Dinant Hendriksen
Rookie
Yep. Heb ik gemonteerd. No problem.
geen verschil in lichtopbrengst??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yep. Heb ik gemonteerd. No problem.
Hey mensen!
Afgelopen week heb ik mijn daytona verkocht .
En uiteraard aan het uitkijken naar een motor erbij.
De driepitter onder de Daytona reed super, en dat zal het blok onder de Tiger 1050 ook wel doen.
Maar nu de grote vraag.... Is de Tiger 1050 een echt allroad te noemen? Ik pak steeds vaker gravel en zandwegen, maar kan ik daar met de 1050 ook fatsoenlijk doorheen komen zonder heel de motor in puin te rijden. Dus een leuke allroad band eronder en een beetje de vuiligheid in
Ik twijfel momenteel zeer sterk tussen een KTM Adventure 950, en de Triumph Tiger 1050.
De KTM heeft uiteraard wel de echte allroad kwaliteiten, maar hoe ver kan de Tiger hierbij in de buurt komen?
Hello hier,
Ik heb een vraagje voor de tiger sport rijders. Ik maak custom zadels en heb hier een zadel van een tiger sport liggen dat ik moet voorzien van harder schuim en een gelpad.
Nu vroeg ik me af hoe het zadel vooraan aan de tank wordt bevestigd?
Vooraan in het zadel zie ik een open ruimte waar ook helemaal geen schuim of iets dergelijks zit. Ik ging ervan uit dat dit een ruimte was voor boorddocumenten of iets dergelijks. Of is dit de opening waar een lip inschuift bij wijze van bevestiging?
Zou leuk zijn als iemand hier me kon helpen.
toch nog één vraagje :
Er zitten 3 gaten in het zadel zelf :
Helemaal bovenaan een klein gat, dat schuift dus onder die hoogste lip.
Dan heb je nog een tweede gat in het plastic.
En daaronder nog een groter gat in het plastic én in het schuim.
Heb ik het goed als ik zeg dat dat middelste gat dient voor de grote lip op de tank?
En dat onderste dus dient om wat documenten in te proppen?
21" voorwiel vs 17", dat zegt genoeg. De 1050 is samen met de 1200 Explorer de meest straatgerichte Tiger.Ik twijfel momenteel zeer sterk tussen een KTM Adventure 950, en de Triumph Tiger 1050.
De KTM heeft uiteraard wel de echte allroad kwaliteiten, maar hoe ver kan de Tiger hierbij in de buurt komen?
21" voorwiel vs 17", dat zegt genoeg. De 1050 is samen met de 1200 Explorer de meest straatgerichte Tiger.
Onverharde weg is geen probleem maar dat geldt voor bijna alle motoren. Als Sjaak Lucassen met een R1 door de Sahara komt dan is een stukje gravelweg met zo goed als elke motor te doen. Ik heb ook wel eens een Adventure proefgereden, b.v. het gemak waarmee je op die motor kunt gaan staan, daar kan mijn 955i niet aan tippen.
Als je echt serieus onverharde wegen / paden EN asfalt wilt rijden zijn er denk ik weinig motoren die aan een Adventure 950 / 990 kunnen tippen. Tiger 800 XC en de BMW F800 GS denk ik, dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
Ziet er wel bruut uit met die TKC80's eronder
Maar goed, misschien is het vergelijk tussen de 1050 en de KTM adv wat te ver uit elkaar liggend.
Een Vstrom en een Tiger kunnen elkaar misschien beter concurreren.
En het zal toch grotendeels bij gravel paden blijven, veel gekker zal ik niet willen.
Als het gekker moet komt de Transalp uit de schuur
In ieders geval komt de Tiger positief uit diverse rijtesten, niet altijd als beste maar wel erg gewaardeerd.
Heeft de 1050 nog zwakke punten om in de gaten te houden bij een evt aankoop? (prijstechnisch zal het een model van 2007-2009 worden)
Ziet er wel bruut uit met die TKC80's eronder
Maar goed, misschien is het vergelijk tussen de 1050 en de KTM adv wat te ver uit elkaar liggend.
Een Vstrom en een Tiger kunnen elkaar misschien beter concurreren.
En het zal toch grotendeels bij gravel paden blijven, veel gekker zal ik niet willen.
Als het gekker moet komt de Transalp uit de schuur
In ieders geval komt de Tiger positief uit diverse rijtesten, niet altijd als beste maar wel erg gewaardeerd.
Heeft de 1050 nog zwakke punten om in de gaten te houden bij een evt aankoop? (prijstechnisch zal het een model van 2007-2009 worden)
tiger sport heeft ook 2 stekker aan sluitingen in het dashboard en de 1050 maar 1
Zit dat niet achter het dashboard,dat relais,in de kabelboom.?