langer vervelend maar binnenkort hoop ik wat langere ritjes te maken en zit te denken aan zo een ruitje.
Ik had om te proberen deze in gedachte. Met een enkel bevestigingspunt. Op de foto erbij staat zelfs een Div, en de maten komen mooi overeen met de breedte van t originele scherm.Ik lees even mee. Zit met dezelfde twijfel. Opzetruitje of nieuw hoger ruitje. Vraag me ook af of zo'n opzetruitje past op een origineel 600 ruitje.