Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Bij PVM kan je kiezen tussen ori tandwiel of PVM tandwiel(denk hetzelfde als Marchsini),kon dat niet bij jou wielen?
Had HocoParts geen tandwielen liggen?Die was de importeur van Marchesini.
Ik ging er weleens wat halen,rekende dit in motorzaak af en racete dan naar HocoParts om het op te halen.
Heb mijn Marchesini wielen daar ook opgehaald.Kon ook weer terug,voorwiel krom,gelukkig nog een set maar toen kleurverschil.Liet ze toch spuiten maar kwam tot ontdekking dat 1 wiel was gespoten en ander wiel gepoedercoat,vandaar kleurverschil.
Ook een keer mijn Arai helm daar laten spuiten,waren importeur van Arai en hadden een spuiterij voor de helmen van coureurs,kostte €100 en zij konden die helm helemaal uit elkaar halen,hadden toch alle onderdelen mocht er wat kapot gaan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt t/m 2016 is standaard 530 volgens mij.
2017+ 525.
Ik heb bewust de tandwielopnemer van pvm genomen voor originele tandwielen. Dan is de keus wat gemakkelijker.
Heb ook 530 gepakt. Voor 1 tandje kleiner. Achter een zwarte supersprox voor de looks
 

Da's wel mooi van PVM
...Jammer dat ze nooit m'n vraag hebben beantwoord wie hun importeur NL is, waardoor ik voor de concurrent koos (OZ liet tenminste weten dat hun importeur in DE zat, helaas wou ik perse NL ondersteuning)
...en slechte communicatie staan ze wel om bekend
Hun site is ook al -tig jaar niet geüpdate, dus ik wist niet eens dat je daar de optie ori/pvm had
Bij Marchesini iig niet

En deze velgen komen bij Hoco vandaan, te laat gerealiseerd dat deze maat tandwiel niet standaard op de plank ligt

Heb ook 530 gepakt. Voor 1 tandje kleiner.

Met mijn gewicht heb ik geen extra trekkracht nodig

Achter een zwarte supersprox voor de looks

Ik heb nu ook een zwarte supersprox
...op zwarte velgen
 
1e set die ik kocht (bij frontrow,toen nog JVP) kwam via Felix en Jos in België dacht ik. Maar communicatie was slecht begreep ik altijd van Jvp. 2e set via race-shop besteld. Geen idee waar hij ze bestelde maar contact met hun was prima.
 
K5 is oem 530
En dat zit er nu ook op
En zoals ik al zei, had deze set over de helft geweest had ik ook omgezet naar smaller
Maar nu heb ik nog zo'n 15-20K te gaan op deze
42.000 km met originele set. Voor de zekerheid vervangen, maar was nog niet op. Heb liever geen gebroken ketting.
 
Achterkant zit er in



Niet helemaal zonder slag of stoot
Ik moest 0.05 uit het achtertandwiel hart schuren
Opnemer was 75,95mm, hart tandwiel 75,90

Alleen,... waarschijnlijk mis ik een bus voor het voorwiel



Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Ok, het goede nieuws is dat het geen onoverkomelijk probleem is, ik mis geen bus

Het slechte nieuws is dat Marchesini de verkeerde keerringen er in heeft gezet (te groot)

Het goede nieuws is dat de OEM soes keerringen er in kunnen

Het slechte nieuws is dat die morgenochtend pas binnen zijn

Het goede nieuws is dat ik pas om 13:00 in Tiel moet zijn



....je hebt van die dagen
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn dan die keerringen?Bussen gaan toch gewoon in je lagers?
 
Wat zijn dan die keerringen?Bussen gaan toch gewoon in je lagers?

Elk wiel heeft een keerring om vuil buiten de lagers te houden
Da's het eerste waar je naar kijkt als je het wiel demonteert

De bus is een afstandhouder die tegen het lager drukt, daaromheen zit de keerring
 
Begrijp wel wat je bedoelt maar hoe kan er een te grote keerring in je lager zitten,die zit toch standaard in het lager,past toch geen grotere in?
Zo is het bij mij en hier gaat afstandsbus in.
 
Wel enorm balen, zeker voor die prijs.
Wiel zou toch gewoon plug and play moeten zijn lijkt mij als je ze besteld voor jouw model ?

Wel een gave set,

Nadeel is dat als je bij een volgende motor geen fabrieksaf mooie wielen hebt je jezelf er behoorlijk aan gaat ergeren.
En je waarschijnlijk weer een set besteld, ik ken het
 
Op mijn Ipad zie ik het beter dan op telefoon,ziet er ook heel anders uit dan ik gewend ben.
Heb carbon Dymags gehad,Marchesini’s,3 sets PVM maar nooit anders gezien dan hoe het bij mij zit.
 
Heb ik nou nooit last van .
 
Begrijp wel wat je bedoelt maar hoe kan er een te grote keerring in je lager zitten,die zit toch standaard in het lager,past toch geen grotere in?
Zo is het bij mij en hier gaat afstandsbus in.Bekijk bijlage 1777472



3 is de lager (zoals in jouw foto
4 is de keerring/stofkap (Hiervan was de binnendiameter te groot)
7 is de afstandsbus


Hier 2 foto's (Niet van de mijne) waar je de stofring ziet
 
Mijn oude Dymag wieltjes,ook enkel lagers,begrijp dat bij jou die lagers echt diep in de zitting gemonteerd zijn en daarvoor die stofkap nodig is.
 
Kijk, er valt gewoon mee te rijden hoor, maar het scheelt bagger in de hub/onnodige slijtage van de as
En mocht morgen de bestelling te laat binnenkomen rammen we er gewoon tijdelijk degene er in van m'n oude wiel

Maar als het dan gelijk goed kan, dan graag
 
Ik had een keer gelezen dat je de remschijven A-symmetrisch moet monteren. Vind het zelf niet mooi staan, maar oké.
Volgens mij kan dat niet
Ik neem aan dat je via Hoco wel die van Marchesini krijgt.