het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren wat voor vervangings ruitjes hebben jullie? Gisteren 700 km gereden en vond het best wel irritant die wind recht op me helm Google leverd zat plaatjes en modellen op maar niet waarvan ik zeg die is mooi( oog wil ook wat) kan ook door de hoek zijn Vd foto
Na veel proberen met soorten en maten,rij ik nu rond met een ingekort zwart sportruitje
 
Waarom 15? Ik dacht naar 10W40 te gaan, nu zit er 50 in en ik heb bij warmere motor bedrijfstemperatuur dus, veel problemen met schakelen Door de koppeling, niet vinden van neutraal stand aan rood licht,stroever afschakelen, moet dan dot gas geven en....met koude motor schakel hij als een mes in lekker zachte boter....tot hij warmer wordt dus.....Dus ik dacht aan dunnere olie voor de koppeling. Iemand nog problemen hierbij?
ik heb het origineel windscherm en ook behoorlijk herrie op mijn helm. Het gekke is als ik eens met de vrouw haar guzzi v7 rij en dit zonder enig windscherm mijn helm veel minder herrie maakt.......
is niet raar op de Xjr had ik nooit last van turbulentie, staat de wind er gewoon op nu komt de wind vanaf het ruitje op de helm dus noet recht erop, op de fazer1000 van pa is dit ook zo als daar de orgi opzit heb je er geen last van is ook zon laag lelijk kleppie, nu iets verhoogd bij mij recht op de helm die wind echt irritant net als bij de standaard ruit van de tiger. Zon lage dubble bubble is iemand daar bekend mee? Ziet er nog wel redelijk uit
 
Eind Augustus ben ik zelf verhinderd, als er iemand iets dan wil doen vindt ik het prima.
Maar de 8e gaat in ieder geval door,ik zie wel hoeveel er uiteindelijk zijn.
40+ aan motoren verwacht ik niet,maar met drie ga ik ook wel een lekker rondje rijden.
 
Beste mede-tijgers,

Ik heb een irritant probleempje, mijn motor start slecht tot niet als hij warm is. Ik moet dan 10-15 min wachten voordat ie weer normaal start. Als ie koud is start ie zonder problemen, de accu klinkt niet zwak. Meerdere mensen die dit hebben gehad?




Heren wat voor vervangings ruitjes hebben jullie? Gisteren 700 km gereden en vond het best wel irritant die wind recht op me helm Google leverd zat plaatjes en modellen op maar niet waarvan ik zeg die is mooi( oog wil ook wat) kan ook door de hoek zijn Vd foto

Ik vond zelf het touring ruitje van Fabbri het mooist (t102ds). Heb hiermee ook geen last van turbulentie gelukkig.
 
Beste mede-tijgers,

Ik heb een irritant probleempje, mijn motor start slecht tot niet als hij warm is. Ik moet dan 10-15 min wachten voordat ie weer normaal start. Als ie koud is start ie zonder problemen, de accu klinkt niet zwak. Meerdere mensen die dit hebben gehad?

.
Soms start hij niet, dan lijkt het als of hij zich even aan het resetten is en dan pakt hij wel op.
 
Waarom 15? Ik dacht naar 10W40 te gaan, nu zit er 50 in en ik heb bij warmere motor bedrijfstemperatuur dus, veel problemen met schakelen Door de koppeling, niet vinden van neutraal stand aan rood licht,stroever afschakelen, moet dan dot gas geven en....met koude motor schakel hij als een mes in lekker zachte boter....tot hij warmer wordt dus.....Dus ik dacht aan dunnere olie voor de koppeling. Iemand nog problemen hierbij?
Multigrade olie is bij hogere temperatuur niet zoveel dunner als een monograde zou zijn, maar wel dunner dan koud. Koud heb je geen probleem en je wilt er juist dunnere olie in doen?

Gewoon de dikte gebruiken die Triumph voorschrijft, je mag er vanuit gaan dat ze daar wel een heel klein beetje over hebben nagedacht.

ik heb het origineel windscherm en ook behoorlijk herrie op mijn helm. Het gekke is als ik eens met de vrouw haar guzzi v7 rij en dit zonder enig windscherm mijn helm veel minder herrie maakt.......
Zoals genoemd ook mijn ervaring: geen ruit = geen turbulentie. Ruit moet of hoog en breed zijn of heel laag. Vandaar dat ik er bij mijn 955i ook de zaag in heb gezet 8-)
 
hey mensen.
ik heb een ktm 990sm
nu wil ik weer eens wat anders en mijn oog is gevallen op de tiger 1050.
zijn er nog puntjes om op te letten behalve standaart dingen zoals banden remmen etc.??
en heeft er iemand eventueel intresse in een ktm990sm?

gr michael
 
De 40.000 km beurt bij de Tiger 1050 is een vrij uitgebreide. Als je een fiets koopt met die kilometerstand, let er dan op dat die beurt gedaan is.
 
Multigrade olie is bij hogere temperatuur niet zoveel dunner als een monograde zou zijn, maar wel dunner dan koud. Koud heb je geen probleem en je wilt er juist dunnere olie in doen?

Gewoon de dikte gebruiken die Triumph voorschrijft, je mag er vanuit gaan dat ze daar wel een heel klein beetje over hebben nagedacht.
Dat is het net.......je mag er 10w40 of 10w50 in doen ' nu is er 10w50 in en heb ik die problemen....daarom dacht ik naar de w40 te gaan. Of sla ik de bal kompleet mis?Zoals genoemd ook mijn ervaring: geen ruit = geen turbulentie. Ruit moet of hoog en breed zijn of heel laag. Vandaar dat ik er bij mijn 955i ook de zaag in heb gezet 8-)
 
Zoals genoemd ook mijn ervaring: geen ruit = geen turbulentie. Ruit moet of hoog en breed zijn of heel laag.

Heb de zaag ook in meerdere fases in de ruit gezet van mijn 1050 ( ben zelf 1.84) . Dit ook na eerst zonder ruit gereden te hebben, wat geen turbulentie geeft *O* .
Met volledige ruit is het kl*te -O-
Heb hem nu vanaf net boven de bovenste bevestiging 1 cm lager tot net boven de verticale groeven, en daar tussen nog met een korte vloeiende bocht nog 1 cm lager als bovenzijde groeven :Y .
Dit bevalt goed, misschien dat ik er nog een halve cm in het midden afhaal, maar da's nog niet zeker.
Het kan nl. bij mij ook zijn dat een klein deel van de turbulentie afkomstig is van de Navi die een stukje hoger staat als de ruit/kuip aan de linkerzijde van de tellers. :]
 
Ik ben BTW in de Dolomieten met de Tiger 1050met vandaag ff een time-out voor ons beiden. :z
Wat kun je daar flink mee raggen zeg :] :] :]
Lekker van onderuit in een vloeiende ruk naar een "behoorlijke" snelheid met een verbazingwekkend goede ligging in de (haarspeld) bochten, ook in de lange snelle bochtenwissels blijft hij "lekker strak" en goed controleerbaar :] :] *O* *O*

Het is trouwens mijn eerste injectie fiets, groot voordeel is nu dat je niet zo met de koppeling hoeft te klooien, hij houd zichzelf ook op grotere hoogte "beter in leven".

Is ook mooi om de bandjes aan de zijkanten te gebruiken zonder echt hard te hoeven rijden. Op veel plaatsen is 90 de max., en dan moet je al echt flink van leer trekken om dat te halen voor de volgende haarspeld. :Y 8-)

Ik hou ook wel van de Italiaanse rijstijl: gewoon rijden waar plaats is 8-) *O* :]
 
Gister de tiger meet! Was gezellug! Waren zeker met twee Tigers :+ wel top daggie. @straycat; wanneer zijn je bougies voor het laatst verwisselt?
 
Laatst bewerkt:
Gister de tiger meet! Was gezellug! Waren zeker met twee Tigers :+ wel top daggie. @straycat; wanneer zijn je bougies voor het laatst verwisselt?
:]

Goeie vraag,hele goeie vraag ..... Ik zou zeggen met 40.000 km,maar dat moet ik even nakijken.
 
Ik ben BTW in de Dolomieten met de Tiger 1050met vandaag ff een time-out voor ons beiden. :z
Wat kun je daar flink mee raggen zeg :] :] :]
Lekker van onderuit in een vloeiende ruk naar een "behoorlijke" snelheid met een verbazingwekkend goede ligging in de (haarspeld) bochten, ook in de lange snelle bochtenwissels blijft hij "lekker strak" en goed controleerbaar :] :] *O* *O* *O* :]


Ook net terug uit de Alpen! Heerlijk gereden alleen heel warm....
Schwartzwalderhogstrasse, Grossglockner, stelvio..... geweldig, ook met volle bepakking.

Koffers valle me wat tegen, rijden er mensen met ander merk koffers? Zou het liefst hebben dat ze van boven open gaan.

To do: vering en ruit aanpassen. Mra verstelbare ruit geeft helaas geen verbetering
 
Ook net terug uit de Alpen! Heerlijk gereden alleen heel warm....
Schwartzwalderhogstrasse, Grossglockner, stelvio..... geweldig, ook met volle bepakking.

Daarom gaan wij 's zomers naar de Dolo's. Als het in het dal te warm is, ga je gewoon de bergen in , dat scheelt altijd wel behoorlijk wat in temperatuur.

Koffers valle me wat tegen, rijden er mensen met ander merk koffers? Zou het liefst hebben dat ze van boven open gaan.
:] :] :]
To do: vering en ruit aanpassen. Mra verstelbare ruit geeft helaas geen verbetering

Ik heb er een ca. 50l GIVI topkoffer op. In combi met een grote rugzak ( laten steunen op de duozit), kun je toch al behoorlijk wat mee nemen. Voordeel is ook dat je "Italian style" :} kunt rijden, gewoon tussen de auto's door, rijden waar plaats is. :] :] *O*

Ik had bij het kopen van de Tiger er originele koffers bij, deze heb ik meteen verkocht en een GIVI topkofferrek erop gezet. Niet van die lelijke buizen, maar met 2 platen/strippen die aan de binnen zijde van de "kont" gemonteerd zijn.
Een GIVI T700 kit ( mocht je nog een montageplaat hebben) of sr225 zoals in de link.

http://www.bikersbuyit.com/pdf/givi_sr225.pdf


Originele ruit heb ik, als een paar reacties naar boven te lezen, behoorlijk veel ingekort, en dit werkt naar behoren. :Y :Y
 
vraagje, een kleine 5000km geleden (max drie maand) koelvloeistof bijgevuld omdat het reservoir leeg stond, nu merk ik dat het weer op 1cm na leeg is, zou het kunnen komen door de warme temperaturen hier en op verlof dat dit verdampt is???????


Typisch Tiger 1050 en 800 kwaaltje. Loop alle slangklemmen maar eens na. Waarschijnlijk zitten deze allemaal zo los, dat je je afvraagt waarom er nog geen slang is los geschoten.
 
is niet raar op de Xjr had ik nooit last van turbulentie, staat de wind er gewoon op nu komt de wind vanaf het ruitje op de helm dus noet recht erop, op de fazer1000 van pa is dit ook zo als daar de orgi opzit heb je er geen last van is ook zon laag lelijk kleppie, nu iets verhoogd bij mij recht op de helm die wind echt irritant net als bij de standaard ruit van de tiger. Zon lage dubble bubble is iemand daar bekend mee? Ziet er nog wel redelijk uit


Wind en turbulentie zijn 2 hele verschillende dingen. Je kunt uit de wind zitten achter een ruitje, maar veel herrie hebben van turbulentie en vice versa.

Mijn zoektocht was lang en vele pleuries armer: Of een extreem kort afgezaagd sportruitje, of de screen adapter kit van Palmer Products kopen. Al het andere - is mijn ervaring - werkt niet voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan