Vreemd, ik kreeg geen mail meer van dit topic.Hierbij een hulpverzoek. We zijn een XTZ750 nieuw leven aan het geven, beestje heeft behoorlijk wat achterstallig onderhoud. We lopen aan tegen diverse onderdelen die slecht zijn of ontbreken. Mogelijk heeft 1 van jullie nog iets op de plank liggen. We zoeken:
- gelijksluitende slotenset, dus kroonplaat incl. slot, tankdop en het liefst ook het afdekkapje boven het achterlicht (laatste is geen must want erg lastig te vinden);
- duostep links+rechts, compleet;
- zijkap rechts bij tank, zonder breuken of afgebroken bevestigingspunten;
- kettingkast;
- kapje bij schakelarm;
- 2x kapjes bij voortandwiel (1 is zwart, 1 is kleur rest van de kappen);
- startonderbreker jiffy;
- liefst ook de stuurschakelaars, in goede staat;
- luchtfilters en oliefilter;
- smoke ruitje.
Ik hoop dat we verder kunnen worden geholpen zodat dit stukje nostalgie straks in volle glorie onze -onverharde- wegen mag verrijken!
Voor zover ik weet zorgt de CDI alleen voor de timing van de vonken, niet hoe sterk ze zijn, dit doen je bobine's, bougiedoppen en bougie's. Wellicht heb je ergens een slecht contact?Wat is er mogelijk mis wanneer m'n suup een zwakke vonk geeft op beide bougies?
Bougies al vervangen, elektrode afstand rond de 0.81mm, 'pickup', primaire en secondaire ontstekingsspoelen vallen netjes binnen de opgegeven waarden qua weerstand, evenals de bougie doppen.
Kan het aan de CDI liggen?
Voorspatbord heb ik, is wel gerepareerdjugHeeft iemand hier nog een goede koppelingskorf liggen van een TDM (van de types die geen revisie meer nodig hebben)
Mijn koppeling blijft plakken, dus ik vervangen binnenkort een de korf en de platen, hopelijk is het dan over!
Verder zoek ik ook nog een voorspatbord, kleur maakt niet uit, zolang hij maar heel is (in de mijne zit een scheur).
voorspatbord heb ik voor je, een witte. Heeft wel een reparatie bij een bevestiging maar volgens mij is dat wel goed gedaan.Heeft iemand hier nog een goede koppelingskorf liggen van een TDM (van de types die geen revisie meer nodig hebben)
Mijn koppeling blijft plakken, dus ik vervangen binnenkort een de korf en de platen, hopelijk is het dan over!
Verder zoek ik ook nog een voorspatbord, kleur maakt niet uit, zolang hij maar heel is (in de mijne zit een scheur).
Voorspatbord heb ik, is wel gerepareerdjug
voorspatbord heb ik voor je, een witte. Heeft wel een reparatie bij een bevestiging maar volgens mij is dat wel goed gedaan.
Dat komt goed uit, ik heb vorige week net een koppeling van een 4TX gekochtIk zou voor de 4TX gaan, heb het zelf destijds ook gedaan. 4TX heeft een plaat meer maar past er 1 op 1 in.
Ik zou voor de 4TX gaan, heb het zelf destijds ook gedaan. 4TX heeft een plaat meer maar past er 1 op 1 in.
Bedankt Woonjas ik ga het van de week proberenHet is een beetje behelpen, maar het is mogelijk om de achterbrugbescherner te monteren zonder ketting en achterbrug te demonteren.
Heb je de Haynes manual? Dat staat iets over de positie van de laatste plaat, en ook over de verschillen tussen xtz, tdm en trx 'clutch plate pack guide' en over positie van het nokje en inkeping op het koppelhuis, misschien dat daar de oplossing voor je tussen staat.Ik heb nu de 4TX koppeling gemonteerd, maar m'n koppelingskabel heeft geen vrije slag meer (als ik wil dat de koppeling op het juiste moment aangrijpt).
Waar zou dit aan kunnen liggen?
..
Was een beetje vrutten vooral het achterste boutje maar het zit, bedankt voor de tipHet is een beetje behelpen, maar het is mogelijk om de achterbrugbescherner te monteren zonder ketting en achterbrug te demonteren.
Goedemiddag,
Is er toevallig iemand hier die een Ohlins of Hagon demper heeft liggen voor m'n Suupje? Zou ik best prettig vinden, denk ik.
Even een vraagje, ik heb de carburateurs van mijn Tenere uit elkaar liggen voor grote schoonmaak en gelijk het vervangen van de naalden en nu kwam ik bij het uit elkaar halen wat vreemds tegen met de brandstof leidingen. Voor mijn gevoel zitten ze op een verkeerde manier aangesloten.
Bekijk bijlage 1399077
Ik heb het getracht te tekenen, de brandstofaanvoer vanaf de linkerkant van de tank gaat naar de linker aansluiting op de pomp. De brandstofaanvoer vanaf de rechterkant van de tank gaat via een t-stuk naar de rechter aansluiting op de pomp en de andere kant van het t-stuk gaat naar de carburateurs. De vacuum leiding lijkt mij in orde alleen horen de beide toevoeren vanaf de tank niet op een t-stuk te zitten naar de pomp en vanaf de pomp één leiding naar de carburateurs?
Bekijk bijlage 1399078
De leiding met het filter komt vanaf de linkerkant tank, de bovenste vanaf de onderkant carburateurs en de andere leiding dus vanaf de rechterkant tank en via een t-stuk naar de brandstof toevoer in de carburateurs. Dit lijkt mij een wat vreemde aansluiting.
Hoi Bowler,
Bedankt voor je snelle reactie, straks de boel weer op de goede manier in elkaar zetten.
Zijn er nog er nog meer punten anders als de naalden die vervangen gaan worden om naar te kijken bij de carburateurs?
Er gaan uiteraard nieuwe pakkingen, nieuwe o-ringen en nieuwe vlotternaaldjes in.
Addy