het grote yz/yzf/wr/wrf topic

@ sircrow: balen. succes met t herstel.
waarom heb je eigenlijk gekozen voor michelin pp ipv goldspeed die goed was? was je niet tevreden over goldspeed?
 
Dank je Remco, de Goldspeed zaten op een setje dat ik eerst had gekocht voor de WRF maar deze bleken niet goed te passen, veel te breed. Wel een goede wegligging blijkbaar die Goldspeeds, want ik reed vandaag niet anders dan anders. Waarom nu de Michelin Pilot Powers, op advies van de dealer en Haan Wheels, ik ga er vanuit dat het goede banden zijn. Lees er veel goede dingen over, maar hoe ze zich verhouden t.o.v. Maxxis Goldspeed weet ik niet, misschien iemand anders die er iets zinnigs over kan zeggen. Volgens mij pasten de Maxxis ook niet op mijn nieuwe velgen.
 
Dank je Remco, de Goldspeed zaten op een setje dat ik eerst had gekocht voor de WRF maar deze bleken niet goed te passen, veel te breed. Wel een goede wegligging blijkbaar die Goldspeeds, want ik reed vandaag niet anders dan anders. Waarom nu de Michelin Pilot Powers, op advies van de dealer en Haan Wheels, ik ga er vanuit dat het goede banden zijn. Lees er veel goede dingen over, maar hoe ze zich verhouden t.o.v. Maxxis Goldspeed weet ik niet, misschien iemand anders die er iets zinnigs over kan zeggen. Volgens mij pasten de Maxxis ook niet op mijn nieuwe velgen.

ik las net het een en ander over je remklauw/schijf..

pas daar mee op want als het aanloopt wordt de schijf zo warm dat hij krom gaat trekken en dat zal zonde zijn!
 
ik las net het een en ander over je remklauw/schijf..

pas daar mee op want als het aanloopt wordt de schijf zo warm dat hij krom gaat trekken en dat zal zonde zijn!

Nou ik heb een paar maanden rond gereden met deze setup maar na de montage van de nieuwe velgen en banden draaide het niet lekker. Na de tips van Look en Martijn loopt ie een stuk beter. Zal volgende keer na een ritje eens voelen hoe heet de schijf is, bedankt Jef.
 
Nou ik heb een paar maanden rond gereden met deze setup maar na de montage van de nieuwe velgen en banden draaide het niet lekker. Na de tips van Look en Martijn loopt ie een stuk beter. Zal volgende keer na een ritje eens voelen hoe heet de schijf is, bedankt Jef.


kijk uit want ik heb mijn vingers wel eens gebrand ;)
 
Hum, vanmiddag met de WR450F onderuit gegaan, door goed oplettende en
reagerende koekblikker, is de schade beperkt gebleven. Kwam op de andere weg
helft terecht. Dacht het is mooi weer laat ik m'n nieuwe banden eens
uitproberen. Nou, ik heb het vermoeden dat ze iets minder goed kleven ;) , ja
of de Michelin PP heeft minder grip dan de Goldspeed, die er eerst onderzaten,
als ze nog niet warm zijn. Het was een bocht die ik (heel) vaak neem, maar
deze keer ging het fout, halverwege de bocht verloren de banden grip en schoof
ik onderuit. Later nog eens goed gaan kijken hoe het nou kon gebeuren, wegdek
was droog en schoon, geen bladderen, niets bijzonders. Ga er maar vanuit dat
de banden niet warm genoeg waren. De meeste schade heeft m'n ego :), ja en ook
heb ik een dikke kloppende knie, maar dat valt allemaal mee. Ik had goed
beschermende leren kleding aan. Daar zit de grootste schade aan, broek, jas,
helm, etcetera heeft flinke schaaf schade opgelopen, dat laat ik maar voor wat
het is, als ik het zo inschat heeft het zo'n € 1350, gekost :( De schade aan
de WR450F valt mee, denk zo'n € 200,- handguards, steps (is flink wat af),
val doppen op de voorvork en swingarm, en de voorremschakelaar. Heb ik die
val doppen toch niet voor niks gekocht :) gelukkig geen schade aan de
uitlaat.

Denk dat de motor het snelst hersteld is, dat is allemaal al weer besteld ;)

@ Look, ziet er goed uit het frame weer, zo te zien netjes in de kleur. Hoe hou je de deksel van de koppeling zo gaaf.

Klote, da's balen man. Gelukkig niet al te veel schade lees ik zo. Dit is nu presies waar ik ook altijd bang voor ben in deze tijd van het jaar. De temperaturen zijn nu zo laag dat je de banden inderdaat echt goed warm moet rijden.
Ik hoop voor je dat je snel weer ter been benten dat je onderdeeltjes weer op de fiets zitten, en dan maar gauw vergeten.

Frame is ginderdaat goed gelukt. ik zit nu te wachten op de grame guards die momenteel bij de poeder coater liggen. Deksel van de koppeling lijkt op de foto inderdaat als nieuw, maar dat is die niet hoor. Ook deze is bij mij behoorlijk gekrast. Wel heb ik hem uitgepoetst zodat de scherpe krassen wegvallen.

succes met het herstel,

gr, Look.
 
Klote, da's balen man. Gelukkig niet al te veel schade lees ik zo. Dit is nu presies waar ik ook altijd bang voor ben in deze tijd van het jaar. De temperaturen zijn nu zo laag dat je de banden inderdaat echt goed warm moet rijden.

Ja inderdaad, ik ben wat onbedachtzaam geweest (lees dom ;) ), niet gedacht aan de lage temperatuur en warm rijden, hing gelijk aan het gas.

Ik hoop voor je dat je snel weer ter been benten dat je onderdeeltjes weer op de fiets zitten, en dan maar gauw vergeten.

Ja dat zal wel lukken ;)

Frame is ginderdaat goed gelukt. ik zit nu te wachten op de grame guards die momenteel bij de poeder coater liggen. Deksel van de koppeling lijkt op de foto inderdaat als nieuw, maar dat is die niet hoor. Ook deze is bij mij behoorlijk gekrast. Wel heb ik hem uitgepoetst zodat de scherpe krassen wegvallen.

succes met het herstel,

gr, Look.


Bedankt, welke kleur laat je de frame guards coaten Look?
 
Ha ha, oke is erg leerzaam ga het zeker nog is doen komend jaar maar dan met mijn eigen motor denk ik.
Ben mijn XT660X aan het verbouwen zoals je al gezien had. Zodat hij lichter en beter op het circuit weg komt. en wil is lekker sliden met fotos van mijn eigen motor en de ruimte hebben :P
 
ik las net het een en ander over je remklauw/schijf..

pas daar mee op want als het aanloopt wordt de schijf zo warm dat hij krom gaat trekken en dat zal zonde zijn!

Het kan nog erger: als je fading krijgt in jouw remsystem vanwege de hoge temperaturen doet de rem het helemaal niet meer!.............het gevolg zal erger zijn dan een kromme remschijf. Het advies is om hier uiterst nauwkeurig aan het werk te gaan.
Ook dient het wiel soepel de draaien en zal zeker enkele omwentelingen moeten kunnen maken. Zo niet, is het niet goed genoeg..........dat scheelt al snel 1 pk.
 
Had nog niet gereageerd, de xt word wr blauw met geel. Heb al een wr achterspatbord. Als dus past monteer ik ook wr vorkbeschermers.

Ik ben bang dat dat niet zal gaan. Als je een KTM voorvork er in heb zitten moet je ook KTM bechermpappen nemen. Dat wordt dan oranje of zwart. In jou geval zou ik voor het laatste gaan.

gr, Look.
 
Het kan nog erger: als je fading krijgt in jouw remsystem vanwege de hoge temperaturen doet de rem het helemaal niet meer!.............het gevolg zal erger zijn dan een kromme remschijf. Het advies is om hier uiterst nauwkeurig aan het werk te gaan.
Ook dient het wiel soepel de draaien en zal zeker enkele omwentelingen moeten kunnen maken. Zo niet, is het niet goed genoeg..........dat scheelt al snel 1 pk.

Hier haak ik nog even op in. Het klopt inderdaat allemaal maar het probleem onstaat als volgt. De rem schijf van een enduro WRF is 3 mm dik. De remklauw is hier dus op afgestemdt. 4 mm zou ook nog gaan maar 5 is eigenlijk te dik. Als je deze gaat monteren moet je eigenlijk ook een andere remklauw er op zetten. Ga je dus voor de MotoMaster supermoto street remschijf (van 4 mm dik) dan kan je de orginele klauw er op laten en ga je voor de supermoto race schijf (van 5 mm dik) dan moet er eigenlijk ook een andere remklauw op.

gr, Look.
 
heeft iemand de sm cursus bij mvd gedaan?
is het wat ?
zit er aan te denken om hem volgend voorjaar te gaan doen, eerst vd winter zelf maar is gaan klooien is kijken of het driften wil lukken
 
heeft iemand de sm cursus bij mvd gedaan?
is het wat ?
zit er aan te denken om hem volgend voorjaar te gaan doen, eerst vd winter zelf maar is gaan klooien is kijken of het driften wil lukken

Jep, afgelopen jaar op 7 julli bij MVD geweest samen met Yamahagriff. Top dag gehad, zeker aan te raden.

gr, Look.
 
Ik heb 2 andere radiateurs gekocht via tweedehands.be die jongen heeft nog veel meer wrf en yzf onderdelen, zoals achterbruggen, en kappen enz.. Dus mischien een tip voor mensen hier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan