Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Heeft iemand ervaring met de distributieketting van Ali express? En een goed adres voor zuigerveren?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221206_225412_AliExpress.jpg
    Screenshot_20221206_225412_AliExpress.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 8
Geen ervaring met Alie kettingen, zou het zelf niet zo snel doen... Zuigerveren via cms.nl of misschien via HPS in Hoonsterzwaag .
 
Kan ik een 3vd koppelingskorf 1 op 1 uitwisselen met een 3vd korf? En horen de blanco veren hierin los te zitten? Wat zou er veranderen? Goed en/of slecht.
 

Bijlagen

  • 20221211_160834.jpg
    20221211_160834.jpg
    207,7 KB · Weergaven: 11
Voor wat betreft de koppeling is 3LD, 3VD en ook 4TX uitwisselbaar.
Als ik het mij goed herinner zijn voornamelijk de uitvoeringen met zowel dikke als dunne veren wat gevoeliger voor brekende veren, wat dat aangaat ben je met die met veren van gelijke dikte beter af. Ik denk niet dat je er wat werking betreft iets van zal merken.
In de openingspost staat een linkje naar de site van Dutchdude met meer info.
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraag? Ik las in een Engels forum dat de remklauwen van een oude ducati multistrada passen op de 320mm schijf adapters. Iemand ervaring mee?
 
Zomaar even een foto van mijn suup in Spanje.
(foto 27-12-2022)
f6840e88-4896-4e78-97b9-ae894fc176b3.jpg



En vol lof over @sarvin006 die een elektrisch probleem verholpen heeft waar ik niet uit kwam.
Soms liep het motortje niet lekker, alsof hij niet genoeg vonken kreeg of verzoop in zijn brandstofmengsel.
De carb`s had ik al tig maal gereinigd en het probleem leek dan weer even verholpen totdat hij weer begon te pruttelen.
Het kutte was dat wanneer je het contact uit/aan zette of stationair draaide er niets meer aan de hand bleek.
Gelukkig zag sarvin dat de voltmeter ook niets meer aangaf als het euvel optreede.
Na veel zoeken (contactslot spanningsregelaar kabelboom accu etc etc etc) bleek de plusdraad aan de zekering niet meer zo best.
:}:}Alle credits naar @sarvin006 die met engelengeduld het euvel heeft verholpen.:}:}


Kortom, een suup loopt slecht wanneer de accu niet is aangesloten (of slecht is)
Aanduwen zonder accu lukt daarom niet.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met de distributieketting van Ali express? En een goed adres voor zuigerveren?
Mijn blokje is er weer klaar voor. Kleppen ingeslepen en gesteld. Nieuwe zuigerveren van PartsRepublik.nl.
Nieuwe distributieketting van Aliexpress. Deze was sneller in huis dan de veren. past perfect. Spanner zit nu op 8 klikjes ipv 14. Ik ga de slijtage in de gaten houden.
3vd koppelingskorf past ook. En verse koppelingsplaten, oliefilter en bougies om het compleet te maken.
 
Allen. Ik ben nog steeds opzoek naar het dashboard deel, de zwarte rand om de teller voor mijn project. Hij mag gescheurd zijn. Als hij maar compleet is. Heeft iemand er nog 1 liggen? Ook een GIVI kofferrek staat op mijn verlanglijstje. Vind die van heavy duty te lomp en te ver naar achteren geplaatst.
 
Misschien dat Rene ze nog heeft?
Anders Kedo


In de openingspost vind je nog meer tips en tricks.
 
Rene (dutchdude) heb ik gemaild maar die reageert niet, weet ook niet of hij nog actief is of bijv. op wintersport
 
Terug
Bovenaan Onderaan