Het vastzetten kun je gewoon met je hand doen of officieel met een momentsleutel.
Het oliefilter gewoon handvast draaien. Ik kreeg hem trouwens niet los met grote waterpomptang, kreeg hem alleen kapot... Schroevendraaier er doorheen deed de truc. Wel een smeerboel!Onder het motto: Vast is vast?
Ik ben net naar een onderdelenzaak geweest, hij had niks was op de "pakking" leek, had het ook nog nooit gezien, en vond het niet nodig, dus ik zet hem er zo wel weer op.Momenteel ben ik mijn achterremblokken aan het vervangen. Bij de voorrem kon ik alles qua veertjes gewoon recyclen, bij de achterrem zegt m'n handboek dat ik nieuwe "pad springs" nodig heb, maar ik weet niet zeker wat dat zijn. Achterop 1 van de oude remblokken zit iets wat lijkt op een plakje rubber,, met een rond gat erin gedrukt door de remcilinder...
Edit: De veer zit diep binnenin de remklauw, en lijkt me prima te recyclen. Achterop 1 remblok zit een metalen plaatje (de voorrem had dit aan beide kanten), aan de andere kant zit de "shim" (volgens WPHB) met gat erin, ziet er uit als een soort pakking tegen trillen.
De Openings Post (OP).de OP ?
Wasda?
Haha het gaat goed met ons Speedy! Duidelijk twee zielen, één gedachte...
als we genoeg geld hebben (kan dus nog wel even duren@Faithy
Net even je motorstek gekeken, wanneer ga je op wereldreis, en waarheen allemaal?(als ik mag vragen)
Met twee versnellingen ineens terugschakelen hebben veel motoren problemen.Ik ben even een weekendje weg geweest in Zuid Limburg met de Div, maar het vervelende is dat tijdens een tourtje mn motor slecht begon terug te schakelen (als in: regelmatig niet). Vooral als ik twee versnellingen terug wilde voelde het alsof je op een stuk rubber duwde.
Zou kunnen.Even de koppeling lossen en daarna nog een keer proberen werkte redelijk. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik zag ook dat mn oliepeil aan de lage kant was. Is het mogelijk dat mn versnellingen daarom wat moeilijk doen?
Als je niet weet welke olie er in zit, raad ik een olie- en filter-wisseling aan, om precies te zijn 10W40 volgens de volgende specificaties:Ik heb geen idee wat voor olie erin zit nu, kan het kwaad om het gewoon bij te vullen met 10W40 of raden jullie een totale oliewissel aan? (inmiddels 3000 km zelf mee gereden)
WPHB zegt (Div 600): remschijf voor moet minimaal 5.5 mm dik zijn.
Als ik hem opmeet, kom ik op 5.4 ... En als ik het opstaande buitenrandje meet 6.0. Betekent dit daadwerkelijk dat een nieuwe remschijf 6.0 mm dik is, en bij 5.5 mm al vervangen moet worden? Of is iets meer marge dan het WPHB zegt ook goed te doen? M'n schijf is perfect rond namelijk, zou zonde zijn als ik van een nieuwe slechts een halve mm mag verslijten!
Achter is 3.5 het minimum, en daar heb ik nog wel even...
Maar wat is dan de dikte van een nieuwe schijf?5.4 is te dun dus vervangen! maar in zon vaart zal het niet gaan, ik zou wel eens beginnen met het denken aan een nieuwe schijf is toch veiligheid.