Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Weet er iemand hoe je dit ding uit de framebuis achter krijgt?
DSC_6966.JPG
 
Ik had iemand die een topkofferrek wilde overnemen van me, maar hij had dit niet op zijn 600 diversion, dus ik dacht ik haal t uit mijn sloper.

Maar ik ga er geen binnenlagertrekker voor aanschaffen 😉
 
Hii allemaal. Wat is de beste afstelling voor mijn achtervering als ik met een duorijder ga rijden? Standje of 5-6?
1654768165992.png
 
Aan tekening te zien lijkt me het een 600, ik zie een ketting getekend. Ik zou gewoon eens standje 5 proberen. Zachte vering vind ik comfortabeler. Eigenlijk doe je de rijhoogte verstellen.
 
Ik ben bezig met de carbs, schoonmaken en alles vernieuwen. Nu dacht ik de juiste revisieset te hebben voor een xj600s uit '93. Nu blijkt dit dus niet te passen maar na een rondje google zag ik dat die van een XSV650 (Dragster) wel te passen.. 8)7
Zijn de carbs van een US model dan totaal anders dan een EU/UK model?
xj600s/n set (deze set heb ik , past niet)
xvs650 set (deze set heb ik niet, maar heb ik wel nodig)

Nu vind ik deze set, pakking vlotterbak komt wel overeen, nu snap ik er niks meer van :N

EDIT:
Na wat meer geknutsel vandaag kom je vanzelf dingen tegen.
Zo is de tank behoorlijk verroest aan de binnenzijde onderin. Dat wordt een setje tankcure bestellen of met vies geluk een nette tank scoren ergens. Het revisiesetje dat ik moet hebben is voor een Seca II, nergens te krijgen, enkel via Ali of dozenschuivers met allen 6 weken levertijd. Daarnaast zitten de vlotterbak schroefjes zo kneitervast dat er al 4 dolgedraaid zijn. Dus ik ga voor een 2ehands carburateurset en hopen dat die netjes is. :')
Kleppen moeten gesteld worden, prijzen gaan door het dak wbt de klepstelplaatjes. :9
En eigenlijk moet ik ook het balhoofd aanpakken, daar zit een dood puntje in. :Z

Best wel weer een lijstje en vraag mij steeds meer af of het dat allemaal wel waard is. Aan de andere kant heb ik geen andere motor voor dat geld met 0 problemen. Rijden zit er iig niet in de aankomende tijd. -O-
 
Laatst bewerkt:
De schroefjes zijn gelost. Op Ali een juiste revisieset besteld en gelijk de carburateurs uitelkaar gehaald en geen hele gekke dingen gezien. Afgezien van de stopjes voor de pilot screw dus even voorzichtig uitboren. Tankcure komt morgen binnen dus kan ik daar ook alvast mee beginnen!
 
Best wel weer een lijstje en vraag mij steeds meer af of het dat allemaal wel waard is. Aan de andere kant heb ik geen andere motor voor dat geld met 0 problemen. Rijden zit er iig niet in de aankomende tijd. -O-
Gewoon maken dat ding, betrouwbare recht toe recht aan motoren. Gaan met goed ondehoud, net als zoveel motoren, bijna nooit kaduuk. Je bent nu toch al ver gevorderd, materiaalkosten vallen heel erg mee. Je doet en kunt het zelf, en doet altijd leerzame ervaring op.
 
Het hele gedoe begint toch wel enige frustraties op te wekken. Aangezien er een US versie carb op zit zijn de pilot screws afgedopt met busjes. Nu heb ik er 3 uit kunnen boren en met een tapschroef eruit kunnen krijgen, maar natuurlijk brak nummer 4 af.. -O- probeer nu een gat te boren in de afgebroken schroef maar dit heeft mij al 2 boortjes gekost. :')
Ergens begin ik te denken om er een UK model carb aan te hangen maar ik vraag mij af of ze zo uitwisselbaar zijn? Volgens mij heeft een UK model de verwarming eraan zitten via de oliekoeler, en een oliekoeler heb ik niet. Daarnaast zit de chokebediening aan de carb op dit moment. Zou wel makkelijker zijn als een UK model past en werkt, scheelt weer qua onderdelen die makkelijker verkrijgbaar zijn en een revisieset voor UK model heb ik al in huis.
 
Hoi! Hierbij even een korte post om iedereen hier te bedanken.
Vorige maand heb ik een div 900 uit 1998 met 40k km gekocht voor E800,- om te leren sleutelen (ik rijd ~20.000km per jaar op een sv650 gen2).

De gesprekken/tips/discussies hier helpen me enorm met het sleutelen en houden met enthousiast.

De diversion 900 heeft me ook enorm positief verrast en ik kan niet wachten tot ik m volledig opgeknapt heb :) de filters zijn in ieder geval vervangen, kleppen gecontroleerd, en nu de rest nog vervangen/opkuisen.


Wens me succes!
Btw enige ervaring is een sleutelcursus van Eric van Lent.
 

Bijlagen

  • 20220704_095935.jpg
    20220704_095935.jpg
    148,2 KB · Weergaven: 24
  • 20220721_102144.jpg
    20220721_102144.jpg
    194,6 KB · Weergaven: 23
Hoi! Hierbij even een korte post om iedereen hier te bedanken.
Vorige maand heb ik een div 900 uit 1998 met 40k km gekocht voor E800,- om te leren sleutelen (ik rijd ~20.000km per jaar op een sv650 gen2).

De gesprekken/tips/discussies hier helpen me enorm met het sleutelen en houden met enthousiast.

De diversion 900 heeft me ook enorm positief verrast en ik kan niet wachten tot ik m volledig opgeknapt heb :) de filters zijn in ieder geval vervangen, kleppen gecontroleerd, en nu de rest nog vervangen/opkuisen.


Wens me succes!
Btw enige ervaring is een sleutelcursus van Eric van Lent.
40.000 km? Dan is ie net ingereden! :t
 
De Div heeft vandaag zijn eerste kilometers kunnen maken! *O*
Eigenlijk had dat gisteren al gemoeten maar door gezeur van de buren (ze haten motoren, te luid enz enz.. :')) en een lekkende benzinekraan ging dat feestje niet door. Vanochtend verder in elkaar gezet en natuurlijk scheurde een benzineslang dus een stukje ingekort.
Na de eerste testrit bleef die wat hoog in toeren hangen maar eenmaal goed warm en stationair afstelling loopt die niet als vanouds maar veel beter! Synchroniseren moet nog gebeuren maar daarmee wacht ik tot de buurtjes op vakantie gaan om gezeik te voorkomen. :Z
 
De Div heeft vandaag zijn eerste kilometers kunnen maken! *O*
Eigenlijk had dat gisteren al gemoeten maar door gezeur van de buren (ze haten motoren, te luid enz enz.. :')) en een lekkende benzinekraan ging dat feestje niet door. Vanochtend verder in elkaar gezet en natuurlijk scheurde een benzineslang dus een stukje ingekort.
Na de eerste testrit bleef die wat hoog in toeren hangen maar eenmaal goed warm en stationair afstelling loopt die niet als vanouds maar veel beter! Synchroniseren moet nog gebeuren maar daarmee wacht ik tot de buurtjes op vakantie gaan om gezeik te voorkomen. :Z
Mooi dat hij weer rijdt, maar serieus, je mag toch wel synchroniseren bij je eigen huis?
 
Mooi dat hij weer rijdt, maar serieus, je mag toch wel synchroniseren bij je eigen huis?
Euhm.. tja, normaal gesproken moet dat kunnen. Gisteren liet ik de motor even lopen en af en toe een dotje gas om stationair af te stellen. Het geheel was zonder tank, enkel het slangetje en vlotterbakken gevuld met benzine. Duurde nog geen 2 minuten of de buurman stond al te klagen. Terwijl ik vaak nachten lang met oordoppen slaap omdat de buurtjes tot 02:00 achterthuis zitten met muziek en gelal. Ik heb mijn ongenoegen al geuit in een ander topic, dat terzijde. :+
 
Euhm.. tja, normaal gesproken moet dat kunnen. Gisteren liet ik de motor even lopen en af en toe een dotje gas om stationair af te stellen. Het geheel was zonder tank, enkel het slangetje en vlotterbakken gevuld met benzine. Duurde nog geen 2 minuten of de buurman stond al te klagen. Terwijl ik vaak nachten lang met oordoppen slaap omdat de buurtjes tot 02:00 achterthuis zitten met muziek en gelal. Ik heb mijn ongenoegen al geuit in een ander topic, dat terzijde. :+
Echt joh .. altijd verschrikkelijk alsof jij hun muziek ook mooi moet vinden. Sowieso je stem niveau niet aanpassen s avonds/s nachts....bah misschien zijn jij en ik wel te sociaal;)

Maar als ik jou was zou ik het toch gewoon lekker doen dat synchroniseren eager zij er zijn, zaterdagochtend kan niemand er iets van zeggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan