Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Goedemiddag, Diversion 900 uit 1999. Rij dagelijks 100 KM. Afgelopen vrijdag de wijk uit en plotseling geen vermogen en uitvallen. duwen naar huis, (pff) en 24 uur laten staan. Volgende ochtend, starten met choke en blokje om en direct na 200/300 meter zelfde euvel. ANWB er bij en die houdt het op benzinepomp, doorgemeten en geen signaal en/of geluid. Iemand zelfde ervaring? en 2e vraag. iemand nog benzinepomp in de voorraad?
Hoor of lees wel, Gr, Kees
 
Goedemiddag, Diversion 900 uit 1999. Rij dagelijks 100 KM. Afgelopen vrijdag de wijk uit en plotseling geen vermogen en uitvallen. duwen naar huis, (pff) en 24 uur laten staan. Volgende ochtend, starten met choke en blokje om en direct na 200/300 meter zelfde euvel. ANWB er bij en die houdt het op benzinepomp, doorgemeten en geen signaal en/of geluid. Iemand zelfde ervaring? en 2e vraag. iemand nog benzinepomp in de voorraad?
Hoor of lees wel, Gr, Kees
Brandstofpomp is vrij universeel, staan er genoeg op marktplaats ik heb er 1 van een R1 op gezet, nee hij gaat er niet harder door, het gaat erom dat je een brandstofpomp neemt met een membraam zodat die stopt als je carbs volzitten.

Hier op het forum staat zelfs een Howto hoe je ik dacht de contactpunten kan vervangen van een brandstofpomp.
 


 


Dank,
Kees
 
Vandaag een ritje naar Doesburg gemaakt. De Div rijd lekker ondanks dat er nog gesynchroniseerd moet worden!
Het verbruik is ook netjes met 1:20,5 :]
Bij terugkomst zag ik wel olie aan de binnenkant van de onderkuip. Het lekt toch iets bij de kleppendeksel en door de rijwind piest die lekker overal tegenaan. En ik dacht nog wel dat die goed zat met monteren, toch maar even opnieuw dan. :z
 
Weet je zeker dat het de kleppen deksel is? Div's gaan vaak lekken bij de aansluitingen van de oliekoelers. Check dat ook effe.
Vaak lastig te zien omdat de wind de olie verspreid.
 
Zeker weten. De pakking heb ik vervangen na het controleren van de kleppen en nu lekt het toch iets. Een oliekoeler heeft mijn '93 4br namelijk niet. Maar het is ook niet veel, maar door die rijwind lijkt het zo erg :9
 
Zeker weten. De pakking heb ik vervangen na het controleren van de kleppen en nu lekt het toch iets. Een oliekoeler heeft mijn '93 4br namelijk niet. Maar het is ook niet veel, maar door die rijwind lijkt het zo erg :9
Die van mij zweet al jaren bij de voetpakking. Af en toe even een spuitje remmen reiniger en het is weer schoon
 
Die van mij zweet al jaren bij de voetpakking. Af en toe even een spuitje remmen reiniger en het is weer schoon
446D0941-33A3-4299-B778-47AD4A631AE5.jpeg

Lekt olie uit die halve maan dingen. Na 2x monteren en nog steeds lekken heb ik het maar volgeblafd met vloeibare pakking. :(
Vind het wel een vaag design. Je drukt het zo in en toen kon ik dus weer opnieuw beginnen. Ik vermoed dat de pasvorm van de imitatie pakking niet zo lekker is als dat van OEM. Dus mocht die hierna nog lekken dan komt er een orginele op.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1791633
Lekt olie uit die halve maan dingen. Na 2x monteren en nog steeds lekken heb ik het maar volgeblafd met vloeibare pakking. :(
Vind het wel een vaag design. Je drukt het zo in en toen kon ik dus weer opnieuw beginnen. Ik vermoed dat de pasvorm van de imitatie pakking niet zo lekker is als dat van OEM. Dus mocht die hierna nog lekken dan komt er een orginele op.
Ik lees altijd dat mensen vloeibare pakking gebruiken, a om te dichten en b om de pakking op z'n plek te houden
 
Ik lees altijd dat mensen vloeibare pakking gebruiken, a om te dichten en b om de pakking op z'n plek te houden
Klopt, hier ook gedaan. Maar die halve maantjes niet genoeg meegepakt denk ik. Spul staat nu uit te harden, morgen maar eens testen. Rest van de week is toch niet te harden op de motor qua hitte :+
 
Klopt, hier ook gedaan. Maar die halve maantjes niet genoeg meegepakt denk ik. Spul staat nu uit te harden, morgen maar eens testen. Rest van de week is toch niet te harden op de motor qua hitte :+
Ja dat was mijn gedachte ook, lekker sleutelen. Dus vandaag achterrem onder handen genomen, nieuwe blokken en remvloeistof.

Super fijn die speedbleeders.
 
Laatst bewerkt:
Het is te warm ervoor maar toch even testen of die nog olie pist. Nog maar 2 kleine plekjes waar die minimaal wil lekken dus het valt mee.
Onderweg nog geprobeerd een CBR900RR bij te houden maar dat ging niet zo :+ maar dat kwam natuurlijk omdat hij geen pak aan had en dus minder luchtweerstand had.😅
 
ff zomaar een vraagje tussendoor.....
Zijn er XJ600S rijders die het lukt om geluidloos van 1 naar 2 te schakelen, of gaat dat altijd met een luide "KLAK"....
Rest van de versnellingen gaat wel zonder veel geluid, maar van 1 naar 2 alleen als ik h e e l t r a a g schakel, of bij hele lage snelheid, maar dat rijdt eigenlijk niet zo lekker....
Verder geen klachten hoor...het machientje loopt als een tierelier na de carburatiereiniging, en is een heerlijke toermotor, het doel waar deze ook voor is aangeschaft.
Binnenkort f tijdens de winterstop wel ff de voorvorkkeerringen vervangen, want de binnenpoten zijn wat vettig.
 
ff zomaar een vraagje tussendoor.....
Zijn er XJ600S rijders die het lukt om geluidloos van 1 naar 2 te schakelen, of gaat dat altijd met een luide "KLAK"....
Rest van de versnellingen gaat wel zonder veel geluid, maar van 1 naar 2 alleen als ik h e e l t r a a g schakel, of bij hele lage snelheid, maar dat rijdt eigenlijk niet zo lekker....
Verder geen klachten hoor...het machientje loopt als een tierelier na de carburatiereiniging, en is een heerlijke toermotor, het doel waar deze ook voor is aangeschaft.

Nope.... Niet zonder klak tenzij je beroerder door de andere versnellingen wilt gaan.

Bij de xjr1300 van mijn maat idemdito
 
@Mr. R.
Ah...dan ben ik niet de enige. Was gewoon benieuwd of anderen dat ook zo ervaren.
Maar weet je dan ook waarom dat van 1 naar 2 zo is, en niet meer bij de overige versnellingen?
In mijn Avatar staat een Zündapp KS80, waarbij volgens kenners het blok qua versnellingsbak is afgeleid van het Yamaha blok, en die heeft ook die "onhebbelijkheid".....Zou het ontwerp van de bak niet helemaal OK zijn, of ligt het er aan dat alle tandwielen in de bak ALTIJd meedraaien zonder synchromes ringen?
 
@Mr. R.
Ah...dan ben ik niet de enige. Was gewoon benieuwd of anderen dat ook zo ervaren.
Maar weet je dan ook waarom dat van 1 naar 2 zo is, en niet meer bij de overige versnellingen?
In mijn Avatar staat een Zündapp KS80, waarbij volgens kenners het blok qua versnellingsbak is afgeleid van het Yamaha blok, en die heeft ook die "onhebbelijkheid".....Zou het ontwerp van de bak niet helemaal OK zijn, of ligt het er aan dat alle tandwielen in de bak ALTIJd meedraaien zonder synchromes ringen?
Ik denk dat laatste en de vertanding een rol spelen. De eerste tandwielen van versnellingsbak zijn rechter dan de rest

De klunk schijnt overigens bij bmw nog erger te zijn
 
Laatst bewerkt:
Hallo all. Rij Diversion 900 uit 1999. HAd problemen met benzinepomp. Lijkt verholpen,. domweg door vervanging pomp. Wel heeft de motor bij de monteur gestaan. Tank los en iets omhoog om er bij te kunnen. Nu haal ik de motor op en blijkt de toerenteller niet te werken.
Vraag hier: wat zou dit kunnen zijn? Hoe wordt deze eigenlijk gevoed? Is dit een kabel? Of een stekker? En waar bevind deze zich?
Hopelijk kan iemend dit verklaren?
Hoor graag.
Dank
 
Bij mijn weten haalt de toerenteller het signaal van de ontstekingsunit af. Ontstekingsunit stuurt de 2 bobines aan. Die ontstekingsunit zelf zit rechtsachter aan de zijkant subframe. Toerenteller heeft 3 draden, +, - en signaaldraad vanaf deze unit. Waarschijnlijk toch een stekker per ongeluk los getrokken, beschadigd of vergeten goed terug te duwen. Blijkbaar is de fout erin gemaakt tijdens de werkzaamheden?
 
Ik heb een paar maanden geleden een Delkevic uitlaat systeem onder mijn 600 gehangen. Bochten set en demper. Nu is mijn DIV aan verse olie toe en kom ik erachter dat die bochten set de aftap plug blokkeert…

Voor zover ik kan zien heb ik alles gemonteerd zoals het hoort. Heeft iemand ervaring met deze bochten set? Betekent dit dat ik voor iedere olie wissel het uitlaat systeem moet demonteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan