Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Nadat ik vorige week het druklager van mijn Diva heb vervangen ben ik onderweg een boutje verloren. Ik heb hem op onderstaande tekening rood omcirkelt. Het boutje zat al niet heel vast en was ook niet op moment aan te draaien. Ik vermoed dat het schroefdraad in het koppelingsdeksel naar zijn grootje is.
Kan ik hier een willekeurig boutje indraaien?

Bekijk bijlage 1480896
Ik zou niet zomaar een boutje erin draaien, mocht je een deksel willen kopen (voor weinig) dan heb ik er nog wel 1 liggen.

Graag via pb indien interesse
 
Vandaag op het werk op de draaibank het boutje nagemaakt. Met schuifmaat de lengte en diameter aan het einde gemeten. Boutje past redelijk, maar zit nog niet naar wens. Binnenkort een maatje groter van RVS maken. Zou iemand de exacte maten kunnen geven van de lengte van het schroefdraad, de lengte en de diameter van het gladde stukje aan het eind?
 
Vandaag op het werk op de draaibank het boutje nagemaakt. Met schuifmaat de lengte en diameter aan het einde gemeten. Boutje past redelijk, maar zit nog niet naar wens. Binnenkort een maatje groter van RVS maken. Zou iemand de exacte maten kunnen geven van de lengte van het schroefdraad, de lengte en de diameter van het gladde stukje aan het eind?
Ik heb het zelfde gedaan en gewoon de maten overgenomen van het oude boutje. Dit boutje hoeft ook niet zo vast te zitten, en lam draaien is zo gebeurd. Er zit wel een kopere ring tussen om af te sluiten, ik neem aan dat dat ook zo hoort.
 
Dat is nu juist mijn probleem... Het boutje is er tijdens het rijden uitgevallen en ik kan de maten niet meer overnemen.
 
Hoi!

Mijn (inmiddels 3e) Div900 heeft van de winter veel te lang stil gestaan en wil noet meer starten.

De accu is vol (druppellader) en de startmotor doet zn best.

Ik heb de oude benzine al afgetapt en hem gevuld met verse E5 om het dr wat makkelijker te maken.

Nou zit er volgens mij nog ergens lucht in het systeem.

Als ik probeer te starten komt er bij de invoer naar de carburateurs brandstof uit.
Maar verder reikt mijn kennis (nog) niet.
Kan ik de carburateurs ontluchten oid of wat zou de volgende stap zijn om te checken of alles doet wat t moet doen?

Alvast bedankt voor t meedenken!
 
Hoi!

Mijn (inmiddels 3e) Div900 heeft van de winter veel te lang stil gestaan en wil noet meer starten.

De accu is vol (druppellader) en de startmotor doet zn best.

Ik heb de oude benzine al afgetapt en hem gevuld met verse E5 om het dr wat makkelijker te maken.

Nou zit er volgens mij nog ergens lucht in het systeem.

Als ik probeer te starten komt er bij de invoer naar de carburateurs brandstof uit.
Maar verder reikt mijn kennis (nog) niet.
Kan ik de carburateurs ontluchten oid of wat zou de volgende stap zijn om te checken of alles doet wat t moet doen?

Alvast bedankt voor t meedenken!
heb je ook de vlotterbakken afgetapt,zo niet doe dat dan alsnog,helpt dat niet dan zal je de carburateurs moeten (laten)
reinigen.
 
heb je ook de vlotterbakken afgetapt,zo niet doe dat dan alsnog,helpt dat niet dan zal je de carburateurs moeten (laten)
reinigen.
Bedankt voor de tip.
Waar kan ik de vlotterbakken aftappen?

Edit, deze zitten blijkbaar boven op de carbs, ik kan echter zo 123 geen omschrijving vinden hoe ik die los kan maken.
 
Bedankt voor de tip.
Waar kan ik de vlotterbakken aftappen?
Als het goed is zitten daar aftapschroeven voor onderaan de vlotterbakken.
Nr 38 op de tekening,
yamaha-xj900s-1995-4km1-germany-254km-332g2-carburetor_big3IMG01008075_8ed3.gif
 
hij loopt *O*
Vlotterkamers afgetapt en hij wilde nog niet lopen. Buurman verderop is automonteur en die adviseerde me remmenreiniger in de luchtinlaat te spuiten.
zometeen maar even brandstofadditief halen om een keer aan mn peut toe te voegen en het systeem schoon te spoelen.

En vooral: mn schatje niet meer zo lang stil laten staan....
 
Goedemorgen, bij zo'n vierduizend toeren trillen de buitenspiegels van mijn Div 600s als een malle. Nu las ik op het forum dat ik een veel voorkomend probleem is. Heeft het zin om te proberen om nieuwe spiegels erop te zetten, of denken jullie dat ik dan weer het zelfde probleem krijg?
 
Goedemorgen, bij zo'n vierduizend toeren trillen de buitenspiegels van mijn Div 600s als een malle. Nu las ik op het forum dat ik een veel voorkomend probleem is. Heeft het zin om te proberen om nieuwe spiegels erop te zetten, of denken jullie dat ik dan weer het zelfde probleem krijg?

Dat ligt aan je motorblok, niet aan je spiegels. Je zou kunnen proberen om dmv andere tandwielen het toerental bij de snelheid waar je er het meeste last van hebt te verhogen of verlagen, maar het heeft altijd gevolgen. Of hij zuipt meer door hogere toerental of hij trekt niet meer.
 
Goedemorgen, bij zo'n vierduizend toeren trillen de buitenspiegels van mijn Div 600s als een malle. Nu las ik op het forum dat ik een veel voorkomend probleem is. Heeft het zin om te proberen om nieuwe spiegels erop te zetten, of denken jullie dat ik dan weer het zelfde probleem krijg?

Dit is een kwaaltje, zorgen dat je harder rijdt?? Andere spiegels maken wel iets uit is mijn ervaring, met mijn vorige spiegels zag ik boven de 100 niks meer....ja allemaal strepen;)
 
Is er hier iemand die nog een achter-remklauw voor de div 600 ('95) heeft liggen, die ik over kan nemen?

Onderstaand een foto van de overleden klauw. Ook meteen een vraagje, hoewel die nu wat minder relevant is geworden: in mijn wphb staat één cilinder voor de remklauw, terwijl mijn huidige er toch echt twee heeft... Iemand een idee hoe dit zit?

1586788898636.png
 
Iedere remklauw heeft minimaal 1 cilinder,wat mankeert er aan deze klauw?,het moet wel heel erg zijn wil een remklauw niet te reviseren zijn.
 
Ik heb er volgens mij nog wel een liggen van een Div 900, maar ik heb geen idee of deze uitwisselbaar zijn. Gezien de rest van de onderdelen verwacht ik eerlijk gezegd van niet.
 
Goedemorgen, bij zo'n vierduizend toeren trillen de buitenspiegels van mijn Div 600s als een malle. Nu las ik op het forum dat ik een veel voorkomend probleem is. Heeft het zin om te proberen om nieuwe spiegels erop te zetten, of denken jullie dat ik dan weer het zelfde probleem krijg?
Je kan proberen er trillingsdempers tussen te zetten,ff door scrollen bij artikelvariant voor Yamaha exemplaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan