Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Heeft een Tuono Factory uit 2008 je interesse? Ik wil namelijk weer terug naar een 4 cylinder racer.
Staat eerlijk gezegd niet op mijn lijst... wel mooie en brute fietsen :Y

Zat zelf meer richting de mt09, street of speed triples enzo te denken. Ik zal eens gaan nadenken :P
 
Origineel OEM is niet knetter duur iedereen maakt elkaar dat wijs ;)

007 GENUINE FRONT BRAKE DISC (59210-18G30) £130.19 LET OP prijs in POUNDS wat c.a 150 euro is.

Gsx-r - gsx-r750

Als je al BREMBO blokken hebt kun je net zo goed BREMBO schijven kopen.Alleen welke is een keuze je hebt BREMBO OEM of race .

Kijk ook eens naar MotoMaster die zitten in Bladel.

Er staat op MP een gebruikte set te koop dat zijn OEM maar dan van het merk Vortex.Deze komen van de 25 jubileum uitvoering af.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=18
Mja waar ik het onderhoud altijd laat doen riep dat je bijna 500 euro kwijt bent. Dan kan ik ze beter zelf bestellen tegen die tijd. Maar eens kijken. :)
 
full

geen super foto (met gsm gemaakt) ziet er wat donker uit maar in het echt springt het blauw er wel mooi uit in het licht (zelfde blauw als de tank)
Binnen 2 weken mettet dan waarschijnlijk een geschikte foto voor de startpost :)
 
[afbeelding]
geen super foto (met gsm gemaakt) ziet er wat donker uit maar in het echt springt het blauw er wel mooi uit in het licht (zelfde blauw als de tank)
Binnen 2 weken mettet dan waarschijnlijk een geschikte foto voor de startpost :)
Gave fiets :}

Mettet heb ik 1x gereden, op zich een leuke baan maar niet mijn ding.
Wel leuk als afwisseling :]
 
Laatst bewerkt:
thx :)

Ja mettet is ook niet men favoriete baan maar heb er al jaren niet meer gereden en dit jaar 2x geboekt in de hoop dat ik het de 2e keer wel leuk vind :+
(is een moeilijk baantje vind ik zeker op een 1000).
Hoop dat het mooi weer word en ik een goeie voorrijder kan vinden :P
 
Heeft een Tuono Factory uit 2008 je interesse? Ik wil namelijk weer terug naar een 4 cylinder racer.
Ha, ik dacht ga eens checken welke Tuono factory je had en lees net dat je hem al verkocht had, congrats!

Persoonlijk vond ik dat je weinig vroeg voor je motor, maar had geen idee wat ze doen tegenwoordig. Mooi apparaat hoor zo op de foto's :Y
Maar zelf zou ik twijfelen of die 2-cyl wel wat voor mij is. Plus dat ze nogal wat drinken die aprilia's *D
 
Tripje naar Texel met JohanH met z'n K4 750
full

full

full

Texel is niet groot maar er is weinig verkeer en wel wat meer weggetjes dan op de andere eilanden, net even een leuk kort tripje
 
Misschien hier iemand de tip voor het volgende probleem(is de motor van m'n broer):

Ik heb nu al een jaar problemen met mijn motor bij warm weer.
Alleen in de stad/bij langzame snelheden/file rijden op de snelweg beginnen de problemen.
Dit gebeurt pas na een uurtje rijden, dus als de motor volledig warm is.
Motor begint OF te sputteren (eerst 1 cilinder, daarna 2e cilinder en slaat ie af) OF motor slaat af met "Check" melding in het display.
Als ie eenmaal is uitgevallen blijft het probleem terugkomen, reset door contact uit te zetten en vaak doet ie het daarna gelijk weer.
In gevallen dat het heel erg warm is moet ik hem wat langer laten afkoelen.

Ben nu 5x stil gevallen op de snelweg (tijdens/na file) en dat is geen pretje!
Op de middelste baan van een 5 baans snelweg en de motor slaat af... :(

Eerst wat tech data;
-Koel fan slaat aan bij 102 graden = normaal
-Radiateur dop vorig jaar vervangen
-Koelvloeistof op niveau
-Bij afslaan motor met "Check" melding dan is er geen fout melding bij uitlezen (jumper diagnose stekker)
-Problemen niet alleen bij hoge motor temp maar ook bij 80-90 graden koelvloeistof
-Na contact uitzetten reset en normaal starten (motor is dus niet verzopen)
-Bougies 10.000km geleden vervangen
-Op de snelweg (op snelheid) geen problemen

Volgens de dealer kan de motor nooit op koelwater temp uitslaan met een "Check" melding, motor zou gewoon door moeten draaien ongeacht temp.
Het probleem word veroorzaakt door een hoge temperatuur, icm weinig rijwind.

Wat heb ik al gedaan/kunnen uitsluiten:
-Bougies zijn het niet, bij uitvallen start ie gewoon (niet verzopen)
-Koelfan direct op de accu aangesloten en dan blijft het probleem ook terugkomen
-TPS staat goed (-C00)
-Geen foutmelding bij uitlezen
-Radiateur niet verstopt (uitwendig)

Ik kom nu ff niet meer verder, iemand nog een idee???
 
Ha, ik dacht ga eens checken welke Tuono factory je had en lees net dat je hem al verkocht had, congrats!

Persoonlijk vond ik dat je weinig vroeg voor je motor, maar had geen idee wat ze doen tegenwoordig. Mooi apparaat hoor zo op de foto's :Y
Maar zelf zou ik twijfelen of die 2-cyl wel wat voor mij is. Plus dat ze nogal wat drinken die aprilia's *D

Ja hij is al verkocht !. Binnen 1 week! voor ca. 1000 euro minder dan waar ze bij de dealer voor staan en ca. 1000 euro meer dan dat ik,bij inruil kreeg. Prima deal. omdat ik nu geen inruil heb heb ik alle vrijheid,bij mijn zoektocht. :t

Ik kon na 4 jaar nog steeds niet wennen aan het 2 cilinder karakter. Dat gehakkel en gestoot bij lagen toeren, de korte powerband... was niks voor mij. Geluid, afwerkingsniveau en stuurgedrag was wel enorm mooi van deze Factory. En je hebt bekijks/aanspraak. Vorig jaar weekje Dolomieten gedaan en dan valt het op hoeveel mensen naar je fiets komen kijken... tussen al dat saaie Japanse blik en de GS'en. Maar goed... voor mij liever een saaie Jap waar ik goed mee uit de voeten kan dan een coole Italiaan waar ik me bij iedere rit toch wel weer stoorde aan dat 2 cilinder karakter.
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor! Zag er ook gewoon mooi uit die factory!

Ikzelf ben er nog niet uit wat de volgende moet worden behalve dan een sportieve naked. Heb wel eens proefgereden op 2 potters en opzich wel gaaf maar enorm wennen komende van vier of 3 cilinder motoren. De speed triple was super maar had teveel electronica problemen.

De gixxer is ook super maar mis koppel bij lage toeren en wanneer t beest dan wel loskomt gaat het ook direct bizar. Too much voor de ritjea die ik maak. Op t circuit wel genieten :9~ maar voor die ene keer in t jaar...

Kortom ben aan het orienteren voor iets anders. Staat nog niet te koop maar als je interesse hebt stuur een pb. Anders gaat ie pas volgend jaar in de verkoop.
 
Tripje naar Texel met JohanH met z'n K4 750
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Texel is niet groot maar er is weinig verkeer en wel wat meer weggetjes dan op de andere eilanden, net even een leuk kort tripje

Mooi uitstapje mannen.

Vroeger ook een paar keer in Dokkum gelogeerd en uitstapjes gedaan naar Ameland, welliswaar zonder motor, maar waanzinnig mooi eiland. Best wel mooie streek daar in Friesland.
En voor een belg al een heel eindje hoor :+
 
Laatst bewerkt:
Misschien hier iemand de tip voor het volgende probleem(is de motor van m'n broer):

Ik heb nu al een jaar problemen met mijn motor bij warm weer.
Alleen in de stad/bij langzame snelheden/file rijden op de snelweg beginnen de problemen.
Dit gebeurt pas na een uurtje rijden, dus als de motor volledig warm is.
Motor begint OF te sputteren (eerst 1 cilinder, daarna 2e cilinder en slaat ie af) OF motor slaat af met "Check" melding in het display.
Als ie eenmaal is uitgevallen blijft het probleem terugkomen, reset door contact uit te zetten en vaak doet ie het daarna gelijk weer.
In gevallen dat het heel erg warm is moet ik hem wat langer laten afkoelen.

Ben nu 5x stil gevallen op de snelweg (tijdens/na file) en dat is geen pretje!
Op de middelste baan van een 5 baans snelweg en de motor slaat af... :(

Eerst wat tech data;
-Koel fan slaat aan bij 102 graden = normaal
-Radiateur dop vorig jaar vervangen
-Koelvloeistof op niveau
-Bij afslaan motor met "Check" melding dan is er geen fout melding bij uitlezen (jumper diagnose stekker)
-Problemen niet alleen bij hoge motor temp maar ook bij 80-90 graden koelvloeistof
-Na contact uitzetten reset en normaal starten (motor is dus niet verzopen)
-Bougies 10.000km geleden vervangen
-Op de snelweg (op snelheid) geen problemen

Volgens de dealer kan de motor nooit op koelwater temp uitslaan met een "Check" melding, motor zou gewoon door moeten draaien ongeacht temp.
Het probleem word veroorzaakt door een hoge temperatuur, icm weinig rijwind.

Wat heb ik al gedaan/kunnen uitsluiten:
-Bougies zijn het niet, bij uitvallen start ie gewoon (niet verzopen)
-Koelfan direct op de accu aangesloten en dan blijft het probleem ook terugkomen
-TPS staat goed (-C00)
-Geen foutmelding bij uitlezen
-Radiateur niet verstopt (uitwendig)

Ik kom nu ff niet meer verder, iemand nog een idee???

Koelproblemen, denk ik meteen aan thermostaat. Maarja ben dan ook geen mekanieker, maar stond wel al lang bij de dealer. -O-

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Misschien hier iemand de tip voor het volgende probleem(is de motor van m'n broer):

Ik heb nu al een jaar problemen met mijn motor bij warm weer.
Alleen in de stad/bij langzame snelheden/file rijden op de snelweg beginnen de problemen.
Dit gebeurt pas na een uurtje rijden, dus als de motor volledig warm is.
Motor begint OF te sputteren (eerst 1 cilinder, daarna 2e cilinder en slaat ie af) OF motor slaat af met "Check" melding in het display.
Als ie eenmaal is uitgevallen blijft het probleem terugkomen, reset door contact uit te zetten en vaak doet ie het daarna gelijk weer.
In gevallen dat het heel erg warm is moet ik hem wat langer laten afkoelen.

Ben nu 5x stil gevallen op de snelweg (tijdens/na file) en dat is geen pretje!
Op de middelste baan van een 5 baans snelweg en de motor slaat af... :(

Eerst wat tech data;
-Koel fan slaat aan bij 102 graden = normaal
-Radiateur dop vorig jaar vervangen
-Koelvloeistof op niveau
-Bij afslaan motor met "Check" melding dan is er geen fout melding bij uitlezen (jumper diagnose stekker)
-Problemen niet alleen bij hoge motor temp maar ook bij 80-90 graden koelvloeistof
-Na contact uitzetten reset en normaal starten (motor is dus niet verzopen)
-Bougies 10.000km geleden vervangen
-Op de snelweg (op snelheid) geen problemen

Volgens de dealer kan de motor nooit op koelwater temp uitslaan met een "Check" melding, motor zou gewoon door moeten draaien ongeacht temp.
Het probleem word veroorzaakt door een hoge temperatuur, icm weinig rijwind.

Wat heb ik al gedaan/kunnen uitsluiten:
-Bougies zijn het niet, bij uitvallen start ie gewoon (niet verzopen)
-Koelfan direct op de accu aangesloten en dan blijft het probleem ook terugkomen
-TPS staat goed (-C00)
-Geen foutmelding bij uitlezen
-Radiateur niet verstopt (uitwendig)

Ik kom nu ff niet meer verder, iemand nog een idee???


Motor uit en aan en hij doet het weer = geen mechanisch probleem maar elektrisch.

Zoek het is op een sensor aan de inlaat. Misschien een bobine probleem?
Meestal is een check melding uit het beveiligd uitvallen systeem als dodemansknop of jiffy uit. Injectie problemen (die dus uit te lezen zijn) geeft ie aan met f1 meldingen.

Ik heb trouwens even het type jaartal gsx r 1000 gemist.
 
Misschien hier iemand de tip voor het volgende probleem(is de motor van m'n broer):

Ik heb nu al een jaar problemen met mijn motor bij warm weer.
Alleen in de stad/bij langzame snelheden/file rijden op de snelweg beginnen de problemen.
Dit gebeurt pas na een uurtje rijden, dus als de motor volledig warm is.
Motor begint OF te sputteren (eerst 1 cilinder, daarna 2e cilinder en slaat ie af) OF motor slaat af met "Check" melding in het display.
Als ie eenmaal is uitgevallen blijft het probleem terugkomen, reset door contact uit te zetten en vaak doet ie het daarna gelijk weer.
In gevallen dat het heel erg warm is moet ik hem wat langer laten afkoelen.

Ben nu 5x stil gevallen op de snelweg (tijdens/na file) en dat is geen pretje!
Op de middelste baan van een 5 baans snelweg en de motor slaat af... :(

Eerst wat tech data;
-Koel fan slaat aan bij 102 graden = normaal
-Radiateur dop vorig jaar vervangen
-Koelvloeistof op niveau
-Bij afslaan motor met "Check" melding dan is er geen fout melding bij uitlezen (jumper diagnose stekker)
-Problemen niet alleen bij hoge motor temp maar ook bij 80-90 graden koelvloeistof
-Na contact uitzetten reset en normaal starten (motor is dus niet verzopen)
-Bougies 10.000km geleden vervangen
-Op de snelweg (op snelheid) geen problemen

Volgens de dealer kan de motor nooit op koelwater temp uitslaan met een "Check" melding, motor zou gewoon door moeten draaien ongeacht temp.
Het probleem word veroorzaakt door een hoge temperatuur, icm weinig rijwind.

Wat heb ik al gedaan/kunnen uitsluiten:
-Bougies zijn het niet, bij uitvallen start ie gewoon (niet verzopen)
-Koelfan direct op de accu aangesloten en dan blijft het probleem ook terugkomen
-TPS staat goed (-C00)
-Geen foutmelding bij uitlezen
-Radiateur niet verstopt (uitwendig)

Ik kom nu ff niet meer verder, iemand nog een idee???

Kijk eens naar je knipperlichtrelais. Ik heb een zelfde soort probleem gehad, als ik de relais aanraakte schoot de motor op check zonder foutmelding. Ook na een hete dag op het circuit. Misschien helpt het.
 
JohanH.. daar licht voor totaal 649euro.
Die schijven waren 159euro per stuk en de SC remblokken 34euro per set.
Okee bij de plaatselijke dealer was zeker op een 1000euro uitgekomen.
Ik heb dat besteld via www.carpimoto.it
In Italie is de motorhandel met de resessie helemaal ingestort en liggen de winst marges wat realistischer.
 
JohanH.. daar licht voor totaal 649euro.
Die schijven waren 159euro per stuk en de SC remblokken 34euro per set.
Okee bij de plaatselijke dealer was zeker op een 1000euro uitgekomen.
Ik heb dat besteld via www.carpimoto.it
In Italie is de motorhandel met de resessie helemaal ingestort en liggen de winst marges wat realistischer.

Thanks voor die site, maakt een setje schijven voor en blokken aanzienlijk goedkoper ja.
 
Ja dat geloof ik idd. Handig adresje aangezien mijn schijven er waarschijnlijk begin volgend jaar al aangaan. En de originele werden geschat op 500 euro per stuk. Nu verbaast mij dat niet aangezien de glijpennen voor de voorkauwen ook al 88 euro waren voor een set...

Brembo gesinterde blokken vielen wel reuze mee, met een 48 euro per klauw. :Y

Dank voor je tip!
 
Laatst bewerkt:
Misschien interessant voor 2017 gsxr1000 bezitters. Op dit kanaal stript iemand een nieuwe gsxr om hem te tunen. Het is wel een Amerikaan dus wellicht is niet alles 1 op 1 te vertalen naar hier in Europa. Desalniettemin best interessant.

 
Ja dat geloof ik idd. Handig adresje aangezien mijn schijven er waarschijnlijk begin volgend jaar al aangaan. En de originele werden geschat op 500 euro per stuk. Nu verbaast mij dat niet aangezien de glijpennen voor de voorkauwen ook al 88 euro waren voor een set...

Brembo gesinterde blokken vielen wel reuze mee, met een 48 euro per klauw. :Y

Dank voor je tip!


Welnee, heb je pas laten zien dat OEM Suzuki geen 500 euro pst kost ? Je moet alleen slimmer inkopen bij o.a deze UK dealer.Deze UK dealer heeft vaak ook nog eens goede kortingsweken.Opsturen naar UK-Nederland kost 8-9 euro.Ik koop al mijn OEM spullen bij hen.

New & Used Motorcycles. New Parts, Clothing & Accessories For Sale | Robinsons Foundry

Jouw remschijf kost OEM 136 euro pst maar dan zou ik voor de BREMBO gaan.
Gsx-r - gsx-r750
GENUINE FRONT BRAKE DISC (59210-18G30) £130.19

Deze site heeft ook leuke prijzen.

Vendita Special parts Ricambi Moto Scooter Motocicli Accessori vari - Omniaracing
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan