Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Goeie dagdeel,

Ik heb hier een tijdje terug al iets gepost mbt tot her reviseren van remklauwen van een gsx-r K6. Nu heb ik inmiddels 2 revisiesetjes besteld en bij beide zit er nog wat ruimte tussen de stofring en de klauw. De ring lijkt dus te dun. Nu begin ik enorm te twijfelen of ik wel daadwerkelijk de klauw van een K6 heb (zit namelijk op een Triumph Speed Triple ;) ).

Hebben jullie deze ervaring ook met de revisie setjes (van tourmax)?
 
Laatst bewerkt:
Goeie dagdeel,

Ik heb hier een tijdje terug al iets gepost mbt tot her reviseren van remklauwen van een gsx-r K6. Nu heb ik inmiddels 2 revisiesetjes besteld en bij beide zit er nog wat ruimte tussen de stofring en de klauw. De ring lijkt dus te dun. Nu begin ik enorm te twijfelen of ik wel daadwerkelijk de klauw van een K6 heb (zit namelijk op een Triumph Speed Triple ;) ).

Hebben jullie deze ervaring ook met de revisie setjes (van tourmax)?

Waarom niet gewoon de originele bij Triumph besteld?
Dan weet je tenminste zeker dat je de goede heb,met dit soort onderdelen moet
je geen risico nemen om een paar centen te besparen,dat is verkeerde zuinigheid.
 
Goeie dagdeel,

Ik heb hier een tijdje terug al iets gepost mbt tot her reviseren van remklauwen van een gsx-r K6. Nu heb ik inmiddels 2 revisiesetjes besteld en bij beide zit er nog wat ruimte tussen de stofring en de klauw. De ring lijkt dus te dun. Nu begin ik enorm te twijfelen of ik wel daadwerkelijk de klauw van een K6 heb (zit namelijk op een Triumph Speed Triple ;) ).

Hebben jullie deze ervaring ook met de revisie setjes (van tourmax)?
Foto's van de klauwen?
 
Waarom niet gewoon de originele bij Triumph besteld?
Dan weet je tenminste zeker dat je de goede heb,met dit soort onderdelen moet
je geen risico nemen om een paar centen te besparen,dat is verkeerde zuinigheid.
Omdat ik de klauwen van een GSXR-R 1000 K6 heb :P Dan gaan die van Triumph niet passen eh ;)
 
Foto's van de klauwen?

360.jpg


Is dit duidelijk genoeg of bedoel je van de lossen klauwen? In dat geval moet ik morgen even een fotootje maken.
 
Goeie dagdeel,

Ik heb hier een tijdje terug al iets gepost mbt tot her reviseren van remklauwen van een gsx-r K6. Nu heb ik inmiddels 2 revisiesetjes besteld en bij beide zit er nog wat ruimte tussen de stofring en de klauw. De ring lijkt dus te dun. Nu begin ik enorm te twijfelen of ik wel daadwerkelijk de klauw van een K6 heb (zit namelijk op een Triumph Speed Triple ;) ).

Hebben jullie deze ervaring ook met de revisie setjes (van tourmax)?

niet zo heel lang geleden was er op MF een topic waarbij iemand ook aan het etteren was met zn remrevisie setje van denk ik tourmax, die toch niet correct was.

Ik zou dat soort zaken lekker origineel bestellen. Blijft toch je rem weet je wel :+
 
niet zo heel lang geleden was er op MF een topic waarbij iemand ook aan het etteren was met zn remrevisie setje van denk ik tourmax, die toch niet correct was.

Ik zou dat soort zaken lekker origineel bestellen. Blijft toch je rem weet je wel :+

Inderdaad,beter pijn in de beurs dan beurs ergens anders :$ :+
 
Op die foto kan ik niet zo duidelijk zien maar ziet er wel uit als suzuki klauwen.
Snap wel niet waarom die klauwen erop staan is nu niet dat ze bekend staan omdat ze super remmen hebben :+
Mss vond de vorige eigenaar zwart beter staan dan triumph gouden klauwen.
 
Op die foto kan ik niet zo duidelijk zien maar ziet er wel uit als suzuki klauwen.
Snap wel niet waarom die klauwen erop staan is nu niet dat ze bekend staan omdat ze super remmen hebben :+
Mss vond de vorige eigenaar zwart beter staan dan triumph gouden klauwen.

Als er geen Brembo op staat is het sowieso rommel. :P
 
Ik heb een vraag m.b.t. de Bazzaz Z-FI QS :

Het valt mij op dat de quickshifter steeds slechter en slechter is gaan werken en gisteren heeft ie blijkbaar helemaal de geest gegeven |(
's Morgens deed ie het nog, maar na een tijdje was het helemaal stop.

Nu heb ik eens zitten neuzen op internet en het blijkt dat meerdere mensen last hebben met de quickshifter door oververhitting van de unit!? Als de motor/Bazzaz weer afgekoelt is dan werkt ie weer.
(In mijn geval is het zo dat de timing van de quickshifter al twijfelachtig is, dus ik speel het voorlopig even op safe en gebruik gewoon de koppelingshendel)

Komt iemand dit bekent voor? Zo ja, waar hebben jullie de unit zitten. Die van mij zit achter in het kontje en dat lijkt me toch de meeste "koele" plek van de hele motor?
 
Ik heb een vraag m.b.t. de Bazzaz Z-FI QS :

Het valt mij op dat de quickshifter steeds slechter en slechter is gaan werken en gisteren heeft ie blijkbaar helemaal de geest gegeven |(
's Morgens deed ie het nog, maar na een tijdje was het helemaal stop.

Nu heb ik eens zitten neuzen op internet en het blijkt dat meerdere mensen last hebben met de quickshifter door oververhitting van de unit!? Als de motor/Bazzaz weer afgekoelt is dan werkt ie weer.
(In mijn geval is het zo dat de timing van de quickshifter al twijfelachtig is, dus ik speel het voorlopig even op safe en gebruik gewoon de koppelingshendel)

Komt iemand dit bekent voor? Zo ja, waar hebben jullie de unit zitten. Die van mij zit achter in het kontje en dat lijkt me toch de meeste "koele" plek van de hele motor?
Bij mij zat de unit ook achter in de kont, zit die tegen het frame of ligt hij op de plastic plaat ?
Frame wordt ook vrij warm, nu zal het subframe niet bloedheet worden maar toch wel wat warmer dat de plastic plaat, zelf geen last gehad van het door jou genoemde probleem, maar wel vervelend inderdaad, Hoegee al gebeld ?
 
Bij mij zat de unit ook achter in de kont, zit die tegen het frame of ligt hij op de plastic plaat ?
Frame wordt ook vrij warm, nu zal het subframe niet bloedheet worden maar toch wel wat warmer dat de plastic plaat, zelf geen last gehad van het door jou genoemde probleem, maar wel vervelend inderdaad, Hoegee al gebeld ?

Unit zit achter in t kontje tegen een plastic plaat en wordt op de plek gehouden door een blok schuim. Nóg verder weg van de hitte monteren kan bijna niet.

Net Hoegee gebeld, komt het probleem van oververhitting niet bekend voor. Maar ik breng m vrijdag/zaterdag direct weg. Dit wil ik wel zsm in orde hebben! :X
 
Ik heb een vraag m.b.t. de Bazzaz Z-FI QS :

Het valt mij op dat de quickshifter steeds slechter en slechter is gaan werken en gisteren heeft ie blijkbaar helemaal de geest gegeven |(
's Morgens deed ie het nog, maar na een tijdje was het helemaal stop.

Nu heb ik eens zitten neuzen op internet en het blijkt dat meerdere mensen last hebben met de quickshifter door oververhitting van de unit!? Als de motor/Bazzaz weer afgekoelt is dan werkt ie weer.
(In mijn geval is het zo dat de timing van de quickshifter al twijfelachtig is, dus ik speel het voorlopig even op safe en gebruik gewoon de koppelingshendel)

Komt iemand dit bekent voor? Zo ja, waar hebben jullie de unit zitten. Die van mij zit achter in het kontje en dat lijkt me toch de meeste "koele" plek van de hele motor?
Als verstekeling breek ik even bij jullie in.

Dit probleem met de quickhifter van Bazzaz heb ik ook gehad. Hij heeft jaren prima gewerkt, maar opeens werkt de qs na een rondje of 2 à 3 niet meer waarschijnlijk door oververhitting. Vreemd verhaal, want in het verleden is die vaak zat net zo warm en warmer geweest.
Afijn, na uitvoerig contact gehad met Bazzaz zelf was de conclusie dat de sensor waarschijnlijk stuk is. Bij mij zat er nog het oude type onder en ze hebben nu een andere, nieuwere versie.
Je kan op de site zelf een troubleshoot-schema vinden. Je kan die eens doorlopen, maar de uitkomst laat zich raden. Alles werkt volgens het schema en je moet contact opnemen met Bazzaz.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een stand alone quickshifter van Translogic. Niet omdat Bazzaz slecht is, maar er zijn weinig bedrijven die ermee werken waardoor een oplossing vinden vaak wat lang duurt. Daarnaast kan het de sensor zijn die stuk is, maar ook de control-unit. Met het beperkte aantal circuitdagen wat je kan rijden, moet een probleem z.s.m. opgelost worden.

Succes ermee. Hopelijk is het probleem bij jou snel gevondenen opgelost!
 
Als verstekeling breek ik even bij jullie in.

Dit probleem met de quickhifter van Bazzaz heb ik ook gehad. Hij heeft jaren prima gewerkt, maar opeens werkt de qs na een rondje of 2 à 3 niet meer waarschijnlijk door oververhitting. Vreemd verhaal, want in het verleden is die vaak zat net zo warm en warmer geweest.
Afijn, na uitvoerig contact gehad met Bazzaz zelf was de conclusie dat de sensor waarschijnlijk stuk is. Bij mij zat er nog het oude type onder en ze hebben nu een andere, nieuwere versie.
Je kan op de site zelf een troubleshoot-schema vinden. Je kan die eens doorlopen, maar de uitkomst laat zich raden. Alles werkt volgens het schema en je moet contact opnemen met Bazzaz.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een stand alone quickshifter van Translogic. Niet omdat Bazzaz slecht is, maar er zijn weinig bedrijven die ermee werken waardoor een oplossing vinden vaak wat lang duurt. Daarnaast kan het de sensor zijn die stuk is, maar ook de control-unit. Met het beperkte aantal circuitdagen wat je kan rijden, moet een probleem z.s.m. opgelost worden.

Succes ermee. Hopelijk is het probleem bij jou snel gevondenen opgelost!

Mijn motor gaat vanmiddag naar Hoegee. Ik heb daar goed geld betaald voor montage en afstellen, dus ze mogen t ook mooi uitzoeken.
Hij had het er inderdaad direct al over of de sensor niet defect was?

Ik weet dus niet of ik het nieuwe of oude type heb? Wat is eigenlijk het verschil?

1 ding weet ik wel dat die naar mijn idee veel te snel de geest gaf! Zit er max 2 jaar/4500km onder..
 
Hopelijk is het met een nieuwe sensor weer prima :t
QS moet je op kunnen vertrouwen inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan