Gets, welke file heb jij er in gezet?
Even een vraag aan de Tiger riders:
Kijken jullie eens op de rechter voorpoot ( goudkleurig) hebben jullie ook een slijtageplek er op zitten?
heren dank u voor de banden input
ik vindt hem nu gewoon niet lekker rijden.
gisteren weer ff op de vtr gezeten en het stuurt zo anders, zal er aan moeten wennen denk ik.
tuurlijk is het geen sportfiets, maar het voelt als zwabberen aan.
dat ben ik (nog)niet gewend denk ik, en daarom weinig vertrouwen.
zometeen voor het eerst met passagier, misschien gaat dat veel verandering brengen omdat dan de progressieve veren al wat meer ingezakt zijn.
en anders toch maar een keer langs hyperpro voor betere afstelling.
nog meteen even een vraagje over de achterveer.
onderin...is de rebound schroef
bovenin...de veervoorspanning of is dat de compression?...
betekend dat er dus een van de twee niet instelbaar is?....
Voor die vering sws ff hyperpro laten schroeven, mijn moppie ligt retestrak op het asfalt. Mbt banden rij nu op 3de setje pirelli angel gt super stuur bandjes nat en droog alleen krengen slijten als een idioot en zijn eerder af dan profiel doet vermoeden (6500 voor 9500 achter +_) volgende worden toch weer pr5 om te proberen
ben het helaas niet helemaalmet je eens....de olie wordt nml dikker door de vervuiling (slijtage) en zal steeds moelijker door de shims heengaan...dus wordt de vering werking van de olie trager.Peter:
de voorvork van ons is een hydraulisch recht aan recht toe model waarbij de olie zowel slijtage beperkt als de demping verzorgd
deze wordt telkens door een aantal kleine gaatjes geperst(demperstang) daar komt bij dat er een afdichting (keerring)inzit die eigenlijk ook een beetje gesmeerd wordt doordat er telkens een zeer kleine oliefilm achter blijft op de voorvorkbuis
dus feit.. de oliehoeveelheid wordt tijdens gebruik minder
dus feit de dikte verandert en wordt dus dunner waardoor de dempings eigenschappen verslechteren
feit ze vervuild met metaal deeltjes en vormt dus drap in de vorkbuis
met als gevolg steeds slechter wordende performance en verder versnelde slijtage van de onderdelen.
Idem voor de Scorpion Trail wat in feite voornamelijk sportbanden zijn. Maar het patroon van die banden paste dan wel weer goed bij de Tiger
Toen ik de moto kocht had die al een Tor (open uitlaat van Triumph zelf) wat rdelijk goed reed. Ik heb er sinds mijn laatste onderhoud een open K&N filter in en uitlaat die nog iets meer open is...deze laatste combinatie rijdt het beste
welke mapping weet ik eerlijk gezegd niet...
Profiel interseert me geen hol, als Ze maar doen waar Ze voor gemaakt zijn!
Profiel interseert me geen hol, als Ze maar doen waar Ze voor gemaakt zijn!
Keertje uitlezen Gets, kans dat je met een file nog beter uit bent
En dan kan je weer betalen voor iets dat je zelf kan.
En dan kan je weer betalen voor iets dat je zelf kan.
Als je zelf vind dat ie goed rijd, zou ik er persoonlijk niks aan veranderen.aanrader of niet? Volgens mijn gevoel rijdt de Tiger wel al goed.
Als je zelf vind dat ie goed rijd, zou ik er persoonlijk niks aan veranderen.
Proberen kan altijd uiteraard, misschien rijd ie toch beter met een andere mapping. Je weet het pas als je het test :p
het zorgt iig voor een ander aanzuiggeluidSinds mijn uitlaat en filter is het on-of effect zo goed als weg en vind ik dit hij ook wat feller reageert
Ik zou nog de airbox mod kunnen doen maar weet niet of dat veel uithaalt?
Zorgt dat los van het vermogen voor mooier geluid?
Op de 1050 is het alleszins metrische maten. 955i weet ik nietZeg. Wie hier sleutelt ook weleens aan andere dingen dan de mapping etc.? Ik wilde net m'n voorste remklauwen van m'n 955i halen (ze moeten nodig schoongemaakt worden) maar kwam erachter dat mijn mm-doppenset niet past. Gebruikt Triumph inch-doppen, of nog iets anders?
Stomme landen waar ze nog niet aan SI eenheden doen
Je gasrespons is nog iets directer iig.Sinds mijn uitlaat en filter is het on-of effect zo goed als weg en vind ik dit hij ook wat feller reageert
Ik zou nog de airbox mod kunnen doen maar weet niet of dat veel uithaalt?
Zorgt dat los van het vermogen voor mooier geluid?
Je gasrespons is nog iets directer iig.
Nou... of het zijn halve millimeters, maar volgens mij niet.Op de 1050 is het alleszins metrische maten. 955i weet ik niet
Is max uurtje werk :pMisschien projectje voor na zomer dan...Nu geen tijd om me er mee bezig te houden en wanneer het goed weer wordt wil ik eerst en vooral rijden