Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Sorry, ik haal nu 2 reacties door elkaar, de uitlaat vroeg Willemvu naar.

Dus bovenstaande reactie over de uitlaat, slaat op jouw vraag Willem.
(Doet er natuurlijk niet aan af dat het voor Bowler ook geld) ;)

Duidelijk verhaal Luna! Ik ben nog steeds erg geïnteresseerd in de uitlaat, middenbok, zadel, achterveer, ruitje, en jiffy. Ik heb momenteel ook niet de ruimte om nog een hele super in huis te halen, maar ik kan wel eventueel delen komen ophalen op korte termijn. Laat maar weten wat je doet. Een liefhebber voor de hele motor met plannen om 'm op te knappen heeft natuurlijk de voorkeur. Het voortbestaan van dit type motor is ook wat waard.
 
wie wil een setje dogbones?
ophalen in rotterdam, neem 2 sixpacks jupiler mee en ze zijn van jou, ben te lui om naar het postkantoor te gaan
50 mm verhoging van de achterkant
ik doe er niks mee, heb een verstelbare veer gekocht
 
Hij Staat in Berkel en Rodenrijs, ik hoor het wel wanneer je zou willen komen proefrijden.

Even nog een toelichting op de uitlaat, de demper lijn staat bij anders dan origineel (stijler) dit omdat mijn achterkant "minimalistischer" is dan normaal. hierdoor ontstond er een opening tussen het rekje en de demper wat ik niet mooi vond. Om deze lijn te krijgen heb ik de bocht doorgehaald van het laatste stuk van de uitlaat vlak voor de demper. Als je deze uitlaat zo één op één op een standaard XTZ wilt zetten weet ik dus niet of dat nog zo gaat passen. Daarbij heeft de demper wel zijn beste leven gehad. De bochten zijn RVS dus deze hoef je, je geen zorgen om te maken.

Ik denk dat hem aanschaffen voor 500,- en opsplitsen een goede investering is, gezien de reacties die er nu al komen (en zijn gekomen een korte tijd geleden) Het ontbreekt mij aan tijd en ruimte, anders had ik dit zeker wel gedaan. Als je maat een TRX blok wilt (voor de zekerheid: waar hij dus nog wel wat werk aan zal hebben om het olieverbruik goed te krijgen) dan denk ik een goede deal.

Voor mij fijn als ie snel weg is, zijn plekje is nu al ingepikt door de Guzzi 1200 :)

Als het goed is neemt die vriend van me contact met je op :)
 
Sinds kort heb ik een XTZ 750.
Nu zit er een rammel in. De motor draait als een zonnetje, schakelt en koppelt goed. De motor heeft nieuwe olie en bougies. Filters zijn schoon. Remmen schoongemaakt, nieuwe blokken en olie en werken goed. Balhoofd zit geen ruimte in en draait soepel.
Op het moment dat ik de voorrem intrek, op klinkerwegen en vluchtheuvel neem is de rammel hoorbaar. Ik heb geremd met de motor in de versnelling, koppeling in, in z'n vrij en met de motor uit; de rammel blijft dan. Als ik alleen rem met de achterrem is het goed.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn?
 
Sinds kort heb ik een XTZ 750.
Nu zit er een rammel in. De motor draait als een zonnetje, schakelt en koppelt goed. De motor heeft nieuwe olie en bougies. Filters zijn schoon. Remmen schoongemaakt, nieuwe blokken en olie en werken goed. Balhoofd zit geen ruimte in en draait soepel.
Op het moment dat ik de voorrem intrek, op klinkerwegen en vluchtheuvel neem is de rammel hoorbaar. Ik heb geremd met de motor in de versnelling, koppeling in, in z'n vrij en met de motor uit; de rammel blijft dan. Als ik alleen rem met de achterrem is het goed.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn?


achterwiellagers? tandwielnaaf lager? remklauw niet goed vastgezet? speling op achtervork? achterschokbreker? versleten ketting? ketting droog? tandwielen versleten?

huiswerk voor je!
 
Bij het reviseren van mijn 3Ld koppeling kwam ik erachter dat mijn korf gescheurd is. Heeft iemand nog een oude korf (met speling) liggen?

Als het goed is komt het maatje van Bowler vandaag mijn Super Tenere ophalen.

Hier zit nog een blok bij met een goede koppelingskorf (het gereviseerde type) wel controleren want na het gereviseerde type is er weer voldoende mee gereden maar mogelijk is dat wat voor je, hebben hun gelijk een stukje van hun investering terug

Als het goed is heeft de TRX niet deze problemen.

Bowler, ik geef de opening, handel jij het verder af? ;)
 
Rookworst in Motril, dat is pas SUPER!!

DSCN0315_zpszgdwbeff.jpg


Thanks mannen

En de groeten van,
Jan Wandelaar.
 
WillemVU, de XTZ is verkocht aan een maatje van Bowler.

Nou heeft hij wel drastische plannen met de motor, dus mogelijk kan je jouw verlangenlijstje nog doorsturen naar hem.

Ondanks dat ik geen XTZ meer heb, zal ik toch nog wel regelmatig meekijken op dit deel van het forum.

Salut :W (niet sarcastisch bedoeld)
 
Als het goed is komt het maatje van Bowler vandaag mijn Super Tenere ophalen.

Hier zit nog een blok bij met een goede koppelingskorf (het gereviseerde type) wel controleren want na het gereviseerde type is er weer voldoende mee gereden maar mogelijk is dat wat voor je, hebben hun gelijk een stukje van hun investering terug

Als het goed is heeft de TRX niet deze problemen.

Bowler, ik geef de opening, handel jij het verder af? ;)

Ik geef t door :)
 
Dank voor de reacties en het welkom ;)

Heb Pieter een mailtje gestuurd voor de korf, mocht het niet lukken laat ik het weten Bowler!

Zal binnenkort ook even een foto + voorstel posten (als de suup weer in mekaar zit)
 
Dag Super Tenere volk!
Ik zoek een nieuwe motor, en na lang van alles bekeken te hebben viel mijn oog opeens op de XTZ 750. Wat een bak! Retro, dik, gewoon helemaal wijs.
Er staan er alleen weinig te koop helaas, en ik vroeg me af of iemand een schatting kan geven van de kosten als je zo'n fiets laat omspuiten. Ik vind hem namelijk pas echt tot zijn recht komen in een goed retro kleurenschema, maar als ik moet wachten op de juiste fiets in de juiste kleuren op marktplaats dan kan het misschien nog wel even duren.
Ik vind deze 2 bijvoorbeeld helemaal goed:
11613780_d.jpg

Yamaha%20XTZ750%2089%20%203.jpg


Bedankt!!
 
Beste St liefhebbers alvorens de Super elders verkocht gaat worden aan jullie de 1ste keus.
Omdat ik het afgelopen jaar hoofdzakelijk met andere motoren heb gereden, zie fotos,
heb ik nu pas beslist om toch de Super te gaan ruimen.
Motor is van 1995 met bijna 53000km en wat opties waaronder Gpr demper- Garmin met touratech houder/Stalen remleidingen/ verhoogde getinte kuipruit reserve spul etc.........
Motor heeft uiteraard wel wat lichte gebruikers sporen maar geen deuken.
Originele handleiding
Olie met filter en rondom remblokken zijn medio Maart 2015 nog Vv,nadien
weinig meer mee gereden.
Banden/ ketting-tandwielen80%
Kortom goed onderhouden motor.
Voor meer fotos en/of inlichtingen, ff berichtje sturen.
Mvg Joris

















 
Laatst bewerkt:
Dag Super Tenere volk!
Ik zoek een nieuwe motor, en na lang van alles bekeken te hebben viel mijn oog opeens op de XTZ 750. Wat een bak! Retro, dik, gewoon helemaal wijs.
Er staan er alleen weinig te koop helaas, en ik vroeg me af of iemand een schatting kan geven van de kosten als je zo'n fiets laat omspuiten. Ik vind hem namelijk pas echt tot zijn recht komen in een goed retro kleurenschema, maar als ik moet wachten op de juiste fiets in de juiste kleuren op marktplaats dan kan het misschien nog wel even duren.
Ik vind deze 2 bijvoorbeeld helemaal goed:
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt!!

Zag er toevallig een paar staan op mobile.de, invoeren schijnt niet meer zo'n probleem te zijn tegenwoordig
 
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op het forum en had een vraag of iemand weet waar ik nog een revisieset voor de koppelings korf kan krijgen voor mijn XTZ 750 uit 91.
 
Terug
Bovenaan Onderaan