het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahum, me ff voorstellen :p

Ik ben moechy en ik rijd sinds kort ook met een tiger.
Hiervoor met thundercat gereden (staat ondertussen te koop) en daarvoor met een CB500.

Foto's :




De tiger is van 2007.

Plannen zijn nog:
- Andere uitlaat (MIVV suono low)
- Sport kuipruitje zwart
- Sportievere pinkers
- K&N filter en luchtfilterhuismodificatie
- Andere kettingset
- Andere banden (Roadsmart 3 waarschijnlijk)
 
Ahum, me ff voorstellen :p

Ik ben moechy en ik rijd sinds kort ook met een tiger.
Hiervoor met thundercat gereden (staat ondertussen te koop) en daarvoor met een CB500.

Foto's :
[~[url="http://i690.photobucket.com/albums/vv263/moechy/Toeren/Tiger%201_zpswy7bf3zq.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i690.photobucket.com/albums/vv263/moechy/Toeren/Tiger%203_zpsjreshyab.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i690.photobucket.com/albums/vv263/moechy/Toeren/Tiger%202_zps0rsv2hp3.jpg"]afbeelding~][/URL]

De tiger is van 2007.

Plannen zijn nog:
- Andere uitlaat (MIVV suono low)
- Sport kuipruitje zwart
- Sportievere pinkers
- K&N filter en luchtfilterhuismodificatie
- Andere kettingset
- Andere banden (Roadsmart 3 waarschijnlijk)
Mooie machine hoor,Tiger blauw past bij jou😉
 
Zijn er trouwens mensen hier die de katalysator eruit hebben en de SAI afgedopt?
Zoja, wat voor mapping hebben jullie dan gebruikt?
Gewoon de Arrow race mapping van bij de triumph dealer of?

Ben wat aan het rondlezen op het tiger1050 forum vandaar.
 
Vandaag mn voor en achter schokbrekers laten voorzien van hyperpro!
Morgen ga ik het weer monteren maar zoek nog naar de aanhaal momenten vd inbus om de voorpoten vast te zetten.
Iemand deze zo paraat?

Een compleet repair manual is ook altijd welkom!

En gelijk even een foto van mn tiger.
2007, net over de 30k gereden

Tevens morgen nog een setje roadsmart 3 monteren

9vjubp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft er btw iemand suggesties voor een stuur? Het mijne is lichtjes krom en ik zou het willen vervangen. Weet alleen niet meteen door welk type.
 
Thx :)

Thundercat was ook blauw, dus an sich ben ik even snel. ;p
Kan niet wachten tot men uitlaat en sportruitje er zijn.
Ben ik eindelijk van die glimmende vuilbak van een demper af.

Overigens vandaag men snorkel gemodificeerd, bougies vervangen en sportievere pinkers gemonteerd, standlichten vervangen door LED-lampjes. Enkel moet ik binnenkort ff terug alles opengooien zodra ik de K&N filter binnen heb.
GPS moet ik ook nog terug monteren, maar zou eerst een ander stuur moeten scoren.
Heeft er iemand tips omtrent welk stuur ideaal is? (ongeveer dezelfde afmetingen is goed)
 
Laatst bewerkt:
Thx :)

Thundercat was ook blauw, dus an sich ben ik even snel. ;p
Kan niet wachten tot men uitlaat en sportruitje er zijn.
Ben ik eindelijk van die glimmende vuilbak van een demper af.

Overigens vandaag men snorkel gemodificeerd, bougies vervangen en sportievere pinkers gemonteerd, standlichten vervangen door LED-lampjes. Enkel moet ik binnenkort ff terug alles opengooien zodra ik de K&N filter binnen heb.
GPS moet ik ook nog terug monteren, maar zou eerst een ander stuur moeten scoren.
Heeft er iemand tips omtrent welk stuur ideaal is? (ongeveer dezelfde afmetingen is goed)

Áls je een ander type of merk stuur monteert als het originele, gaat de originele handvatverwarming niet meer passen. :N
Deze is nl. in het stuur verwerkt, en het stuur is hier ook specifiek op gemaakt. :Y

Ik heb wel nog een origineel stuur incl. HVV, schakelaar en bedrading hiervoor liggen welk ik vervangen heb door een ander stuur met Oxford HVV.
Dit wil niet zeggen dat de originele HVV niet goed is/was, maar ik wilde een specifieke zithouding, welke die van mijn vorige motoren zo dicht mogelijk moest benaderen. *O*


Ik heb trouwens dezelfde modificaties aan de motor gedaan als wat jij van plan bent te doen. Ik heb ook de kat eruit gesloopt, en er vervolgens zelf met de laptop de TuneECU nr. 20543 op gezet. 8-)
Er zijn een aantal tunes welke veel op elkaar lijken, dus het was een klein gokje of hij helemaal perfect zou zijn :/

Resultaat : Beter is niet mogelijk *O* 8-) :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen HVV dus daar hoef ik al.niet naar te zien :p.

Ik ga nog ff wachten met de kat eruit te slopen en de SAI af te doppen. Eerst kijken wat enkel de demper gecombineerd met de inlaat doet.
 
Áls je een ander type of merk stuur monteert als het originele, gaat de originele handvatverwarming niet meer passen. :N
Deze is nl. in het stuur verwerkt, en het stuur is hier ook specifiek op gemaakt. :Y

Klopt niet helemaal ;)

Ik heb een stuur van Neken geplaatst...is het stuur dat ook op de recentere Tiger 1050 staat. Staat Triumph op en heeft alle gaten voorgeboord voor de hvv.
 
Op de het model 2007, is het stuur 22mm over de gehele lengte als ik mij niet vergis, toch?
Dan hoef ik enkel nog de lengte en de bocht te meten zodat ik ongeveer min of meer hetzelfde aftermarket kan bestellen.
IDD,
Ik heb nu een ABM type 0239 stuur erop zitten.
Breedte 75cm op de uiteinden gemeten.
Dit is iets lager als origineel, en de stuureinden staan een klein beetje meer naar voren.
Ik heb bewust dit stuur gekozen om bij langer rijden niet (automatisch) met een min of meer doorgezakte rug te gaan rijden omdat het originele stuur voor mij iets te hoog en te ver naar achteren stond, en toch per sé de Tiger wou hebben/rijden. *O* :]
Mij bevalt het uitstekend, met mijn 1m83 *O* *O*
Ik ben tot deze keuze gekomen omdat ik de verhoudingen tussen steps-voorzijde zadel- stuureinden van mijn vorige motoren ( ZR7 en Bandit 1200 N )had in gemeten en deze voor mij perfect stonden om zonder problemen lang en comfortabel te kunnen rijden :] :]

Ik heb ook lang lopen klooien met turbulentie/gebulder aan de kop a.g.v. de ruit. -O-
Ben in meerdere stappen (iedere keer ca. 2cm eraf) terug gegaan tot op de hoogte van het gespoten deel. :/
Laatste was niet slecht, maar toch nog niet optimaal. :N
Nu de hele ruit eraf en dat bevalt prima *O*
 
Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Koen 33 jaar jong :Y en woon op het Groningse platteland vlak buiten Groningen.
Zinds kort de trotse eigenaar van een 2008 tiger 1050 :]
Verschillende motoren gehad hiervoor maar met een half kapotte knie een echte fan van de wat hogere fietsen!

Nou weet ik zinds kort dat ik veel eerder een tiger had moeten proberen want ik heb nog nooit zo lekker gezeten en lange afstanden kunnen rijden plus sportief als het even moet :9 op 1 en dezelfde motor, dus zeer blij met mijn huidige fiets!!

Maar 1 vraag en hopelijk niks om me druk om te maken......
Tussen de 4000 en 5000 tpm voel je een irritant tikje in de motor (blok) je ziet de toerenteller ook een beetje trillen en voelt het duidelijk in de voetsteunen.
Even onder de 4000 of iets boven de 5000 toeren en niks aan de hand :}

Klinkt dit bekend oftewel niet druk om maken of moet ik op onderzoek uit?

Hopelijk valt het mee, los daarvan rijd het super en kan prima met een tikkie leven als ik weet dat het niks ernstigs is!

Groet Koen
 
Ik heb hetzelfde probleem :p.
Zou volgens een kameraad van me, die bij triumph werkt, te maken hebben met de sensor van het stationair toerental. Ff resetten en dat zou verholpen moeten zijn normaal.

Anyways;

Stuur van MBM street 0230 in het zwart besteld.
ABM stuurgewichten in het zwart :D
 
Ik heb ook lang lopen klooien met turbulentie/gebulder aan de kop a.g.v. de ruit. -O-
Ben in meerdere stappen (iedere keer ca. 2cm eraf) terug gegaan tot op de hoogte van het gespoten deel. :/
Laatste was niet slecht, maar toch nog niet optimaal. :N
Nu de hele ruit eraf en dat bevalt prima *O*

Idem hier. Standaard ruit een gebulder. MRA met flip gekocht, zelfde probleem. Dan maar een hoge Puig ruit gekocht met flip...nog altijd gebulder.

tenslotte een Powerbronze ruit gekocht. Is de laagste die wordt gemaakt voor de Tiger. Steek een 5-tal cm boven de kuip uit. Is een goed evenwicht tussen minder windbescherming en aanvaardbaar geluid.

Zonder ruit werkt het beste alleen heb je dan niks bescherming meer + dat ziet er niet uit.

Wat ook kan werken is om de onderkant van de ruit wat te tillen door een spacer tussen ruit en kuip te zetten. Alles hangt af van je grootte. Ik ben 1.92. Een maat van me met dezelfde Tiger is een goede kop kleiner en zit met ruit + flip goed uit de wind zonder lawaai.

Volgens mij zit het probleem bij de Tiger in de vorm van de kuip en vooral door de lage stand daarvan (de bevestiging van de ruit staat laag waardoor de ruit altijd laag staat). Dit doet de wind zeer slecht afbuigen voor langere mensen.
 
Bedankt voor je reactie Moechy!

Zal bij de volgende beurt even checken of ze het kunnen resetten en zo niet ook geen probleem als dat het is dan kan ik er prima mee leven.

De vorige fiets was een Buell XB12X dus ik moet niet meer zeuren over trillingen op de tiger :t

En ja ik ben ook 190+ en idd het bulderd erover op snelheid haha, gok dat het ook een sport ruitje gaat worden :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan