het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er een Madstad systeem opzitten, lijkt en beetje op het Palmersysteem maar dan beter en mooier vind ik :-)
Van de week met alleen een lage ruit gereden en heb bij terugkomst direkt het Madstad systeem weer gemonteerd.
 
Spacers had ik ook al eens aan gedacht...de opening onderaan de ruit is zeer klein en voorziet weinig 'ademruimte'. Turbulentie ontstaat ook door onderdruk achter de ruit.

Ik denk er ook aan om mijn ruit binnenkort eens een cm van de kuip af te plaatsen door spacers. (twee cm lijkt me al veel)

Op moderne ruiten zie je ook vaak in het midden van de ruit een sleuf. Niet dat ik dat zou doen in de ruit omwille van de stevigheid.

Wel even nieuwe boutjes gebruiken. Niet die plastic boutjes hergebruiken.
 
Wel even nieuwe boutjes gebruiken. Niet die plastic boutjes hergebruiken.

Ik gebruik al de bouten die bij de Palmer geleverd werden...wist zelfs niet dat er plastieken op zaten. Zou ze nu in een maatje langer willen vinden.

Gamma? De bout is toch een M5 dacht ik?
 
Ik gebruik al de bouten die bij de Palmer geleverd werden...wist zelfs niet dat er plastieken op zaten. Zou ze nu in een maatje langer willen vinden.

Gamma? De bout is toch een M5 dacht ik?

Hornbach ;) die verkoopt nog losse boutjes en anders een fabory opzoeken als die het niet heeft is het er niet...
 
Ik mag na zo'n 2500 km aangeven dat het verstelbare windscherm op het 2016 1050 Sport model wat mij aangaat prima werkt. Nu was ik een volledig schermlose KTM gewend...
Ondertussen de zijkofferset ook gebruikt, mooi setje, wel behoorlijk breed en zelfs geheel leeg loodzwaar!!
Met gemonteerde zijkoffers en wat inhoud gaat het met de achterveer nog net goed maar dan ook nog met een duo wordt zeer waarschijnlijk niet meer prettig om te rijden.
Gelukkig hebben wij beide onze eigen brommert.
 
Een vraag over de zijkofferset:

Heeft iemand de binnentassen voor de 1050 sport zijkoffers? Ben benieuwd of deze veel ruimte innemen. Er is geen enkele dealer in Ned die ze op voorraad heeft, dus even bekijken is er niet bij.

BTW de 3 extra slotjes die bij de 1050 sport worden geleverd goed bewaren, nieuwe worden voor dezelfde sleutel niet nageleverd.....
 
Ik mag na zo'n 2500 km aangeven dat het verstelbare windscherm op het 2016 1050 Sport model wat mij aangaat prima werkt. Nu was ik een volledig schermlose KTM gewend...
Ondertussen de zijkofferset ook gebruikt, mooi setje, wel behoorlijk breed en zelfs geheel leeg loodzwaar!!
Met gemonteerde zijkoffers en wat inhoud gaat het met de achterveer nog net goed maar dan ook nog met een duo wordt zeer waarschijnlijk niet meer prettig om te rijden.
Gelukkig hebben wij beide onze eigen brommert.

Maat heeft ook een Tiger 2007 gekocht met een MRA scherm en heeft totaal geen last van wind of turbulentie...maar die is dan ook 20 of zelfs 25 cm kleiner dan mij.

Lengte van een persoon speelt hier ook een grote rol. Met 1m92 ben ik ook bovengemiddeld waar de meeste moto's voor de gemiddelde persoon worden gemaakt.
 
Gewoon naar dichtsbijzijnde Triumph dealer gebeld...Die had ze op voorraad. 20 minuutjes rijden *D

Wel dubbel zo duur als online (bijna 5 euro per plug :r )
 
Nu ik eindelijk weet hoe je foto's moet uploaden maar een poging doen om mijn tiger te showen ;)
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ik ga dit weekend nog wel wat foto's schieten (zit dan in de eifel moezel luxemburg ermee)
 
Ja dat was ik idd.
Mijn tiger verbruikt 600ml per 1000km.
Dat valt binnen de marge zei de dealer. Maar voor een definitieve peiling moet ik na 600km nog een keer terug komen..

Ik vindt dit zelf best een hoog olieverbruik.
Mijn kawa z1000 die ik bijna elke dag voor woonwerk gebruik heb ik in een jaar nog geen 1x hoeven bijvullen.

Klinkt mischien raar maar mischien bij de volgende peiling wat extra olie eruit halen..dan halen ze hem maar uit elkaar en nieuwe seals of weet ik het wat. Het valt nog net binnen de garantie dat ik er een melding van heb gedaan namelijk
 
Hallo beste luitjes zal mij even kort voorstellen mijn naam is roge ik kom uit het zuiden des lands (Heerlen) en 41 jaar jong.
Ik ben in het bezit van een tiger 1050 bwj 2007 31000 km afgelopen zaterdag aangeschaft.
Nu zit ik met een probleem bij het proefrijden van de motorfiets (4km) verliep alles naar wens.
Maar nu ,gisteren gaan toeren en na ongeveer 6 km met geen mogelijk de motorfiets in een hogere 2.3.4.5 versnelling te krijgen rijdend (stilstaand werken alle versnellingen met draaiende motor) dus maar weer terug naar huis plotsklaps werkt alles weer naar behoren vreemd maar goed rijden we toch nog een stukje langer na een km of 60 begint het spelletje weer van voor af aan het eerst niet schakelen en op een gegeven moment werkt alles weer.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn.

alvast bedankt gr roge
 
Ja dat was ik idd.
Mijn tiger verbruikt 600ml per 1000km.
Dat valt binnen de marge zei de dealer. Maar voor een definitieve peiling moet ik na 600km nog een keer terug komen..

Ik vindt dit zelf best een hoog olieverbruik.
Mijn kawa z1000 die ik bijna elke dag voor woonwerk gebruik heb ik in een jaar nog geen 1x hoeven bijvullen.

Klinkt mischien raar maar mischien bij de volgende peiling wat extra olie eruit halen..dan halen ze hem maar uit elkaar en nieuwe seals of weet ik het wat. Het valt nog net binnen de garantie dat ik er een melding van heb gedaan namelijk

Inderdaad, ik zou knettergek worden om met zo'n verbruik rond te rijden, laat staan op vakantie te gaan.. zitten je koffers vol met flessen olie, leuk |(

Als het mogelijk is zou ik er ook wat extra uit laten lopen als je nog net binnen de marge valt anders, want het is gewoon belachelijk natuurlijk.
 
Mijn tiger verbruikt 600ml per 1000km.
Dat valt binnen de marge zei de dealer.
JA, dat zou ik ook zeggen als ik hem anders uit elkaar moet halen. :N
Wat een l*lh**r.
Da's gewoon belachelijk (te) veel.
Die van mij gebruikt(e) ook olie, niet echt veel, maar wel wat.
Heb er nu 10W50 in zitten en dat scheelt :Y *O*
 
Ja ik ga er ook zeker mee terug en ik haal wel ff wat extra olie eruit.

Maar mensen heb even een nood vraag!
Ik ga vrijdagavond met de tiger naar de moezel eifel etc.
Nu heb ik van die universele zadeltasen.
Ik heb via marktplaats deze set beugels gekocht zodat de tassen netjes hangen zeg maar. Maar is deze set nou wel compleet?
En heeft iemand deze ook en zou die een montage foto willen delen? Thanx!!@
1k0.jpg
 
Ja ik ga er ook zeker mee terug en ik haal wel ff wat extra olie eruit.

Maar mensen heb even een nood vraag!
Ik ga vrijdagavond met de tiger naar de moezel eifel etc.
Nu heb ik van die universele zadeltasen.
Ik heb via marktplaats deze set beugels gekocht zodat de tassen netjes hangen zeg maar. Maar is deze set nou wel compleet?
En heeft iemand deze ook en zou die een montage foto willen delen? Thanx!!@
[afbeelding]

Dit is toch niet het originele kofferrek?
 
Originele voor tiger 1050. Is alleen voor universele tassen.
Het zijn beugels van givi geloofk.
Ik heb ze gemonteerd. Lelijk als de nacht maar voor een lange rit prima. De vorige eigenaar heeft extra plaatjes erop gelast zodat de tas zeker niet tegen de uitlaat kan komen...alleen heb ik een soort lowmount uitlaat van zard.
Hierbij de foto's.

1k0.jpg


1k0.jpg

1k0.jpg


1k0.jpg
 
Ik vind het wel netjes! Zo voorkom je de nodige beschadigingen aan de motor.
Staat er nog iets van een type nr op het rek?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan