Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Heb dat Honda mbx blok zo gekocht,die mannen hielp ik wel eens wat toen die bij de SOBW reden,dit blok was over omdat ze over stapten naar Minarelli blokken,hier zit een zesbak in met lange eerste,die tuner perste er ongeveer 16 pk uit maar elke manche moest er dan weer een nieuwe zuiger in.
Vond het mooi om eens zoiets te maken,frame,tank,achtervork,kroonplaten alles zelfgemaakt met hulp voor lassen en draaien.
Die Brembo klauw had ik boven de vork in de 750,als je die er onder hangt word ie erg nat en vies,daarom ga ik deze winter een nieuwe plaat maken,eerst nog een WP voorvork in de 50cc bouwen,radiale klauw,nieuwe titanium as laten draaien en ja de remschijf is nu te klein en zo is er altijd wat
 
Ik heb ze er bij mij op zitten
Ze zijn niet de best verzonnen kettingspanners
ze zaten bij mij een beetje vast, en een inbussleutel die er in paste was niet sterk genoeg om ze los te krijgen en trok ik krom
ik moest een boortje gebruiken (harder staal, buigt niet/minder) om ze weer vrij draaiend te krijgen.

Heb ze toch besteld, zal zien of ze goed zijn.
Gilles is me tot nu toe niet tegengevallen, maar zal er op letten of ze goed draaien.

Heb de gilles tooling achteras moer er ook bij besteld, leuk presentje voor onder de kerstboom straks ;)
 
Heb ze toch besteld, zal zien of ze goed zijn.
Gilles is me tot nu toe niet tegengevallen, maar zal er op letten of ze goed draaien.

Heb de gilles tooling achteras moer er ook bij besteld, leuk presentje voor onder de kerstboom straks ;)

Ik had wel de dure van Gilles (of LSL) er onder willen zetten, maar schroefdraad en pekel deden het bij de laatste ook niet zo goed
 
Wielen zitten erin, heb er niet mee gereden maar staat prima en ben er blij mee.
Nu kunnen ze er weer uit voor het verder schoonmaken van de motor.
Remleiding achter al vervangen, was nog origineel, met het Gilles rem schakelset wel netjes zo.
Voorste remleiding moet ik nog doen.
Denk dat ik nog een setje Gilles AXB kettingspanners van de winter monteer.

Bekijk bijlage 1567411
Toch maken die velgen het weer een hele andere motor.
Staat erg gaaf :t 😍
 
Thanks, ja echt een heel verschil :t
Samen straks met die zwarte gilles kettingspanners is het meeste standaard alu er af.
 
Wielen zitten erin, heb er niet mee gereden maar staat prima en ben er blij mee.
Nu kunnen ze er weer uit voor het verder schoonmaken van de motor.
Remleiding achter al vervangen, was nog origineel, met het Gilles rem schakelset wel netjes zo.
Voorste remleiding moet ik nog doen.
Denk dat ik nog een setje Gilles AXB kettingspanners van de winter monteer.

Bekijk bijlage 1567411
qua looks doet hij niet onder voor het nieuwste model
 
20201211_131930.jpg



Hebben de kerstboom niet gehaald O-)
wacht nog een bestelling van racebolt uit Engeland om het tandwiel netjes op het PVM wiel te monteren, maar ligt al 15 dagen in NL, schijnbaar via postNL maar die doen er niks mee.
Is verstuurd via Royal Mail en daarna pakt postNL het over.
Net gebeld en is een onderzoek gestart, pakket is aangekomen in NL en daarna niks meer van vernomen.
Vervelend want zitten ook nog wat boutjes bij voor de racer.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1574586


Hebben de kerstboom niet gehaald O-)
wacht nog een bestelling van racebolt uit Engeland om het tabdwiel netjes op het PVM wiel te monteren, maar ligt al 15 dagen in NL, schijnbaar via postNL maar die doen er niks mee.
Is verstuurd via Royal Mail en daarna pakt postNL het over.
Net gebeld en is een onderzoek gestart, pakket is aangekomen in NL en daarna niks meer van vernomen.
Vervelend want zitten ook nog wat boutjes bij voor de racer.
Ziet er goed uit, de producten van Gilles-Tooling zijn echt super 😍
 
M'n chinesium rearsets houden het nog aardig uit, verliezen wel een beetje hun kleur, maar mechanisch nog steeds solide
 

Mocht iemand nog een setje pvm zoeken.

Fijne feestdagen.
Staan al een tijdje te koop. 16.5 inch krijgen ze niet verkocht denk ik. Nagenoeg geen band meer voor te koop. 17 inch aluminium hadden ze zo verkocht voor 700/900 + afhankelijk van de staat.

Prettige dagen iedereen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan