Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik van 0600 / 1000 uur werken, dus no problemo pour moi. Mijn garage is die dag vanaf 0800 ouvrir, dus ik hoor graag uw wensen!
 
Ik denk niet dat ik daar al zoooo vroeg ga zijn :Z

Hier voor de knutselaars en Yamaha rally fanaten: Motor Sports World: Rally | Paper Crafts(Origami) - Entertainment | YAMAHA MOTOR CO., LTD.
Helemaal van papier. Echt iets om te doen in het weer van deze dagen, lekker warm bij de kachel :9

photo_013.jpg


photo_027.jpg


photo_001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eh bien, Madame Klickstart, Jean, Mr. Ookski (Fransen kunnen de h niet uitspreken), als de garage is ouvrir vanaf 8 uur, dan wij kaan werken daar zaterdak vanaf 10 uur of een beetje plus tard.
Ik heb komende week dienst van 0800 tot 1600, dat betekent dat ik vrijdag op tijd klaar ben en dus zaterdag vroeg kan opstaan.
(Deze week werk ik van 1500 tot 2300, dan is het meestal pas rond 1000 dat ik opsta.)
't Is dat wij van u kaan horen voor zaterdak.
Vriendelijke kroeten,
Doudou
 
leuk speelgoed!

Ik heb net een echte XTZ binnen! die gaan we nalopen en kan dan weer in de verkoop!
bouwjaar 1994 een groene.
ook krijg ik nog een sloop XTZ binnen, met goed blok, dus mocht iemand nog spullen nodig zijn...?

groet,

Pieter
 
Eh bien, Madame Klickstart, Jean, Mr. Ookski (Fransen kunnen de h niet uitspreken), als de garage is ouvrir vanaf 8 uur, dan wij kaan werken daar zaterdak vanaf 10 uur of een beetje plus tard.
Ik heb komende week dienst van 0800 tot 1600, dat betekent dat ik vrijdag op tijd klaar ben en dus zaterdag vroeg kan opstaan.
(Deze week werk ik van 1500 tot 2300, dan is het meestal pas rond 1000 dat ik opsta.)
't Is dat wij van u kaan horen voor zaterdak.
Vriendelijke kroeten,
Doudou
Tres bien, een beetje plus tard dan 10.00hr lijkt mij formidable :)
Als ik 't goed begrijjp hoef ik dus geen sync-setje mee te nemen ?
Ik PB Jean wel voor 't adres
 
Ik denk niet dat ik daar al zoooo vroeg ga zijn :Z

Hier voor de knutselaars en Yamaha rally fanaten: Motor Sports World: Rally | Paper Crafts(Origami) - Entertainment | YAMAHA MOTOR CO., LTD.
Helemaal van papier. Echt iets om te doen in het weer van deze dagen, lekker warm bij de kachel :9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Diegene die dit geplaatst heeft op feestboek is Christof Rath; deze maakt ook hele mooie ombouwen voor de suup, XTZ 600 en bv ook voor de AT. Kijk maar eens op www.660er.de - XTZ 660 Marathon BYRD.
Organiseert ook tours (Fennek-Tours).

@Klickstart: het gele scherm voor de suup is door hem gemaakt.
 
leuk speelgoed!

Ik heb net een echte XTZ binnen! die gaan we nalopen en kan dan weer in de verkoop!
bouwjaar 1994 een groene.
ook krijg ik nog een sloop XTZ binnen, met goed blok, dus mocht iemand nog spullen nodig zijn...?

groet,

Pieter
Hallo Pieter,

Ik ben op zoek naar een nette originele, heb je al foto's?

Gr, Pim
 
gaat iemand van jullie toevallig naar deze warme sjokotoer?

Ik overweeg om te gaan, maar het hangt nog een beetje af van de rest van mijn paasplannen. Zaterdag 4 april vanaf 10 uur in Veldhoven (bij Eindhoven).


Elk jaar aanwezig !
Hoop dat de Suup rijd dan ga ik de offroadroute rijden!
Anders gewoon de Allroad!
De offroadroute is niet het zware werk zeg maar, en voor iedereen toegankelijk!

tot dan???

greets Dallie



leuke dag met gezellige mensen!!!!

er zal ook een toppic op MF verschijnen(waar is wat te doen) !




Warme Sjoko Toer, Sponsorrit voor MS Research
 
Laatst bewerkt:
Hallo luitjes,

Ieder seizoen beginnen we met een sponsorrit om geld in te zamelen voor MS Research. Deze rit heet de Warme Sjoko Toer. Bij voorkeur niet omdat je je bevroren ledematen moet ontdooien met warme chocomelk, maar wel vanwege het warme gevoel dat we het goede doel toedragen.
We hebben weer een paar mooie nieuwe routes uitgewerkt. Je kunt kiezen voor een route die op het asfalt en de straatstenen blijft of voor een route die ook regelmatig de verharde weg verlaat.
De Warme Sjoko Toer 2015 wordt gereden op zaterdag 21 maart. De datum is onder voorbehoud van weersomstandigheden. Hou daarom deze website in de gaten.
We starten van 10.00u tot 11.00u vanaf Motoport Veldhoven, De Run 5202, Veldhoven. Vanaf de grote parkeerplaats bij Motoport kunnen we het vertrek georganiseerd laten verlopen en kan iedereen vooraf een bakkie koffie, warme sjoko of thee drinken. De firma Peijnenburg zorgt daarbij voor een lekker stuk ontbijtkoek.

We hopen op een grote opkomst motorrijders die na een vrijwillige donatie ten behoeve van de stichting MS een mooi stukje willen gaan sturen door het Brabantse landschap.
Inschrijfgeld voor een georganiseerde toertocht bedraag meestal tussen de € 5,-- en € 10,--. Voor deze sponsorrit wordt geen inschrijfgeld gevraagd. We hebben liever dat je wat extra doneert in de collectebus voor MS Research die bij start bij het koffieapparaat aanwezig is.

Om deel te kunnen nemen aan deze toertocht hoef je je niet verplicht in te schrijven. Als je met een groepje met een voorrijder van MotorVision mee wilt rijden, dan is het wel nodig dat je uiterlijk 10 dagen vooraf laat weten dat je met ons mee wilt rijden. Dat kun je doen door een mailtje te sturen naar sjokotoer@motorvision.nl of door een bericht te plaatsen op ons forum. Vermeld in het mailtje je naam, je merk en type motor, je rijstijl en je rijervaring. Dan kunnen wij daar rekening mee houden bij de groepenindeling.
We gaan er van uit dat iedereen zelf de route in de GPS heeft staan en/of heeft uitgeprint.

Het aantal voorrijders is beperkt en we beperken de groepsgrootte tot maximaal 8 motoren. We kunnen daarom niet garanderen dat we iedereen in kunnen delen bij een groep met MotorVision voorrijder. We gaan er van uit dat je dan de route op eigen gelegenheid of met je eigen groepje kunt rijden.

>>>Klik hier voor meer info
Door mee te rijden ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

_________________
my photo's on smugmug | video's on vimeo
 
Elk jaar aanwezig ! Hoop dat de Suup rijdt dan ga ik de offroadroute rijden !
Anders gewoon de Allroad ! De offroadroute is niet het zware werk zeg maar, en voor iedereen toegankelijk !

tot dan ???

greets Dallie

Warme Sjoko Toer, Sponsorrit voor MS Research
Voor mij bijna thuiswedstrijd, dus indien een beetje aardig weer, wel interesse (offroad dan)
Alleen wordt er in de link melding gemaakt van de tour in 2014, hoe zit 't met de 2015 editie ?

gr Menno
 
Laatst bewerkt:
dat is gek ja

Ik ga het in ieder geval in de gaten houden, ik heb een vriend met interesse om mee te gaan (wel met wegmotor helaas, al krijg ik hem misschien nog wel zo gek om met zijn brik de onverharde route te doen).

edit: nu staat er toch 2015, zaterdag 21 maart. Ik ga ervan uit dat dit de juiste datum is. Ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het geen favoriet onderwerp onder ons gedreven motor enthousiasten...
Maar Pfffff
Echt ternauwernood aan het ziekenhuis ontsnapt,zo'n twee uurtjes geleden, nog geen halve kilometer van huis, een dun laagje vocht was uit zee komen drijven, en maakte het wegdek spekglad, dus bij het inremmen voor de rotonde (zoeentje met een stoeprand van 30-40) cm hoogte schoof eerst m'n voorkant weg, en daarna de achterkant, gelukkig de boel overeind weten te houden, maar remmen was er niet meer bij, dus maar instinctief rechtdoor over de rotonde heen...
Moet er niet aan denken als ik onderuit was gegaan, had ik m'n al verbrijzelde knie, of m'n andere voor de tweede keer verbrijzeld, of op een wegmotor, die had die rotonde niet overleefd, toevallig had ik voor het eerst sinds tijden, eens niet m'n motorkleding aan, gewoon in spijkerbroek, had bijna een kopie kunnen zijn van een eerder zware crash in '98 destijds op ktm tot 2008 niet motor kunnen rijden, tot ik m'n huidige Suup kocht, en een hele tijd in een rolstoel.

Het gebeurd toch maar weer als je het totaal niet verwacht
Hoe ervaren ook.maar mag ik een ieder toch maar weer op het hart drukken zoals we ook allen weten
Weest voorzichtig, het is zo'n kutgevoel als je op 't wegdek ligt te verrekken
 
Ai dat is akelig ja. Blij dat het goed af is gelopen :)

Dit klinkt als een veel te herkenbare situatie voor mij. Op een rotonde in Scheveningen een dik jaar geleden met mijn vorige motor (xs400 seca) op slechte banden (contigo). Het was warm voor mid december (graad of 10) maar er was toch gestrooid. Dit was opgelost in een klein beetje regen, waardoor het wegdek nét nat was en het zout was eigenlijk maar net opgelost. Ik ben toen op de rotonde wel onderuit gegaan helaas, maar gelukkig alle kleding aan en niets aan de hand behalve een barst in mijn koplamp.

Ik kon toen bijna niet opstaan omdat het wegdek zo glad was, net ijs ofzo. Echt bizar hoe zout dat zo kan doen..
 
Voor mij bijna thuiswedstrijd, dus indien een beetje aardig weer, wel interesse (offroad dan)
Alleen wordt er in de link melding gemaakt van de tour in 2014, hoe zit 't met de 2015 editie ?

gr Menno

Lijkt me geweldig om de 21e de off-road rit te doen! En nog voor een goed doel ook. Heb daarvoor wel een liaison van 2x 150km voor over. Zou leuk zijn als we die dag met een groep van suupjes kunnen rijden. Ik heb de noppen van vorig jaar er nog om liggen. Hopelijk is een weer dan geen belemmering.

Bauke
 
Goedemiddag Heren/Dames,

Een aantal weken geleden heb ik met een vriend een (niet lopende) Suup op de kop getikt. Inmiddels hebben we de motor op een aantal punten aangepakt, maar we krijgen de motor niet gestart. Ik zal proberen de situatie te schetsen.

- Yamaha XTZ 750 Super Tenere.
- Niet lopend gekocht.
- Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan.
- Wel vonk en benzine.
- Zit een nieuwe accu in.

Ik ben zelf niet echt technisch onderlegd, die vriend doet al het werk, dus vergeef me als ik iets zeg wat niet klopt, haha!

Hoop dat iemand van hier ons een beetje op weg kan helpen.

Saalmoto
 
Mogelijkheden:

klepspeling te klein, of kleptiming fout dus compressie meten, moet rond de 8 - 8,5 zijn.
zet er eens nieuwe bougies in, luchtfilter er af en wat remreiniger in de inlaat spuiten, dan moet hij beginnen te lopen.
bougiedoppen van de kabels draaien, ong 10mm van de kabels afknippen en de bougiedoppen weer monteren.

zo eerst eens proberen!

succes!

Pieter
 
carbs synchroniseren,of nieuwe bougiedoppen misschien gescheurd spanning lekt weg;chokeplunjer blijft hangen,te weinig spanning in de accu
 
zet er eens nieuwe bougies in
Dat is ook een goede. Ik heb eens een FZ 750 blok (ook zo'n 5klepper :) ) die lang had stil gestaan proberen te starten. Had ie geen zin in. Vier nieuwe vonkenmakers erin (twee in jullie geval) en hij liep als een zonnetje.
 
een dun laagje vocht was uit zee komen drijven, en maakte het wegdek spekglad, dus bij het inremmen voor de rotonde (zoeentje met een stoeprand van 30-40) cm hoogte schoof eerst m'n voorkant weg, en daarna de achterkant, gelukkig de boel overeind weten te houden, maar remmen was er niet meer bij, dus maar instinctief rechtdoor over de rotonde heen...
Goed gereageerd en daardoor niet onderuit ! Dat engeltje op je schouder verdient een borrel.. neem er zelf ook eentje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan