het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De veerpoten en achter schokbreker van mn 2007 tiger zijn sinds 2 weken voorzien van hyperpro.
Bij snelheden vanaf ca 150pu komt er onbalans in de motor en tegen de 200pu begint deze gevaarlijk te slingeren/ wobbelen.

Hoe hebben jullie de motoren afgesteld met aangepaste vering? En ik zie in Noord Holland niet direct een service punt, iemand nog tips waar ik een expert kan laten meekijken?
Bruggeman nieuw vennep geeft aan daar niet in te kunnen helpen (service punt, wel monteren, niet afstellen)
 
De veerpoten en achter schokbreker van mn 2007 tiger zijn sinds 2 weken voorzien van hyperpro.
Bij snelheden vanaf ca 150pu komt er onbalans in de motor en tegen de 200pu begint deze gevaarlijk te slingeren/ wobbelen.

Hoe hebben jullie de motoren afgesteld met aangepaste vering? En ik zie in Noord Holland niet direct een service punt, iemand nog tips waar ik een expert kan laten meekijken?
Bruggeman nieuw vennep geeft aan daar niet in te kunnen helpen (service punt, wel monteren, niet afstellen)


Bruggeman heeft ze zeker ook niet gemonteerd :?

Gewoon ff bellen met Hyperpro :Y . Normaliter heel goede service, ook via telefoon of mail. :t
 
Ik heb me Hyperpro in Alphen aan de rijn laten 'afstellen'. Bij Hyperpro zelf, is niet zo ver bij Bruggeman vandaan ;)
 
Bruggeman heeft ze zeker ook niet gemonteerd :?

Gewoon ff bellen met Hyperpro :Y . Normaliter heel goede service, ook via telefoon of mail. :t

Jawel, maar ik had losse delen gebracht. Scheelde in en uitbouw kosten.
Echter op de vraag of ze later nog een sessie konden inplannen voor het afstellen kreeg ik de reactie dat ik daarvoor beter naar hyperpro kon rijden

En ik ga morgen wel even bellen met Alphen ad rijn!
 
Laatst bewerkt:
Jawel, maar ik had losse delen gebracht. Scheelde in en uitbouw kosten.
Echter op de vraag of ze later nog een sessie konden inplannen voor het afstellen kreeg ik de reactie dat ik daarvoor beter naar hyperpro kon rijden

En ik ga morgen wel even bellen met Alphen ad rijn!

Beetje jammer dat ze enkel plaatsen en je dan doorsturen... Heb hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk door kennis laten afstellen.

Ik heb meteen na aanschaf vering laten vervangen als verbeterpunt en was teleurgesteld in het rijgedrag van de moto. Bleek aan de vering te liggen. Na afstelling rijdt de Tiger zoveel beter :t

Ik zou er toch de nodige tijd insteken. Je gaat er tevreden over zijn.
 
De tiger 3 weken in bezit,maandag de motor op het werk neer gezet en gaan werken.
Gisteren wou ik naar huis en ik vond de startmotor al langzaam draaien en ja hoor poef niks meer.
Mistlampen doen het ook niet meer, relais tikt nog wel maar lampen doen niks.
En hij loopt onrustig, hij hield in
Dus zaterdag maar bakkie doen in Grave
Ik heb ze gebeld en kan zaterdag meteen terecht, super service
 
De tiger 3 weken in bezit,maandag de motor op het werk neer gezet en gaan werken.
Gisteren wou ik naar huis en ik vond de startmotor al langzaam draaien en ja hoor poef niks meer.
Mistlampen doen het ook niet meer, relais tikt nog wel maar lampen doen niks.
En hij loopt onrustig, hij hield in
Dus zaterdag maar bakkie doen in Grave
Ik heb ze gebeld en kan zaterdag meteen terecht, super service

Hopelijk niet te erg...

Ik weet dat de Tiger soms niet wil aanslaan als de motor heel heet is (dan krijg je gewoon een 'kuch'). Na een minuut of 2 wil de motor wel weer starten.

Kameraad die ook met Tiger rijdt heeft een tweetal keer hetzelfde meegemaakt bij koude motor. Maar daarna startte hij wel.
 
Beetje jammer dat ze enkel plaatsen en je dan doorsturen... Heb hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk door kennis laten afstellen.

Ik heb meteen na aanschaf vering laten vervangen als verbeterpunt en was teleurgesteld in het rijgedrag van de moto. Bleek aan de vering te liggen. Na afstelling rijdt de Tiger zoveel beter :t

Ik zou er toch de nodige tijd insteken. Je gaat er tevreden over zijn.

Vandaag bij hyperpro in Alphen langs geweest. Achter iets bijgesteld maar het probleem zit voorin.
De nieuwe keeringen die zijn geplaatst zetten mijn voorvork op "slot".
In stilstand druk op de vork zetten laat het stuur buigen in de ophanging ipv dat de vork inveert.
Meer druk erop laat de vork wel veren.
Het Chrome gedeelte plakt als het ware vast in de keering.

Hierdoor veert de motor niet bij kleine oneffenheden en lijkt het alsof er een hoogteslag inzit.
Op hogere snelheden verliest de motor dus contact met de weg.

Gebeld met Bruggeman en ze gaan de motor nakijken. Daarna bepalen we hoe we het gaan oplossen.
Ze hadden er nog niet eerder van gehoord. Dus ik ga het ze even laten zien, daarna nemen ze eventueel contact op met Alphen om het door te spreken.

Ook het type dat Alphen aanraadt, skf soft seal, gaf twijfels ivm de levensduur.
Dus even langs en dan zsm de boel herstellen!
 
Vandaag bij hyperpro in Alphen langs geweest. Achter iets bijgesteld maar het probleem zit voorin.
De nieuwe keeringen die zijn geplaatst zetten mijn voorvork op "slot".
In stilstand druk op de vork zetten laat het stuur buigen in de ophanging ipv dat de vork inveert.
Meer druk erop laat de vork wel veren.
Het Chrome gedeelte plakt als het ware vast in de keering.

Hierdoor veert de motor niet bij kleine oneffenheden en lijkt het alsof er een hoogteslag inzit.
Op hogere snelheden verliest de motor dus contact met de weg.

Gebeld met Bruggeman en ze gaan de motor nakijken. Daarna bepalen we hoe we het gaan oplossen.
Ze hadden er nog niet eerder van gehoord.

Ik zo'n flauw vermoeden dat ze de binnenpoot met de hele demping "handel" niet goed in elkaar hebben gezet.
Dat van de "plakkende' keerringen is wss Bullsh*t.
Ze horen de keerringen in te vetten met bij geleverd glijmiddel, dus plakken is zo goed als onmogelijk.
Ik zou zeggen stel de ingaande demping en de veer-voorspanning maar helemaal 'los", mocht dit niet baten dan hebben ze de hele zwik niet goed gemonteerd -O-
Te veel olie erin :?
Als je het voorwiel vanaf in de lucht hangen naar gewoon op de grond zet, moet hij ca, 1 cm in veren, dit heet negatieve veerweg, en is bedoeld voor als je door een kuil rijdt, de motor het contact met de weg niet verliest.
 
Laatst bewerkt:
De keerringen van mijn Tigertje plakken ook.
Bas van Hypepro heeft mij geadviseerd om "Ariete" keerringen te monteren.
Deze schijnen inderdaad minder te plakken.

full
 
Laatst bewerkt:
De keerringen van mijn Tigertje plakken ook.
Bas van Hypepro heeft mij geadviseerd om "Ariete" keerringen te monteren.
Deze schijnen inderdaad minder te plakken.

[afbeelding]

Stick slip heet dat,mijn eerste crosser met kayaba upsidedown vork had er ook veel last van,niet om te rijden.

Mijn tiger 800 heeft er ook ietsje last van,tzt komen daar andere keerringen in.
 
Vanavond bij Bruggeman geweest. Motor geheel doorgelicht en ook de poten eruit gehad.
Ze voelen niets vreemds en persoonlijk voelde ik ook niets aan de poten.
Wel vonden ze een kleine hoogteslag in mijn voorband. Ook net nieuw...
Daar ga ik morgen eerst mee terug om het daarna opnieuw te proberen.

Neemt niet weg dat hyperpro het wel ziet en we vanavond niets vinden.
Ze hadden er ook niet eerder van gehoord.
Maar alsnog alle lof voor Bruggeman met de tijd die ze hebben genomen.

Eerst de band en dan opnieuw kijken.
 
Plakkende keerring is nieuw voor mij. Nog niet van gehoord :)

Ik heb de originele keerringen maar geen last. Heb je ze mee laten veranderen?

Hopelijk is het iets simpel.
 
Hi allen,
Hopelijk kan iemand me helpen met de gouden tip! Ik heb een Tiger 955i, en ik wil de ketting spannen. 3 hele simpele stappen volgens het Service Manual, maar ik krijg met geen mogelijkheid beweging in de excentrische unit. Tot nu toe niet echt hard durven meppen met een hamer...
Iemand ervaring mee?

Echt vastgerot kan het trouwens niet zijn, hele kettingset is een paar maanden geleden nog vervangen.

Screenshot_20170701-164324_zpsaqxleca7.png

IMG_20170701_161825401_zpspryggpje.jpg



Alvast bedankt!
 
. Tot nu toe niet echt hard durven meppen met een hamer...
Iemand ervaring mee?

Echt vastgerot kan het trouwens niet zijn, hele kettingset is een paar maanden geleden nog vervangen.
Alvast bedankt!

Moet in principe ook zonder hamer kunnen als je boven vernoemde bouten hebt los gedraaid.
Mocht hij écht niet los komen, dan kun je aan de achterzijde van de brug, tussen de bout en de exentriek, in het sleufje iets heel duns tikken zodat hij een beetje open gaat staan en je de exentriek eenvoudig kunt draaien.
Maar liever niet als wel !
Dan 2 imbus sleutels in de 6 kant gaten zetten en draaien.
Mocht je de as (te ver) hebben losgedraaid en de ketting is te slap komen staan, dan de imbussen een klein beetje vast draaien zodat je wat weerstand hebt en hij dus niet weer meteen (te) los komt.
Wel goed opletten dat de markeringen aan beide zijden overeen komen met dezelfde plek met de exentriek, anders loopt hij "uit het spoor" :Y
 
Moet in principe ook zonder hamer kunnen als je boven vernoemde bouten hebt los gedraaid.
Mocht hij écht niet los komen, dan kun je aan de achterzijde van de brug, tussen de bout en de exentriek, in het sleufje iets heel duns tikken zodat hij een beetje open gaat staan en je de exentriek eenvoudig kunt draaien.
Maar liever niet als wel !
Dan 2 imbus sleutels in de 6 kant gaten zetten en draaien.
Mocht je de as (te ver) hebben losgedraaid en de ketting is te slap komen staan, dan de imbussen een klein beetje vast draaien zodat je wat weerstand hebt en hij dus niet weer meteen (te) los komt.
Wel goed opletten dat de markeringen aan beide zijden overeen komen met dezelfde plek met de exentriek, anders loopt hij "uit het spoor" :Y

Thanks.
Heb er gister kruipolie tussen gespoten, hoop dat dat vandaag genoeg gewerkt heeft. Anders probeer ik deze tip.
 
Helaas nog geen enkele beweging. De klemmen kan ik makkelijk uit elkaar duwen bij het achterste eind, maar dan nog gebeurt er niks.
Ik geeft het op, ik ga wel naar de garage :/
Tot zover girl power ;)
 
Iemand interesse in een lage demper voor een Explorer? :) Komt onder een 2012 model vandaan.
In gebruikte staat, maar mag voor een bescheiden prijsje van eigenaar wisselen.

33nb2fp.jpg


wv65ns.png
 
Laatst bewerkt:
Vanavond bij Bruggeman geweest. Motor geheel doorgelicht en ook de poten eruit gehad.
Ze voelen niets vreemds en persoonlijk voelde ik ook niets aan de poten.
Wel vonden ze een kleine hoogteslag in mijn voorband. Ook net nieuw...
Daar ga ik morgen eerst mee terug om het daarna opnieuw te proberen.

Neemt niet weg dat hyperpro het wel ziet en we vanavond niets vinden.
Ze hadden er ook niet eerder van gehoord.
Maar alsnog alle lof voor Bruggeman met de tijd die ze hebben genomen.

Eerst de band en dan opnieuw kijken.

Nieuwe voorband eronder en de klachten zijn grotendeels weg.
Was nog iets instabiel vanaf de 170. Daaronder zijn de klachten weg.
Vering voor verder afgesteld en nu is de motor tot de 200 in ieder geval stabiel.
Bij het zelf "wiebelen" met het stuur op hogere snelheid gaat de motor ook niet meer zwabberen.
Ga er evengoed nog een 3e naar laten kijken om de fijn afstelling op orde te krijgen

Maar voor nu tevreden, rijdt goed zo :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan