Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Een div900 is niet altijd een zuinige motor, maar 1:15 is toch niet bepaald gemiddeld. 1:18-1:19 is meer voorkomend als gemiddeld, erg rustige toerrijders halen regelmatig 1:21 of beter.

1:21 gemiddeld lijkt me persoonlijk wel heel sterk. Ik rij inmiddels geen Div meer, maar ik heb er bijna 10 jaar lang woon-werk mee gereden. Traject van 75km, waarvan 70 snelweg. Het hele stuk is max 100, ik ben een rustige rijder dus ik reed altijd met het verkeer mee zo 100/110. Verder dan 1:16/1:17 ben ik echt nooit gekomen.
 
1:21 gemiddeld lijkt me persoonlijk wel heel sterk. Ik rij inmiddels geen Div meer, maar ik heb er bijna 10 jaar lang woon-werk mee gereden. Traject van 75km, waarvan 70 snelweg. Het hele stuk is max 100, ik ben een rustige rijder dus ik reed altijd met het verkeer mee zo 100/110. Verder dan 1:16/1:17 ben ik echt nooit gekomen.
Sorry, niet helemaal duidelijk, ik bedoelde ook geen 1:21 gemiddeld, maar regelmatig ritten van 1:21. Kwam bij mij ook zelden voor hoor. Rustige ritten 1:19, gemiddeld 1:17. Ik had wel het idee dat ik de 1e jaren zuiniger reed als 50k later.
 
Sorry, niet helemaal duidelijk, ik bedoelde ook geen 1:21 gemiddeld, maar regelmatig ritten van 1:21. Kwam bij mij ook zelden voor hoor. Rustige ritten 1:19, gemiddeld 1:17. Ik had wel het idee dat ik de 1e jaren zuiniger reed als 50k later.


Dat zal bij mij misschien ook wel eens gelukt zijn, maar ik hield het ook nooit echt heel nauwkeurig bij. Als de tank leeg was moest hij toch weer vol ;) Meestal ging er zo'n 19 liter in op 300km, dat is rond de 1:16. Heel veel zuiniger als dat ik al reed was mij toch niet gelukt, niet als het ook nog werkbaar moet blijven.
 
Ik heb wel eens 1 op 10 gered. Binnen een uur na het voltanken ging het reservelampje al weer aan. (Met volle koffers en passagier, en een hele hoge gemiddelde snelheid. :-)
 
Wat voor banden hebben jullie onder je Diversion liggen? Ik heb woensdag de 600 opgehaald en is toe aan vers rubber.
nu even kijken wat ik er omheen wil..
 
Dag allemaal. Een trotse eigenaar van een xj600s meldt zich!

De koppeling van mijn diversion grijpt pas op het allerlaatste moment aan. De kabel is al goed afgesteld, maar hij grijpt pas écht op het laatste moment aan, alsof hij bijna door de veer heen is. Zou dit enigszins verholpen kunnen zijn met het verversen van de olie? Ik heb 'm net, dus het zou kunnen dat er verkeerde olie in gegooid is.

Ook werken de dashboard lampjes niet. Ik wil deze vervangen, maar ik heb begrepen dat ik vast nieuwe wellnuts kan kopen. Zijn dit gewone m5 wellnuts zoals deze? 10 Pack of m5 Rubber Well Nuts Wellnuts for Yamaha Fairing & Screen 90179-05523 | eBay
 
De koppeling van mijn diversion grijpt pas op het allerlaatste moment aan. De kabel is al goed afgesteld, maar hij grijpt pas écht op het laatste moment aan, alsof hij bijna door de veer heen is. Zou dit enigszins verholpen kunnen zijn met het verversen van de olie? Ik heb 'm net, dus het zou kunnen dat er verkeerde olie in gegooid is.

Mijn koppeling grijpt ook pas laat aan. Al van alles aan geprobeerd. Druklager is vervangen, nieuwe stevigere veren erin gezet, platen van de koppeling opgemeten (allemaal ruim binnen de marges) maar aangrijpingspunt blijft laat. Ben er inmiddels aan gewend.
 
Mijn koppeling grijpt ook pas laat aan. Al van alles aan geprobeerd. Druklager is vervangen, nieuwe stevigere veren erin gezet, platen van de koppeling opgemeten (allemaal ruim binnen de marges) maar aangrijpingspunt blijft laat. Ben er inmiddels aan gewend.
Is het bij jou ook zo dat als je optrekt, en je met een vinger enigszins druk zet op de koppelingshendel hij doorslipt?
 
Weet iemand of de lagerset voor het balhoofd SSH-901 ook op een XJ600s Diversion past uit '99? Voor zover ik kan vinden moet dat passen...

Heb deze nog liggen voor mijn VX800, maar die wordt verkocht en dacht die erbij mee te geven, maar als hij op m'n Diversion past houd ik hem zelf mooi.
 
@Yessie Moet hem wel iets inknijpen om met een slippende koppeling te rijden. Maar ik hoef hem zeker niet helemaal tot het handvat in te knijpen om volledig te ontkoppelen.
 
Heya Iedereen,

De onderdelen voor mijn voorvork zijn gister binnen gekomen en ik en vol enthousiasme aan de slag gegaan alles mooi schoongepoetst en opnieuw in elkaar gezet echter kreeg ik de cap bolt er niet op omdat mijn spacer te groot en te lang is (ze zijn zoals wel meer aan mijn motor niet origineel blijkt). Mijn monteur kon ze ook niet bestellen. Dus ik vroeg mij af of iemand zijn vorken ook uit elkaar heeft liggen en mij de afmetingen van het buisje door zouden kunnen sturen of als iemand dat toevallig opgeschreven heeft toen ie aan zijn motor aan het sleutelen is dat natuurlijk ook prachtig.

Als ik de maten heb kan ik namelijk zelf ze maar gaan maken met mijn haakseslijper en werkbank.

(hier nog een paar plaatjes van het voorwerp waar ik opzoek ben naar de orginele yamaha maten)
WhatsApp Image 2020-06-12 at 18.26.32.jpegWhatsApp Image 2020-06-12 at 18.26.43.jpeg

Zoals altijd ontzettend bedankt voor jullie hulp en input
Cheers
 
Heya Iedereen,

De onderdelen voor mijn voorvork zijn gister binnen gekomen en ik en vol enthousiasme aan de slag gegaan alles mooi schoongepoetst en opnieuw in elkaar gezet echter kreeg ik de cap bolt er niet op omdat mijn spacer te groot en te lang is (ze zijn zoals wel meer aan mijn motor niet origineel blijkt). Mijn monteur kon ze ook niet bestellen. Dus ik vroeg mij af of iemand zijn vorken ook uit elkaar heeft liggen en mij de afmetingen van het buisje door zouden kunnen sturen of als iemand dat toevallig opgeschreven heeft toen ie aan zijn motor aan het sleutelen is dat natuurlijk ook prachtig.

Als ik de maten heb kan ik namelijk zelf ze maar gaan maken met mijn haakseslijper en werkbank.

(hier nog een paar plaatjes van het voorwerp waar ik opzoek ben naar de orginele yamaha maten)
Bekijk bijlage 1511679Bekijk bijlage 1511680

Zoals altijd ontzettend bedankt voor jullie hulp en input
Cheers

Heb indertijd mijn veren vervangen door progressieve en kwam toen het volgende tegen, omdat ik veren van het oudere Diversion 900 model gekocht had.

De afstandbus is 15 cm lang.
Progressieve veer + afstandbus: 66 cm.
Oude veer + afstandbus: 55 cm.
Dus afstandbus ingekort tot 4 cm
E.e.a. functioneert uitstekend.
 
Dat is fijn om te horen ik dacht er zelf ook aan om ze 4cm lang te maken als ik keek naar de speling die mijn veren hebben
 
Heeft iemand een 600S wph klaar liggen? Zou die person alstublieft kunnen aangeven wat het minimale moment is? Ik heb het wph voor de 900F wel maar de 600S moet ik nog kopen, maar ik moet in de tussentijd weten of mijn nieuwe momentsleutel vanaf 3 Nm of 6 Nm moet zijn. :P De 3 gaat tot 20, de 6 tot 30 en dat is net even een groter bereik. Ik kan mij niet voorstellen dat er iets van 3-5 Nm in staat but better safe than sorry.
 
Terug
Bovenaan Onderaan