Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12


Heeft iemand ervaringen met deze site en producten? Een nieuw sticker setje staat ook op mijne verlanglijstje....

Ben trouwens verder gegaan met experimenteren en heb een eigen Koplamp gemaakt voor me Tenere, produceert nu ongeveer 6800 Lumen ten opzichten van de 3300 origineel. En dat met 80 watt ipv van 120... Foto's en verder uitleg zal volgen
 
Huiswerk gedaan en probleem gevonden: speling op achtervork.
Nu kijken of ik (of dat ik moet laten doen) dit probleem op kan lossen
achterwiellagers? tandwielnaaf lager? remklauw niet goed vastgezet? speling op achtervork? achterschokbreker? versleten ketting? ketting droog? tandwielen versleten?

huiswerk voor je!
 
Hier hetzelfde euvel? Achtervork eruit gehaald, was in z'n soort nog lastig, slang olietank en rempomp lijken in de weg te zitten en aan de onderzijde loopt een olieleiding? Bij mij blijkt er vooral speling te zitten op het onderste lager van de veer. Volgens onderdelensites een lager van € 68!!!!! Heeft iemand daar een goedkopere oplossing voor?
 
Hier hetzelfde euvel? Achtervork eruit gehaald, was in z'n soort nog lastig, slang olietank en rempomp lijken in de weg te zitten en aan de onderzijde loopt een olieleiding? Bij mij blijkt er vooral speling te zitten op het onderste lager van de veer. Volgens onderdelensites een lager van € 68!!!!! Heeft iemand daar een goedkopere oplossing voor?
Ja, gangbaar maken, goed invetten en terugplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
We stonden met deze topic alweer op op pagina 2...

Op basis van de berichten ook mijn achterbrug nagelopen. En dit weekend ook speling geconstateerd in het onderste lager van de achterveer. Kunnen we niet ergens kwantum korting krijgen?
 
@Sonauto: Kwantumkorting zou mooi zijn, maar het lijkt een erg specifiek lager te zijn. Ik was gisteren bij iemand die best wat weet van lagers, alle boeken doorgespit, maar ze zijn of net te smal of net te breed. Dus in de gewone handel lijkt het lager niet verkrijgbaar te zijn. Ik en m'n maatje hebben we sowieso 2 nodig, maar zelfs met die van jou erbij zal de korting niet skyhigh zijn ;-) Dus.....laagste prijs is vooralsnog 58 euri, zucht. Waren jouw naaldlagers nog wel goed, en de asjes die door de lagers lopen? Asje van m'n maatje was helemaal ingeslagen aan 1 kant.
 
Ik moet het link-systeem nog demonteren. Wellicht dat er meer versleten is dan alleen het lager. Hopelijk blijft het bij 58 euro, maar dat zal wel niet...
 
die van mij piepte laatst ook een keertje. Zou goed zijn om te controleren, heb 'm op mijn 'shortlist' gezet.

Het is hier inderdaad wat stil, maar ik maak sinds kort meer kilometers dan ooit tevoren. Den Haag - Amsterdam elke dag tikt aardig aan. Niet zo spannende kilometers helaas

Ben wel blij dat ik niet een brede toermotor heb met grote kuip en koffers. Die zijn tergend langzaam in het file filteren
 
@Willemvu: die shortlist van ons is inmiddels aardig lang geworden! Maar dat wisten we toen we ze kochten als projectfietsen: rijden is leuk maar 's winters is sleutelen ook een mooie bezigheid ;-)
 
Hellup!
Ik wilde dit weekend mijn suup afmaken, maar nu heb ik letterlijk EEN KLEPSHIM nodig om de kleppen goed te zetten |(
Is er iemand in de buurt van rotterdam die een 160 shim voor me heeft???
Of weet iemand een bedrijfje die de shims zou kunnen verkopen?

Want als ik het op internet moet bestellen is het er pas maandag ;(
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen dealer... maar zal de de motoport rotterdam eerst proberen
heb ook cama motorparts uit maassluis een mailtje gestuurd
is er iemand in rotterdam met een XTZ of TDM?
 
Ik geloof dat er maar 2 soorten shims zijn voor alle motorfietsen, ongeacht het motorfietsmerk. Het verschil zit hem in de diameter. Elke willekeurige motorzaak moet ze kunnen leveren. Plaats ook fff een bericht op het algemene forum, misschien dat daar iemand je snel kan helpen.
 
Pieter van HPS motoren heeft me weer es uit de brand geholpen. hopelijk komt ie morgen binnen!
thanks nog!
 
Qua onderste lager van de achtershock: redelijk passend en kwalitatief beter lager gevonden, moet het wel een klein beetje pas maken. Time will tell of het de ontberingen zal doorstaan :P
 
Hallo mede-liefhebbers, omdat ik ze niet allemaal kan houden heb ik besloten mijn XT750 op te ruimen. Wellicht een geïnteresseerde hier?

De motor staat er netjes bij en heeft een zeldzame kleur, kijk op MP voor de foto's en beschrijving.

Vragen mag ook via pb, maar liever bellen - is een stuk makkelijker.
Link: klik hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan